کد خبر : 3034
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
-

پنج اهمیت مهم حمله پهپادی انصارالله یمن به آل سعود

پنج اهمیت مهم حمله پهپادی انصارالله یمن به آل سعود

به گزارش بوشهر‌نیوز، در روزهای گذشته انصارالله یمن با شجاعت تمام و قاطعیت کامل به عربستان سعودی حمله پهپادی داشت که این امر باعث حقارت آل‌سعود داشت. این واقعه آن جا مهم است که بدانیم آل سعود با تمام قوا و توان و با حمایت تمام مستکبران جهان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به

به گزارش بوشهر‌نیوز، در روزهای گذشته انصارالله یمن با شجاعت تمام و قاطعیت کامل به عربستان سعودی حمله پهپادی داشت که این امر باعث حقارت آل‌سعود داشت.

این واقعه آن جا مهم است که بدانیم آل سعود با تمام قوا و توان و با حمایت تمام مستکبران جهان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به مصاف یمن رفته است اما با این وجود طی این حملات پهپادی به زانو درآمده است.

نگارنده در این متن به اهمیت این حمله پهپادی اخیر انصارالله یمن به آل سعود اشاره خواهد کرد.

نخستین اهمیت این حمله این است که این حمله پهپادی از حیث تعداد پهپاد و از جهت عملیات در دو هدف همزمان در دو استان عربستان سعودی با طی مسیر ۱۲۰۰ کیلومتر بود که نشان می‌دهد این حمله، بزرگترین حمله پهپادی یمنی‌ها تلقی می‌شود.

اهمیت دوم این حمله این است که این حمله پهپادی، نخستین حمله بزرگ پس از دیدار فرستادگان انصارالله با رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان به ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم سعودی‌ها است.

این امر نشان می‌دهد که هم قدرت نظامی، هم شدت عمل و هم روحیه جهادی انصار الله نسبت به گذشته افزایش یافته است.

اهمیت سوم این حمله، این است که در روزهای اخیر شاهد شکست پهپادی رژیم صهیونیستی و شکار پهپادهای این رژیم پرادعا در لبنان و غزه بودیم در حالی که هنوز هیچکدام از عملیات های پهپادی یمنی ها با وجود سامانه های پدافندی پرطمطراقِ آمریکایی در عربستان ، شکست نخورده است.

این امر به تنهایی برای کل مستکبران جهان به منزله شکستی بس عظیم است که با آن همه ادعاهای فراوان، متحمل چنین ذلت‌هایی می‌شوند.

دلیل اهمیت چهارم این حمله این است که گفته می‌شود پالایشگاه‌های هدف قرار گرفته شده، ۷۰ درصد نفت سعودی‌ها را پالایش می‌کند که با این حمله ضربه مهلکی بر صنعت نفت عربستان وارد شده است.

این امر آن جا اهمیت خود را به خوبی نشان داد که امروز با کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت این کشور مواجه هستیم و این خود بیانگر اهمیت است.

اما اهمیت پنجم این حمله این بود که قرار است در اوایل سال آینده میلادی، سهام شرکت آمریکایی _ عربستانی “آرامکو” به فروش گذاشته شود، که با وجود این حمله شدید واگذاری این سکه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان