کد خبر : 3000
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
-

دستاوردِ برگزاریِ نمایشگاه های بی موقع؛

سودِ هنگفتِ مجمع امور صنفی و بازاریانِ متضررِ بوشهری

سودِ هنگفتِ مجمع امور صنفی و بازاریانِ متضررِ بوشهری
بوشهرنیوز: دریافت مبالغ سنگین از غرفه داران و کسب درآمد از این طریق برای مجمع امور صنفی شاید یکی از انگیزه هایی باشد که همه ساله در زمان پاییز و بهار این مجمع را در مقابل بازاریان قرار داده و علی رغم انتقادات فراوان از زمان برگزاری چنین نمایشگاه هایی اما مسئولین حاضر به تغییر روش خود نیستند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ رییس اتاق اصناف بوشهر از برپایی نمایشگاه پاییزه از ۲۲ تا ۲۹ شهریورماه ۹۸ به مدت هشت روز خبر داد.

 

مصطفی گراشی اقلام و کالاهای ارایه شده در این نمایشگاه را پوشاک، لوازم التحریر، کفش و مواد غذایی در آستانه سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

 

همه ساله با نزدیک شدن عید و همچنین فصل بازگشایی مدارس، مجمع امور صنفی بوشهر به برگزاری دو نمایشگاه مهم یعنی نمایشگاه بهاره و پاییزه اقدام می کند.

 

اگرچه این مجمع سعی دارد با برگزاری چنین نمایشگاه هایی تاثیری بر قیمت ها گذاشته و بازار را کنترل کند اما کج سلیقگی مسئولین در تعیین زمان برگزاری چنین نمایشگاه هایی همیشه مورد انتقاد کسبه و بازاریان بوده و انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

 

بازاریان بوشهری اعتقاد دارند برگزاری این نمایشگاه ها در دهه آخر شهریورماه برای نمایشگاه پاییزه و دهه پایانی اسفندماه برای نمایشگاه بهاره، موجب زیان به بازاریانی می شود که ماه ها در انتظار رونق بازار هستند.

 

در حقیقت کسبه بوشهری با اشاره به پرداخت حق عضویت اتحادیه ها، مجمع امور صنفی، مالیات، هزینه های برق و دیگر هزینه کردها اعتقاد دارند مجمع امور صنفی نباید همزمان با رونق بازار دست به بازگشایی نمایشگاه های بهاره و پاییزه بزند زیرا این روند باعث ضررکرد و زیان دهی بازار می شود.

 

آنان اعتقاد دارند برخی از افرادی که در این نمایشگاه ها به عرضه اقلام موردنیاز مردم می پردازند از کسبه سطح شهر بوشهر نبوده و به صورت دستفروش و با ارایه کپی جواز کسب برخی دیگر از افراد در این نمایشگاه ها حاضر می شوند که ضمن عرضه محصولات بی کیفیت و ارزان، هم باعث ضرر و زیان به مردم می شوند و هم به کسبه و بازاریان آسیب می رسانند.

 

نگاهی به سخنان کسبه و بازاریان بوشهری نشان می دهد اگرچه اقدام مجمع امور صنفی برای عرضه مستقیم کالا به شهروندان بوشهری به ویژه اقشار کم درآمد حرکتی خوب و پسندیده است اما برگزاری چنین نمایشگاه هایی درست در زمانی که بازار پس از مدت ها رکود به ویژه برای نوشت افزار و اقلام مربوط به مدرسه در حال رونق است، به زیان بازاریان بوده و موجب آسیب رساندن به سرمایه های آنان می شود.

 

در حقیقت مجمع امور صنفی باید با جابجا کردن تاریخ برگزاری چنین نمایشگاه هایی ضمن این که به کمک اقشار کم درآمد جامعه بیاید، از ضررکرد بازاریان و کسبه نیز جلوگیری کرده و در رونق بازار آنان نیز مداخله منفی نکند.

 

قطعا کسبه و بازاریان نیز افراد همین جامعه هستند و نباید راضی به ضرر و زیان آنان شد زیرا همچنانکه بازاریان می گویند نباید شخصی که حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده و از جواز کسب دیگران استفاده می کند برای مدت چند روز با ارایه محصولات بی کیفیت و شکستن قیمت ها به کسانی که هزینه های مربوط به اتحادیه ها، صنف، مالیات و چندین هزینه  دیگر را می پردازند، آسیب برساند.

 

به نظر می رسد مسئولین برای راه اندازی نمایشگاه های پاییزه و بهاره هم دچار نوعی کج سلیقگی شده اند و با نادیده گرفتن حق و حقوق بازار و فقط برای ارایه عملکرد و به اصطلاح پُز دادن برای مصرف کننده، در بدترین تاریخِ ممکن نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کرده و توجهی هم به بازاریان و کسبه ندارند.

 

دریافت مبالغ سنگین از غرفه داران و کسب درآمد از این طریق برای مجمع امور صنفی شاید یکی از انگیزه هایی باشد که همه ساله در زمان پاییز و بهار این مجمع را در مقابل بازاریان قرار داده و علی رغم انتقادات فراوان از زمان برگزاری چنین نمایشگاه هایی اما مسئولین حاضر به تغییر روش خود نیستند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان