کد خبر : 2915
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
-

 آقای نوبخت؛ از کدام تدبیر سخن می‌گویید؟!

 آقای نوبخت؛ از کدام تدبیر سخن می‌گویید؟!
بوشهرنیوز: از طرفی دیگر کارشناسان و تحلیلگران اقتصاد بر این باور هستند که قیمت واقعی دلار با همه شرایط موجود بیش از هشت هزار تومان نمی‌تواند باشد.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه که به صحبت‌های عجیب و غریب معروف است، در صحبت اخیر خود، تدبیر دولت را علت ثبات ارز دانسته است.

وی در آخرین اظهارنظر خود گفت:«باد قیمت‌ها را پایین نیاورده بلکه ثبات در بازار ارز نشان از تدبیر و مدیریت دارد»

نوبخت افزوده است:«سیاست‌های دولت به صورتی بوده که به سفره مردم دقت داریم و تلاش می‌کنیم به آنها کمک کنیم».

این سخنان عجیب و غریب نشان‌دهنده این است که گویا آقای نوبخت سیری در وضعیت اقتصادی مردم و حضور در بازارهای مختلف ندارد که نمی‌داند، قیمت بسیاری از کالاها نه فقط پایین نیامده که هر روز در مسیر صعودی قرار دارد.

اتفاقا این یکی از مهمترین انتقادات به دولت تدبیر و امید در بعد اقتصاد است که چرا نتوانسته به رغم کاهش قیمت ارز قیمت کالاها و اجناس را هم منطبق با آن پایین بیاورد.

نشان به آن نشانی که براساس آمار بانک مرکزی تورم سالیانه در رقم باورنکردنی ۴۲ درصد در مرداد ماه امسال گزارش شده است.

از طرفی دیگر کارشناسان و تحلیلگران اقتصاد بر این باور هستند که قیمت واقعی دلار با همه شرایط موجود بیش از هشت هزار تومان نمی‌تواند باشد.

این بدین معناست که اکنون که قیمت روی کانال یازده هزار تومان است، خود نشانه‌ای از سیاست‌های غلط و بی تدبیری دولت تدبیر و امید است.

حال باید این از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه پرسیده شود که از کدام تدبیر سخن گفته می‌شود، آیا واقعا مردم نسبت به قبل امیدوارتر هستند و با خیال راحت در حال امرار معاش و گذر زندگی هستند؟

فرض بگیریم که قیمت ارز هم با تدابیر دولت از قیمت فضایی چند صباح پیش، ۴۰ درصد کاهش یافته! تأثیر آن دقیقاً بر سفره و  معیشت مردم با تورم چهل و دو درصدی کجاست؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان