کد خبر : 2894
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
-

تا انتخابات؛

جدیدترین اخبار انتخاباتی از ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر

جدیدترین اخبار انتخاباتی از ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر
بوشهرنیوز: باید منتظر ماند و دید با اعلام موضع و حمایت رسمی گروه ها و طیف های سیاسی اجتماعی در هفته های منتهی به انتخابات از کاندیداها، کدام یک از این نامزدها گوی سبقت را از دیگر رقبایشان خواهند ربود؟؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ اسفدماه سال جاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و اگرچه چند ماهی به این انتخابات باقی مانده است اما از مدت ها قبل نامزدهای احتمالی و حامیان آن ها فعالیت ها و رایزنی های خود برای جلب آرای مردم و گروه های سیاسی اجتماعی را آغاز کرده اند.

 

حوزه بوشهر، گناوه و دیلم

در حال حاضر از حوزه بوشهر خبر می رسد خدری، نماینده فعلی این حوزه عزم خود رابرای کاندیداتوری دوباره در اتخابات جزم کرده است اما وی ظاهرا در این دوره حمایت اصلاح طلبان را نخواهد داشت.

 

خودِ خدری هم به نظر می رسد تمایلی به اصلاح طلبان نداشته و اخیرا در جلسه ای خود را اصولگراتر از برخی عنوان کرده بود.

 

در این حوزه اصلاح طلبان و اصولگرایان نیز دارای گزینه های متعددی هستند اما هنوز گزینه شاخصی که اصلاح طلبان یا اصولگرایان بر روی آن ها اجماع کرده باشند وجود ندارد.

 

به بیان دیگر هنوز مشخص نیست در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم اصولگرایان روی کدام گزینه اصولگرا و اصلاح طلبان نیز روی کدام یک از نامزدهای احتمالی جبهه اصلاحات اجماع خواهند کرد.

 

برخی به دلیل فضای سیاسی حاکم بر شهر بوشهر اعتقاد دارند باید برای داغ شدن تنور انتخابات در این حوزه بیش از سایر حوزه های استان صبر کرد.

 

حوزه دشتی و تنگستان

در حوزه تنگستان اما وضعیت اندکی متفاوت است. در حال حاضر شهریاری، نماینده کنونی دشتی و تنگستان، زینبی، معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری بوشهر و  پورفاطمی، نماینده سابق دشتی و تنگستان از اقبال بهتری برخوردار هستند.

 

البته پورفاطمی که در انتخابات گذشته صلاحیت وی برای کاندیداتوری در مجلس دهم احراز نشده بود اخیرا ابراز امیدواری کرد در این دوره صلاحیتش احراز شده و بتواند کاندیدای حوزه دشتی و تنگستان شود.

 

در این حوزه به نظر می رسد علی زینبی، معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری بوشهر از اقبال بهتری برخوردار باشد زیرا شنیده ها حاکیست وی حمایت اصولگرایان را به همراه داشته که می تواند آرای قابل ملاحظه ای را به سبدش سرازیر کند.

 

اخیرا خبرهایی از ابراز علاقه دولاح، وکیل بوشهری نیز در حوزه دشتی و تنگستان به گوش رسید که حضور این کاندیدا نیز بر داغ شدن تنور انتخابات در این حوزه خواهد افزود.

 

حوزه دشتستان

در حوزه دشتستان هم تعدد کاندیداها در جبهه اصلاحات زیاد است و به همین دلیل اختلافاتی نیز در این جیهه وجود دارد.

 

سعادت، نماینده کنونی دشتستان، کدخداپور، معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری فارس، اسماعیلی، فرماندار اسبق عسلویه و دیلم و یکی دو کاندیدای دیگر از جبهه اصلاحات فعلا رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

 

البته در جبهه اصولگرایان نیز یکی دو کاندیدا مطرح هستند اما به نظر می رسد تکاپو در جبهه اصلاحات در این حوزه بیش از اصولگرایان است.

 

حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه

در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز به نظر می رسد سکینه الماسی، نماینده فعلی رقابت تنگاتنگی با رقبای خود داشته باشد به طوری که هر رویداد کوچکی می تواند آرای آنان را جابجا کند.

 

هم اکنون خبر می رسد اصولگرایان تصمیم دارند همچون گذشته از حجت الاسلام موسی احمدی حمایت کنند و گفته می شود مهم ترین رقیب الماسی نیز احمدی باشد.

 

در این حوزه عسگر جلالیان، نماینده اسبق کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز فعالیت خود را آغاز کرده و گفته می شود آرای وی بر روی الماسی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 

البته در این حوزه یکی دو کاندیدای دیگر نیز مطرح هستند اما به نظر می رسد کفه ترازو به نفع این کاندیداها سنگین تر باشد.

 

باید منتظر ماند و دید با اعلام موضع و حمایت رسمی گروه ها و طیف های سیاسی اجتماعی در هفته های منتهی به انتخابات از کاندیداها، کدام یک از این نامزدها گوی سبقت را از دیگر رقبایشان خواهند ربود؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان