کد خبر : 3062
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
-

دوگانگی مدیریتی در آبادان و خرمشهر/ فرار سرمایه‌گذاران

دوگانگی مدیریتی در آبادان و خرمشهر/ فرار سرمایه‌گذاران
بوشهرنیوز: به دلیل همین دوگانگی تجار در مرز مهم و اساسی شلمچه با مشکل مواجه هستند، برای حل این مشکل به هر کجا مراجعه شود، مجموعه دیگری خود را مالک و مختار می‌داند در حالی که هیچکدام از آنها خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند.؛

به گزارش بوشهرنیوز، با وجود اینکه شهرستان های آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند تلقی می‌شوند اما کماکان دوگانگی مدیریتی در این دو شهر حکمفرماست.

دوگانگی مدیریتی میان مدیران ادارت و منطقه آزاد اروند از مهمترین مشکل‌های سرمایه گذاران به حساب می‌آید، به همین علت سرمایه‌گذاران از فعالیت در خرمشهر صرف‌نظر می‌کنند.

متاسفانه در سازمان منطقه آزاد اروند مشاهده می‌‌شود که به دنبال مدیریت ادارت هستند و بر همین اساس مرجع صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاری به بلاتکلیفی دچار شده است.

به طور مثال در شهرک صنعتی خرمشهر حاکمیت میان این شرکت و سازمان منطقه آزاد نامعلوم است، این باعث اختلال در روند کار و فعالیت می‌شود.

برخی از افراد و جریانات در استان از این دوگانگی سوء استفاده کرده و سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده‌ و از آنها مبالغی را دریافت کرده‌اند.

به دلیل همین دوگانگی تجار در مرز مهم و اساسی شلمچه با مشکل مواجه هستند، برای حل این مشکل به هر کجا مراجعه شود، مجموعه دیگری خود را مالک و مختار می‌داند در حالی که هیچکدام از آنها خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند.

این دوگانگی مدیریتی به یک مشکل بزرگ و سردرگمی عجیب در منطقه آزاد اروند تبدیل شده که تمام فعالیت‌ها و اقدامات را تحت تاثیر خود قرار داده است.

لازم است که نمایندگان آبادان و خرمشهر این مسئله را به صورت جدی از دولتمردان به ویژه از رئیس جمهور و معاون اول وی پیگیری کنند و تا حصول نتیجه دست بردار نباشند.

روحانی در سفر خود به استان خوزستان توسعه محدوده منطقه آزاد اروند را امضا کرده است و وجود چنین مشکلاتی خلاف دستورات رییس جمهور است.

با این وجود منطقه آزاد اروند در حال تبدیل از فرصت به تهدید است، اگر این مشکلات دوگانگی ادامه‌دار باشد بود یا نبود منطقه آزاد اروند هیچ تفاوتی نخواهد داشت و چه بسا نبود او راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان