کد خبر : 2942
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
-

گرمای طاقت‌فرسا و اتوبوس‌ ومینی بوس های بی کولر

گرمای طاقت‌فرسا و اتوبوس‌ ومینی بوس های بی کولر
بوشهرنیوز: اما با این وجود، مشاهده می‌کنیم که این کلانشهر با کمبود شدید اتوبوس و یا فرسودگی مابقی آنها رو‌به‌رو است که این در شأن یک کلانشهری به وسعت و ظرفیت اهواز نیست.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز این روزها در بدترین نوع آب و هوایی قرار گرفته، آب و هوایی که زندگی را برای مردم سخت و طاقت‌فرسا کرده است.

در کنار دمای طاقت‌فرسا، شرجی نیز امان مردم را بریده است. به گونه‌ای که مردم برای تردد روزانه خود در کلانشهر اهواز و انجام امورات خود با سختی و مشقت در حال رفت و آمد هستند.

مسؤولان شهری با وجود این وضعیت بغرنج موظف هستند که شرایط آسایش مناسب از جمله تکریم ارباب رجوع، تدابیر ویژه برای تردد شهروندان و سهولت امر توسط دستگاه‌های امدادرسان را رعایت و اجرا کنند.

اما با این وجود، مشاهده می‌کنیم که این کلانشهر با کمبود شدید اتوبوس و یا فرسودگی مابقی آنها رو‌به‌رو است که این در شأن یک کلانشهری به وسعت و ظرفیت اهواز نیست.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهر اهواز می‌گوید شهرداری برای تأمین نیاز شهر به اتوبوس و تعمیر اتوبوس‌های موجود باید هزینه کند.

وی می‌افزاید: سیستم حمل‌ونقل در تمام دنیا هزینه‌بردار است و درآمدزا نیست و باید بخشی از اعتبارات به تعمیر و رسیدگی به وسایل نقلیه عمومی اختصاص گیرد.

کعب عمیر گفت: در شهر اهواز به‌طور تقریبی ۱۵۰ اتوبوس داریم که از این تعداد حدود نیمی کولر ندارند و با توجه به جمعیت اهواز این میزان خیلی کم بوده ودرشان شهرستان اهواز نیست.

این امر سختی زندگی خرماپزان اهوازی را دو چندان کرده است، افرادی که برخوردار از وسایل نقلیه شخصی نیستند، مجبورند که یا هزینه سنگین به دربستی‌ها بپردازند یا اینکه فرسودگی و کولر نداشتن اتوبوس‌ها را تحمل کنند.

مسؤولان ارشد خوزستان به ویژه استاندار باید این مشکل طاقت‌فرسا را با کسب و در نظر گرفتن اعتبارات مورد نیاز حل و رفع کنند.

البته خبرهایی مبنی بر اختصاص مبلغ ۲۶ میلیارد تومان برای تجهیز و تعمیر حدود ۸۰ اتوبوس در اهواز وجود دارد که باید مسؤولان این امر را پیگیری کنند.

حق شهروندی همه است که ناوگان‌های خدمت‌رسان به بهترین شکل در اختیار شهروندان قرار گیرد و امیدواریم مسؤولان ارشد با حل این مشکل حقوق شهروندی مردم اهواز را محترم بشمارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان