کد خبر : 2990
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
-

وقتی اولویت ها در دولت تدبیر و امید تغییر می کنند؛

آقای خورشیدی! کار و درآمد باعث نشاط اجتماعی می شود نه کنسرت

آقای خورشیدی! کار و درآمد باعث نشاط اجتماعی می شود نه کنسرت
بوشهرنیوز: آیا آن دسته از شهروندانی که در انتظار رسیدنِ پایانِ ماه برای دریافت یارانه خود هستند تا بلکه بتوانند چند روزی را با آن سپری کرده و برای فرزندان خود چند کیلو سیب زمینی و پیاز و گوجه و خیار بخرند از چنین اظهارنظرهایی خشمگین و ناامید نمی شوند؟؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ اخیرا مجید خورشیدی، معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به صدور مجوز ۳۰۰ کنسرت در استان گفته بود که برخی‌ نقد وارد می‌کنند که در بوشهر ۳۰۰ مجوز کنسرت داده شده است، خوشبختانه این عدد جوابگو است و این‌ گونه برنامه‌های نشاط اجتماعی با تدبیر و ابتکارات استان بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر در حالی از کنسرت به عنوان یکی از برنامه ها در راستای افزایش نشاط اجتماعی سخن می گوید که این روزها به دلیل بیکاری، تورم، فقر، بی پولی و ده ها مشکلات ریز و درشت دیگر رمقی برای شهروندان به ویژه جوانان باقی نمانده است.

بهتر است معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر به کف جامعه مراجعه کرده و از مردم کوچه و بازار درمورد وضعیت معیشتی و نحوه گذرانِ زندگی آنان بپرسد و همچنین از اولویت جوانان استان پرس و جو نماید تا بهتر بتواند درمورد راه های افزایش نشاط اجتماعی تصمیم گیری کند.

چندی قبل یکی از آرایشگرانِ مرد که در سطح شهر بوشهر به مردم خدمات ارایه می دهد در واکنش به پرسش خبرنگار “بوشهرنیوز” درخصوص وضعیت کسب و کارش گفته بود: مدتیست جوانان کمتر از گذشته برای کوتاهی موی سر خود به آرایشگاه ها مراجعه می کنند و دیگر کسب و کارمان مانند گذشته نیست.

این شخص ادامه داد: در گذشته مردها ماهی دو و برخی نیز سه مرتبه برای کوتاهی موی سر یا سشوار کشیدن نزد ما می آمدند اما اکنون حضور آنان به ماهی یکبار کاهش یافته است.

وی دلیل این کاهش را بی پولی عنوان کرد و افزود: بسیاری از مردم به دلیل بی پولی و کاهش درآمدهای خود عقیده دارند باید پول های خود را صرف فعالیت های مهم تر مانند تغذیه فرزندانشان بکنند.

این مورد اما مختص شغل خاصی مانند آرایشگری نیست زیرا در حال حاضر اکثر کسب و کارها از کاهش درآمد خود گلایه مند بوده و دلیل آن را بی رمقی و بی انگیزگی مردم به جهت بی پولی می دانند.

باید از معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر پرسید آیا جیبِ خالیِ مردم و جوانان در کنارِ برگزاری ۳۰۰ کنسرت می تواند موجب نشاط و شادابی آنان در جامعه شود؟

به نظر می رسد در دولت یازدهم و دوازدهم اولویت ها تغییر یافته و مسئولین به جای تمرکز بر رفع مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال و کنترل نرخ تورم و ده ها مورد دیگر به فعالیت های دیگر روی آورده و مثلا به برگزاری ۳۰۰ کنسرت افتخار می کنند!

البته کسی با نشاط و شادابی جامعه مخالف نیست اما آیا برگزاری کنسرت به تنهایی می تواند موجب نشاط اجتماعی شود یا این که مسئولین ابتدا باید مشکلات حوزه کار را رفع کرده و برای جوانان اشتغال ایجاد کنند تا در سایه اشتغال، مردم بتوانند زندگی نسبتا راحتی برای خود دست و پا کرده و سپس در فکر کنسرت و دیگر دغدغه های برخی مسئولین باشند؟

براستی چند درصد از تعداد افرادی که از ۳۰۰ کنسرت موردنظر معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر بازدید کرده اند از افراد پایین دست جامعه یا شهروندان عادی بوده اند؟

آیا مسئولین استانداری بوشهر می دانند که این روزها برخی حتی پول برای خرید نان هم ندارند و به اصطلاح صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند؟

آیا افتخار بر برگزاری ۳۰۰ کنسرت در راستای ایجاد نشاط اجتماعی موجب بی اعتمادی و دلسردی مردم از مسئولین نمی شود؟ آیا آن دسته از شهروندانی که در انتظار رسیدنِ پایانِ ماه برای دریافت یارانه خود هستند تا بلکه بتوانند چند روزی را با آن سپری کرده و برای فرزندان خود چند کیلو سیب زمینی و پیاز و گوجه و خیار بخرند از چنین اظهارنظرهایی خشمگین و ناامید نمی شوند؟

بهتر است مسئولین پیش از هر گونه اظهارنظری ابتدا پیامدهای اجتماعی آن را درنظر گرفته و سپس آمار و ارقام ارایه کنند تا بیان چنین اظهارنظرهایی نتیجه عکس نداده و موجب ناامیدی و دلسردی بیشترِ آنان از فضای موجود نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان