کد خبر : 2886
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
-

نابسامانی همچنان ادامه دارد؛

مسئولینِ ناتوان و شل کن سفت کن در بازارِ مرغِ بوشهر

مسئولینِ ناتوان و شل کن سفت کن در بازارِ مرغِ بوشهر
بوشهرنیوز: شل کن سفت کن مسئولین و تردید آنان در قیمت مرغ باعث شده تا شهروندان بوشهری دچار سردرگمی شوند و در این بین هم مرغ کمیاب شده و هم فروشندگان به هر قیمتی که بخواهند این محصول را به فروش می رسانند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ در حالی که اواخر هفته گذشته مرغ در بازار بوشهر با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برای چند روز به فروش رسید اما خبرهای دریافتی حاکیست بازهم اختلافات مانع از تداوم عرضه مرغ در بازار شده و مشکلات همچنان باقیست.

 

قیمت مرغ که پیشتر در بوشهر ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود با انتقاد مسئولین مواجه شد و آن ها نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان را برای عرضه مرغ قابل قبول دانستند.

 

تهدید مسئولین به برخورد با گران فروشان باعث شد حدود یک هفته بازار مرغِ بوشهر دچار نابسامانی و رکود شود و مرغداران از توزیع مرغ خودداری کنند.

 

همین موضوع باعث شد تا مرغ در بازار بوشهر کمیاب شود و به جای آن اجزای مرغ با بسته بندی و قیمت های  بالا عرضه شود.

 

مردم بوشهر هم که بازار مرغ را نابسامان دیده و با کمبود این محصول مواجه شدند به خرید ران و سینه بسته بندی روی آوردند و در این بین سینه مرغ به کیلویی ۱۷ هزار تومان و ران نیز به کیلویی ۲۱ هزار تومان رسید.

 

برخی از شهروندان بوشهری هم به خرید ناگت مرغ و شینسل روی آوردند و آن بخش از شهروندانی که از طبقه پایین جامعه بوده و توانایی خرید اجزای مرغ را نداشتند منتظر ماندند تا ببینند در نهایت چه زمانی مشکل رفع خواهد شد.

 

مشکل مرغ حدود یک هفته به طول انجامید و زمانی که مسئولین دیدند کلاف کار از دستشان خارج شده ظاهرا برای مدت یکی دو روز اجازه دادند مرغ با قیمت هر کیلو ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بوشهر به فروش برسد.

 

ظاهرا روزهای پایانی هفته گذشته(بین تعطیلات عید غدیر و جمعه) بود که این سیاست ادامه داشت و پس از اتمام تعطیلات اما بازهم خبر رسید مشکل همچنان باقیست و مرغ فروشی ها از عرضه مرغ گرم به قیمت مصوب خودداری می کنند.

 

این روزها مشکل مرغ به معضلی برای مسئولین بوشهری تبدیل شده و به نظر می رسد رفع مشکلات کنونی از توان آنان خارج شده است.

 

شل کن سفت کن مسئولین و تردید آنان در قیمت مرغ باعث شده تا شهروندان بوشهری دچار سردرگمی شوند و در این بین هم مرغ کمیاب شده و هم فروشندگان به هر قیمتی که بخواهند این محصول را به فروش می رسانند.

 

یکی از عرضه کنندگان مرغ به خبرنگار بوشهرنیوز گفت: چندی قبل مرغ با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بوشهر به فروش می رسید و استان بوشهر یکی از ارزان ترین استان ها در عرضه مرغ بود.

 

وی قیمت عرضه مرغ گرم در برخی استان ها را تا هر کیلو ۱۶ هزار تومان اعلام کرد.

 

این فروشنده با بیان این که در حال حاضر تکلیف مشخص نیست و هم فروشندگان و هم مصرف کنندگان ناراضی هستند از بی تدبیری مسئولین در ایجاد چنین وضعیتی به شدت انتقاد کرد.

 

روز گذشته اما خبر دیگری از بازار مرغ به گوش رسید.

 

ظاهرا برخی مرغ فروشان به توزیع مرغ منجمد روی آورده اند اما به گفته یکی از شهروندان بوشهری باید از هشت صبح برای گرفتن مثلا یک یا دو مرغ در صف های طولانی حاضر شوید.

 

در حقیقت عدم برنامه ریزی و سیاست ناصحیح مسئولین و اختلاف بین دولتمردان در استان بوشهر با مرغداران و عرضه کنندگان مرغ باعث شده تا بازار این محصول به شدت دچار تنش و کمبود شود و دودِ آن فقط به چشمِ شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد برود.

 

خریدِ ران و سینه مرغ گرم به قیمت ۲۱ و ۱۷ هزار تومان به هیج عنوان در توانِ شهروندان کم درآمد بوشهری نبوده و این قشر فعلا از خرید و مصرف مرغ صرفنظر کرده اند.

 

از طرفی ایجاد صف های طولانی هم برای شهروندان بوشهری زیبنده نیست. در حالی که در استان های همجوار و دیگر نقاط کشور مرغ به راحتی در اختیار مردم قرار می گیرد به چه دلیل مردم استان بوشهر در گرمای طاقت فرسای تابستان باید برای دریافت یک یا دو مرغ در صف های طولانی ایستاده و وقت و انرژیشان را صرف خرید مرغی کنند که پیشتر به راحتی عرضه می شد.

 

به نظر می رسد مداخله بی برنامه و غیراصولی مسئولین در بازار بیش از آن که به نفعِ مصرف کننده باشد به ضرر و زیان آنان است زیرا این دخالت ها و نابسامانی ها نه تنها در بازار مرغ بلکه در بازار سیب زمینی و پیاز و ده ها مورد دیگر نیز خود را نشان داده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان