کد خبر : 2947
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
-

چرا استکبار جهانی نیازمند مذاکره با جمهوری اسلامی است؟

چرا استکبار جهانی نیازمند مذاکره با جمهوری اسلامی است؟
بوشهرنیوز: در این متن دو علت مهمی را که بیانگر نیاز آمریکا و استکبار جهانی به مذاکره با ملت ایران است را واکاوی می‌کنیم و تبیین خواهیم کرد که در پشت پرده این درخواست‌ها چیست.؛

به گزارش بوشهرنیوز ، این روزها آواز و زمزمه مذاکره از سوی دشمنان جمهوری اسلامی با ملت ما سر داده شده است، البته این زمزمه نیز مسبوق به سابقه و در گذشته نیز به آن دامن زده شده است.

البته برخی از افراد داخلی نیز در هر اظهارنظر خود به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دنبال مذاکره و سر یک میز نشستن آمریکا با ایران هستند.

گاهی اوقات این درخواست مذاکره به خود رنگ صلح و کمک می‌گیرد، چرا که مقامات شناخته شده آمریکا با طرح این عنوان که «ما با ملت ایران کاری نداریم» و یا به قول ترامپ «مردم ایران را دوست داریم»، به جهانیان وانمود می‌کنند که با ملت ایران و انقلاب اسلامی دشمن نیستند.

البته هر عقل سلیم و دلی خالص از پلیدی و نفرت می‌داند که آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و در نهایت به زانو درآوردن آن است و این امر در سابق ۴۰ ساله هویتی انقلاب اسلامی کاملا روشن است.

در این متن دو علت مهمی را که بیانگر نیاز آمریکا و استکبار جهانی به مذاکره با ملت ایران است را واکاوی می‌کنیم و تبیین خواهیم کرد که در پشت پرده این درخواست‌ها چیست.

علت اول

قدرت هژمونی ایالات متحده روز به روز در حال افول و ضعیف شدن و بر همین اساس نقش ابرقدرتی او در حال کاسته شدن است، پس رئیس جمهور این کشور نیاز دارد به افکار عمومی جهان نشان دهد که همچنان قدرت برتر دنیا و محور تحولات آن هستند.

علت دوم

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت نوظهور توانسته است در سال‌های اخیر عمق راهبردی خود را روز به روز و از مکان به مکان دیگری گسترش دهد و در عین حال جدا بودن خود از نظام سلطه را به معرض نمایش بگذارد.

بر همین اساس کشاندن چنین کشوری به پای میز مذاکره برای مقامات آمریکایی به ویژه ترامپ از اهمیت بالایی برخوردار است، بر همین اساس از اوایل انقلاب تاکنون هر دولتی که در آمریکا پای کار آمده به دنبال مذاکره با آمریکا بوده است.

پیشنهاد مذاکره با ایران از طرف مقامات آمریکایی چیز جدید و نویی نیست، در طول ۴۰ سال عمر انقلاب غالبا مقامات آمریکایی در دولت‌های مختلف به دنبال مذاکره با ایران بودند، از ریگان گرفته تا ترامپ!

پس آمریکا برای مذاکره با ملت ایران نیاز دارد و برای رفع این نیاز از راه‌های مختلف از جمله تهدید، تحریم و جنگ روانی و تبلیغاتی استفاده می‌کند.

البته مذاکره با شیطان بزرگ در شرایط کنونی مصداق تسلیم و ذلت است، اگرچه انقلاب اسلامی اهل گفت‌و‌گو و صلح است اما گفت‌و‌گو با سیاست شیاد، فریبکار، دروغگو و اهل خدعه و نیرنگ به صلاح ملت نیست و رفتن به میز مذاکره به منزله آماده شدن برای قربانی به حساب می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان