کد خبر : 3098
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
-

استاندار خوزستان ورود کند؛

ضرورت حمایت مالی از خرمشهر برای میزبانی از اربعین حسینی

ضرورت حمایت مالی از خرمشهر برای میزبانی از اربعین حسینی
بوشهرنیوز: بر همین اساس لازم است که از شهرستان خرمشهر به دلیل میزبانی از اربعین حسینی حمایت ویژه و گسترده مالی انجام شود تا خرمشهر با مشکل روبه‌رو نشود.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، خرمشهر هر ساله در ایام اربعین حسینی، مفتخر است که میزبان خیل عظیم زائران و مشتاقان و محبان حضرت سیدالشهدا(ع) برای عزیمت به عتبات عالیات است.

امسال نیز مسؤولان خوزستانی در کنار مردم خونگرم و میزبان پسند خرمشهر، با به کارگیری تمام ظرفیت‌های شهرستان آماده میزبانی از خیل عظیم زائران است.

با توجه به اینکه اربعین یک حرکت فرهنگی بزرگ و وسیعی است، باید به آن فراملی نگاه شود و آن را در حد میزبانی فقط یک شهر کاهش نداد.

بر همین اساس هر ساله شهرداری خرمشهر به دلیل میزبانی مستقیم از اربعین، بودجه مربوطه به خدمات شهری را صرف این امر می‌کند تا مشکلی در روند حرکت عظیم و بزرگ حماسه اربعین پیش نیاید.

سال گذشته شهرداری خرمشهر برای تامین هزینه‌های جانبی از جمله شست‌و‌شو و تعمیر سرویس‌های بهداشتی، تعمیر و اهدا مصالح به مواکب، تعمیر ناوگان اتوبوس‌ها و دیگر خوارج جانبی، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرد که با پیگیری‌ها صورت گرفته به قول شهردار فقط ۳۰۰ میلیون تومان بازگشته است!

بر همین اساس لازم است که از شهرستان خرمشهر به دلیل میزبانی از اربعین حسینی حمایت ویژه و گسترده مالی انجام شود تا خرمشهر با مشکل روبه‌رو نشود.

استاندار خوزستان نیز باید به این امر ورود جدی داشته باشد و با تدابیر درست بودجه مناسبی را برای خرمشهر اختصاص دهد.

همچنین ستاد اربعین حسینی کشور با وجود اینکه در قامت اول مدیریت بحث اربعین در کشور مطرح است باید نگاه ویژه‌‌تری به خرمشهر داشته باشد چرا که خرمشهر به صورت مستقیم با جریان اربعین رو به رو است در حالی که سایر استان‌ها و شهرستان‌ها غیرمستقیم مرتبط هستند.

امیدواریم به خرمشهر در بحث اربعین حسینی یک نگاه فراملی ایجاد شود تا شاهد خدمت‌رسانی بهتر و مناسب‌تر به زائران باشیم.

اربعین حسینی نماد عزت و استقامت شیعه در جهان است که باید مسؤولان نظام مقدس اسلامی به عنوان خادمان مکتب علوی نسبت به این حماسه عظیم اهمیت ویژه‌ای قائل باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان