کد خبر : 3012
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
-

حسینی باشیم یا یزیدی؟!

حسینی باشیم یا یزیدی؟!
بوشهرنیوز: اگر توانستیم مصداق این دو جبهه را تشخیص بدهیم که اصلا” هم دشوار نیست، آن وقت فقط اراده است که تعیین می‌کند ما در کدام راه و کدام جبهه قرار بگیریم؛ حسینی باشیم یا یزیدی؟؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، عاشورا صرفا یک حادثه تاریخی نیست که به آن فقط با نگاه تاریخی برخورد و رفتار کنیم، بلکه نگاه ما باید فراتر از این باشد.

عاشورا یک جریان تاریخی عظیم است که در همه زمان‌ها و همه مکان‌ها جاری و ساری است، هیچگاه نیست که عاشورا عقب بیفتد یا به جلو برود.

عبارت «کلُّ یومِِ عاشورا و کلُّ ارضِِ کربلا» را اگر به صورت قطعی نمی‌توان به امام معصوم نسبت داد، اما بزرگانی چون حضرت امام(ره)،شهید مطهری و حضرت آیت الله خامنه ای آنرا بکار برده‌اند.

این امر خود گویای این است که مضمون و محتوای این عبارت صحیح و قابل اعتنا و توجه و دقت است.

اگر تمام زمان‌ها و تمام سرزمین‌ها عاشورا و کربلا است، چگونه امروز می‌توانیم حسینی(ع) یا یزیدی باشیم و چه چیزی باعث قرار گرفتن در سپاه حسین(ع) یا سپاه یزید می‌شود؟

برای دریافت پاسخ سوال فوق، نیازمند شناخت دقیق فلسفه حرکت امام حسین و همچنین شناخت دقیق مصیبت مبتلا شده جامعه اسلامی وقت است.

در یک جمله، قیام و حرکت امام حسین برای اعتلا حق، مبارزه با بدعت، احیای دین و در نهایت فداکاری و استقامت در راه خداوند متعال بود.

البته دشمن امام نیز، مظهر تمام زشتی‌ها، ظلم‌ها، جورها و فسادها بود که خود این مسئله بیانگر باطل بودن آنها بود.

امروز نیز همانند سال ۶۱ هجری، این دو جریان حق و باطل در مقابل هم صف‌آرایی کردند، پس اگر می‌خواهیم حسینی و عاشورایی باشیم و در خواندن یا لیتنا کنا معک صداقت به خرج دهیم، پس باید خوب بنگریم که در کجای این سپاه و لشکر قرار داریم.

دوستی با راه و هدف ابا‌عبدالله(ع) امروز در انتخاب مسیر مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار معنی پیدا میکند و برائت، در بغض نسبت به استکبار و شمرها و عمرسعدها و حرمله‌های این زمان.

پیش قراول و زعیم امروز راه حسین(ع) کیست؟ و آل زیاد و آل مروان زمانه ما کیستند؟

اگر توانستیم مصداق این دو جبهه را تشخیص بدهیم که اصلا” هم دشوار نیست، آن وقت فقط اراده است که تعیین می‌کند ما در کدام راه و کدام جبهه قرار بگیریم؛ حسینی باشیم یا یزیدی؟

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان