کد خبر : 3021
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
-

با نگاهی به رفتارهای اخیرِ دو نماینده؛

خدریِ پرحاشیه و شهریاریِ مبهم

خدریِ پرحاشیه و شهریاریِ مبهم
بوشهرنیوز: اگرچه هنوز اظهارنظر درخصوص نامزدی یا عدم نامزدی شهریاری و دیگر کاندیداهای احتمالی مجلس آینده زود بوده و نمی توان قاطعانه سخن گفت اما رفتارها، تحلیل ها و حتی برخی خبرهای ضد و نقیض، کاندیداتوری شهریاری در حوزه دشتی و تنگستان را در هاله ای از ابهام قرار داده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ این روزها با نگاهی به فضای مجازی و حقیقی در دو حوزه بوشهر، گناوه و دیلم و همچنین دشتی و تنگستان مشاهده می شود به هر اندازه که حجت الاسلام حمید خدری فعال بوده و گاها فعالیت های وی نیز دردساز می شود اما سید کمال الدین شهریاری سعی دارد کمتر در انظار عمومی حاضر شود.

 

مدتی است مردم و رسانه ها به دلیل نزدیک شدن به انتخابات مجلس بیش از گذشته رفتار و حرکات نمایندگان مجلس را زیرنظر دارند و می توان گفت نمایندگان و حتی کاندیداهای احتمالی حوزه های مختلف زیر ذره بین مردم و رسانه های استان بوشهر بوده و هر حرکت آن ها با تجزیه و تحلیل جامعه مواجه می شود.

 

خدری طی یکی دو ماه اخیر هم در فضای مجازی با اظهارنظرهایش و هم در فضای حقیقی با رفتارهایش حاشیه ساز شده و گاها نقدهای مردم و رسانه ها را نیز درپی داشته است.

 

وی که در دوره قبل با حمایت اصلاح طلبان ردای نمایندگی مردم بوشهر، گناوه و دیلم را بر تن کرده است مدتی قبل خود را اصولگراتر از برخی اصولگرایان عنوان کرد و سعی کرد فاصله خود را با اصلاح طلبان که این روزها به دلیل عملکرد ضعیف دولت بدجوری سردرگم هستند، بیشتر کند.

 

خدری اما حاشیه سازترین رفتارِ خود را در شب عاشورا انجام داد. وی با حضور در مراسم سینه زنی حسینیه معتمدی گناوه باعث شد برخی از وی انتقادات تندی انجام داده و حضور نماینده بوشهر، گناوه و دیلم را حرکتی تبلیغاتی بدانند.

 

همچنین مدتی قبل یکی از رسانه های بوشهر با اشاره به ارتقای سازمانی برخی نیروهای نزدیک به غلامعلی میگلی نژاد، نماینده اسبق بوشهر، گناوه و دیلم و یکی از نامزدهای احتمالی این حوزه در بعضی ادارات و سازمان های استان بوشهر، از احتمال ائتلاف خدری و میگلی نژاد خبر داد.

 

البته در فضای سیاسی استان نیز برخی از احتمال ائتلاف خدری و میگلی نژاد خبر داده و عنوان می کنند در صورتی که صلاحیت هر کدام از آنان توسط شورای نگهبان احراز نشود، احتمال دارد یکی از این دو به نفع دیگری در تبلیغات انتخاباتی شرکت کرده و در کنار دیگری قرار بگیرد.

 

با نگاهی به این رفتارها و دیگر حرکات ریز و درشت خدری می توان گفت وی به شدت در حال فعالیت بوده و برای حضوری پررنگ و دوباره در انتخابات پیش روی مجلس تلاش می کند.

 

این موضوع اما در حوزه دشتی و تنگستان اندکی متفاوت است.

 

نگاهی به رفتار نماینده دشتی و تنگستان نشان می دهد به هر اندازه که الماسی، نماینده جنوب استان بوشهر و دیگر نمایندگان در هفته دولت فعال بوده و دوشادوش مدیران دولتی در کلنگ زنی ها، افتتاح پروژه ها و دیگر فعالیت ها شرکت کرده اند اما از سید کمال الدین شهریاری خبری نبود.

 

به بیان دیگر در حوزه دشتی و تنگستان در هفته دولت و همراه با مدیران دولتی یا شهریاری مشاهده نشد و یا حضورش بسیار کمرنگ احساس شد.

 

در فضای مجازی هم شهریاری و حامیانش حضوری کمرنگ دارند و اگرچه مدتی قبل به طور مستمر فعالیت های این نماینده توسط تیم رسانه ای اش منعکس می شد اما به نظر می رسد اخبار نماینده دشتی و تنگستان این روزها کمتر منتشر می شود.

 

همچنین در ایام سوگواری دهه اول محرم نیز عکس های کمتری از شهریاری توسط حامیانش در مراسمات عزاداری منتشر شد و به نظر می رسد وی سعی کرده است مانند خدری وارد حواشی نشود.

 

البته برخی تحلیلگران اعتقاد دارند شهریاری در حال رصد فضای انتخاباتی دشتی و تنگستان است. برخی نیز با توجه به رفتارهای اخیر وی اعتقاد دارند احتمال کاندیداتوری شهریاری کم شده و شاید وی تمایلی به نامزدی دوباره مجلس نداشته باشد.

 

به نظر می رسد به هر اندازه که سه نماینده دیگر استان یعنی الماسی، سعادت و به ویژه خدری این روزها فعالیتشان را افزایش داده و در جامعه حاضر می شوند اما شهریاری کمتر در انظار ظاهرا می شود.

 

اگرچه هنوز اظهارنظر درخصوص نامزدی یا عدم نامزدی شهریاری و دیگر کاندیداهای احتمالی مجلس آینده زود بوده و نمی توان قاطعانه سخن گفت اما رفتارها، تحلیل ها و حتی برخی خبرهای ضد و نقیض، کاندیداتوری شهریاری در حوزه دشتی و تنگستان را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

 

باید منتظر ماند و دید در یکی دو ماه آینده به ویژه با نزدیک شدن به زمان نام نویسی ها چه اتفاقی روی خواهد داد و آیا هر چهار نماینده استان بوشهر برای نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام می کنند یا این که برخی از آنان از ادامه رقابت انصراف خواهند داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

احمد جمعه , 29 شهریور 1398 - 17:08

ائتلاف هر کدام از کاندیدهای مجلس شورای اسلامی با آقای خدری به منزله سوختن و از بین رفتن آن کاندید خواهد بود. آقای خدری امروزه در بین انظار و افکار مردم چهره مطلوب و نماینده‌ای کارآمد جلوه نمی‌کند و متأسفانه بخش زیادی از انتظارات مردم را برآورده ننموده و حتی بر خلاف جهت مسیر انتظارات مردمی گام برداشته است. دخالت در انتصاب‌های بی‌مورد و حذف کارشناسان و پتانسیل‌های بومی در مناصب کارآمد و مؤثر استانی که غالباً از استان‌های هم‌جوار و استفاده از نیروهای ناکارآمد بوده است از مهم‌ترین دلایل آن است

آخرین اخبار

ایران و جهان