کد خبر : 2961
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
-

هیئت و گام دوم انقلاب؛

هئیت ها مواظب افراد معلوم الحال باشند

هئیت ها مواظب افراد معلوم الحال باشند
بوشهرنیوز: بدین ترتیب دیگر کمتر هیاتی خواهیم دید که در مواردی چون ظلم‌های ملی و منطقه‌ای و جهانی و مسائل مردم و نظام و انقلاب، بتواند نقش ایفا کند و فقط دل خوش به تعداد عزاداران و دم پایانی و سخنران و مداح سلبریتی‌اش است.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، در ایام حزن و اندوه محرم الحرام و شهادت و اسارت خاندان عصمت و طهارت هستیم و محبان و شیعیان در مجالس سوگواری مولای و مقتدای خود بیش از گذشته و با رونق و شکوه بیشتری حضور پیدا می‌کنند.

چند هفته‌ای است که از سوی دوستان داخلی و برخی رسانه‌های مستکبر و معاند، ماجرای نسبت هیئات با مفسدان و سرمایه داران متخلف نقل محافل شده است.

در اینجا به دنبال واکاوی یک مسئله هستیم، مسئله‌ای که مهمتر از نسبت مادحین و هیات‌ها با متخلفان و مفسدان است.

مبحث را با یک سوال آغاز می‌کنیم، چرا یک هیات به سرمایه و پول درشت نیاز دارد تا وابسته و وام‌دار شود؟!

زمانی که ما هیات را از مجموعه مراسم‌های مردمی گسترده و پراکنده و دسته‌های حرکت کننده بین مردم که تامین مالی آن برای عامه مردم مقدور و ممکن باشد، به تعدادی مراسم رسانه‌ای و بزرگ که مردم نه از خودشان می‌دانند و نه می‌توان با هزینه‌های مردمی تامینش کنند، خواه ناخواه مردم را از هیئت و هئیت را از مردم جدا میکنیم ولو چند ده هزارنفر در ان شرکت کنند.

در این صورت هیات غیرمردمی نیز مجبور است از جای دیگر تامین و تغذیه و به جایی وابسته شود و در مجالس برخی افراد معلوم‌الحال حضور پیدا کنند.

این وابستگی مزمن، اهداف هیات و روضه و اخلاص و معرفت را نیز گم می‌کند، چون یا باید رضایت اسپانسر تامین شود یا در افکار عمومی دست اصحاب قدرت و ثروت به حساب می آید. در این صورت دیگر هیات به دکانی تشبیه می‌شود برای فخرفروشی و کسب وجاهت!

بدین ترتیب دیگر کمتر هیاتی خواهیم دید که در مواردی چون ظلم‌های ملی و منطقه‌ای و جهانی و مسائل مردم و نظام و انقلاب، بتواند نقش ایفا کند و فقط دل خوش به تعداد عزاداران و دم پایانی و سخنران و مداح سلبریتی‌اش است.

هیات باید به اهداف اصیل و اساسی خود و به مردم و بین مردم و تامین مالی وسط مردم برگردد تا از خیلی از آفات و تهمت‌ها به دور و مصون باشد، اگر هم هیات بزرگ و رسانه‌ای شد، باید به صورت واقعی و مردمی و خودجوش و متکی بر مردم شکل بگیرد.

یکی از مهمترین اقدامات در گام دوم انقلاب اسلامی، برگرداندن مواردی از این دست به مردم است که باید مورد توجه جدی متولیان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان