کد خبر : 3104
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۵۷
-

ایران و العراق، لایمکن الفراق!

ایران و العراق، لایمکن الفراق!
بوشهرنیوز:دشمن سال‌ها است که با سیاست پست و نفاق‌انگیز خود، به دنبال تفرقه میان دو ملت مسلمان، همسایه و برادر ایران و عراق است، هدفی که برای آن سال‌ها در حال تلاش هستند.؛

به گزارش بوشهر‌نیوز، در آستانه حماسه عظیم اربعین حسینی هستیم، حماسه‌ای که به واسطه آن دو کشوری که روزی در مقابل یکدیگر قرار داشتند، امروز در آغوش یکدیگر هستند.

حماسه اربعین حسینی همواره یادآور اوج دوستی و برادری و صفا و صمیمیت و انس میان دو ملت همسایه ایران و عراق است.

این انس و صمیمیت تا به حدی است که ملت عراق با اخلاق کریمانه خود، خانه‌ها و منزل‌های خود را در اختیار مردم و زائران ایرانی قرار می‌دهند و آنها را اکرام و اطعام می‌کنند، اکرام و اطعامی که اجین شده با محبت و عطوفت و مهربانی است.

واقعا و به معنای دقیق کلمه «حب الحسین یجمعنا» به عنوان شعار زیبنده این حرکت عظیم است، به زیبایی تمام در طول این حرکت معنوی شاهد این جمع شدن تحت پرچم نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) هستیم.

ملت ایران و ملت عراق در طول این مسیر تحت عنوان خادم و زائر امام حسین نامیده می‌شوند و دیگر اثری از ملیت و قومیت در این جا نیست، اینجا همه هم طراز و همراه در راه مکتب حسینی هستند.

دشمن سال‌ها است که با سیاست پست و نفاق‌انگیز خود، به دنبال تفرقه میان دو ملت مسلمان، همسایه و برادر ایران و عراق است، هدفی که برای آن سال‌ها در حال تلاش هستند.

استکبار جهانی می‌داند که وحدت میان امت اسلامی به ویژه میان محور مقاومت تا چه مقدار برای آنها اذیت کننده است به همین دلیل سخت به دنبال این است که با مکر و حیله‌های مختلف و رنگارنگ این دو ملت را از هم جدا کند.

امروز حماسه نورانی و عظیم اربعین حسینی به شدت نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است، حماسه‌ای که اگر تمام توان و استعداد و ظرفیت‌ها را به کار می‌گرفتیم تا الفت میان این دو ملت را افزایش دهیم به این باشکوهی نمی‌رسید.

امروز ایران و العراق، لایمکن الفراق تحقق پیدا کرده است. حضرت سیدالشهدا پس از ۱۴۰۰ سال خون مطهرش کماکان در حال جوشش است و الفت و وحدت و برادری میان دو کشور به هم چسبیده را محکم و تقویت کرده است.

دشمن همواره در آستانه اربعین با شایعه پراکنی و وارد کردن مسایل کذب و دروغ به دنبال تفرقه و به حاشیه کشاندن این حرکت عظیم است که ملت ایران و ملت عراق باید به مانند سابق هوشیار باشند و دشمن در این دشمنی خود ناکام قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان