کد خبر : 3070
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
-

وقتی جای مردم و مسئولین عوض می شود!؛

 آقای باشی زادگان! درآمد آب منطقه ای بوشهر از شرکت های نفتی چند میلیارد است؟

 آقای باشی زادگان! درآمد آب منطقه ای بوشهر از شرکت های نفتی چند میلیارد است؟
بوشهرنیوز: باشی زادگان باید به افکار عمومی پاسخ بدهد شرکت آب منطقه ای بوشهر به طور سالیانه چند میلیارد تومان پول از فروش آب های زیرزمینی از شرکت های نفتی درآمد دارد؟؛

بوشهرنیوز- حسین باشی زادگان، سرپرست شرکت آب منطقه ای بوشهر با ممنوعه و ممنوعه بحرانی خواندن عمده دشت های استان گفت: طی پنج ماه اخیر میانگین افت سطح آب آبخوان های استان بوشهر به ۲۰ سانتیمتر رسیده است به طوری که در بعضی دشت ها نظیر جم، ریز، باغان، دشت پلنگ، لاور، دهرود-تنگ ارم، بوشکان، طلحه – فاریاب، خون و برازجان، افت سطح آب سفره های زیرزمینی از حداقل ۳۰ سانتیمتر تا نزدیک به ۱ متر اتفاق افتاده است.

 

این در حالیست همچنانکه در گزارش های قبلی “بوشهرنیوز” و برخی رسانه های استان بوشهر نیز منعکس شده بود در حال حاضر در جنوب استان یعنی در دشت های بحرانی جم و ریز شاهد برداشت های غیراصولی به ویژه توسط نفتی ها هستیم.

 

مشخص نیست کدام دستگاهِ اجرایی باید جلوی برداشت های غیرمجاز آب در دشت های بحرانی و بحرانی ممنوعه استان بوشهر را بگیرد که باشی زادگان به عنوان مدیر مهم ترین دستگاهِ متولیِ آب استان به جای برخورد و جلوگیری از برداشت ها و هدررفت آب های زیرزمینی و ارایه گزارش های آن به افکار عمومی، از افت سطح این آب ها گلایه و اظهار نگرانی می کند!

 

باید به مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر گفت که شما باید حافظ و نگهبانِ سفره های آب زیرزمینی استان باشید نه اینکه هر ازچندگاهی فقط به مردم هشدار داده و به ارایه آمار و ارقام از افت منابع آب زیرزمینی پرداخته و به جامعه نگرانی تزریق کنید.

 

نگاهی به سابقه باشی زادگان نشان می دهد وی سال هاست معاونت حفاظت و بهره برداری از آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای بوشهر را عهده دار بوده و ارتباط مستقیم با برداشت ها از سفره های زیرزمینی داشته است.

 

شرکت آب منطقه ای بوشهر در راس و باشی زادگان به عنوان معاون اسبق حفاظت و بهره برداری از آب های زیرزمینی و همچنین سرپرست فعلی این شرکت باید به مردم پاسخ دهد به چه دلیل شرکت های نفتی علی رغم ممنوعه بودن دشت های جم و ریز از این دشت ها آب برداشت می کنند؟

 

باشی زادگان باید به افکار عمومی پاسخ بدهد شرکت آب منطقه ای بوشهر به طور سالیانه چند میلیارد تومان پول از فروش آب های زیرزمینی از شرکت های نفتی درآمد دارد؟

 

این که مدیران و متولیان آبی استان هم مانند شهروندان عادی فقط نگرانِ دشت های ممنوعه بوده و در دلِ مردم منطقه رعب و وحشت ایجاد کنند، دردی از کسی درمان نمی شود.

 

متاسفانه سال هاست آب منطقه ای بوشهر به جای برخورد با شرکت های نفتی و جلوگیری از برداشت آن ها از منابع آب های زیرزمینی به کشاورزان هشدار داده و گاها چاه های کشاورزی منطقه را مسدود می کنند و همین موضوع تاکنون تنش ها و درگیری هایی نیز بین مردم و مامورین این شرکت به وجود اورده است.

 

انتظار می رود همچنانکه این روزها برخورد با دانه درشت ها در دستور کار مراجع قضایی قرار گرفته است شرکت آب منطقه ای بوشهر هم به جای خرده گیری و برخورد با کشاورزان منطقه در مقابل شرکت های بزرگ نفتی که با برداشت های غیراصولی آسیب های جدی به دشت های ممنوعه جم و ریز وارد کرده اند، ایستادگی کرده و مانع از آسیب رساندن بیشتر به سفره های آب منطقه شود وگرنه ارایه آمار و ارقام و ترس در دلِ مردم استان و منطقه ایجاد کردن نیازی به مدیریت ندارد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان