کد خبر : 3155
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
-

اختلاس فرهنگی!

اختلاس فرهنگی!
بوشهرنیوز: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست». در واقع تا چه مقدار در این مسیر گام برداشتیم یا اینکه آیا در تضاد با آن نیز رفتار کردیم؟!؛

بوشهرنیوز- این روزها خبر حذف نام شهیدان از کوچه پس کوچه‌های شهرها و استان‌های مختلف ایران زمین به گوش می‌رسد، خبری که لحظه به لحظه بر گستردگی این امر حکایت دارد.

 

اگر روزی شهدا نشانی راه و آدرس مردم بودند امروز با یک بی‌تدبیری و بی ذوقی تمام عیار نام راهنماییان میهن از جلوی دیدگان در حال زدودن است.

 

پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند: « بالاتر از هر کار خیری ، خیر و نیکی دیگری است تا آن‌که فردی در راه خدا کشته شود و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی نیست».(وسائل الشیعه ج ۱۱ ص ۱۰ حدیث ۲۱)

 

به تعبیر حضرت رسول(ص) دیگر در کل عالم چیزی بالاتر از فدا شدن در راه و مسیر حق و خداوند متعال یافت نمی‌شود و این امر بیانگر اهمیت بلند بالای ای عمل الهی است.

 

هشت سال دفاع مقدس شاگردان مکتب آسمانی حضرت روح الله (ره) و پرورش یافتگان اسلام ناب محمدی (ص) و نیک سیرتان عرصه رشادت، شهادت و سرو قامتان مدافع دین و ولایت و مبارزان سلحشور حفظ حریم ایران اسلامی عزیز، حقیقتاً کمر استکبار جهانی و در صدر آن‌ها آمریکا و صهیونیست بین‌المللی را در هم شکست و هیمنه سست و پوشالی آن را در هم کوبید.

 

حماسه شهیدان والامقام، ایثارگران و جانبازان سرافراز و آزادگان سربلند هشت سال دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شد و فریاد رسای آزادمردان غیور و سروقامتان استوار، همواره در گوش مبارزان راه حق و مجاهدان نبرد نور علیه ظلمت، طنین انداز گردید.

 

اکنون تکلیف و وظیفه ما در برابر این همه عظمت و شکوه و این گنج گران‌سنگ و ذخیره تمام نشدنی چیست؟ به راستی چه باید کرد تا راه را گم نکنیم؟

 

وظیفه ما در برابر مدافعان حریم شرافت و ناموس این مرز و بوم چیست، آیا مسیر در پیش گرفته همان عمل به وظیفه است یا اینکه فرسنگ‌ها با اهداف و ارزش‌ها فاصله داریم؟

 

کتب درسی دختران و پسران ما، بیلبوردهای شهری، فضای جامعه، فضای ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها، ذهن دانشمندان و پژوهشگران، سیره و منش کسبه، تجار و بازاریان، عملکرد مسئولین، وزرا و نمایندگان مجلس، حجاب و عفت زنان، غیرت ورزی مردان و… چقدر عطر و بوی رزمندگان دفاع مقدس و شمیم روح‌بخش شهدا و ایثارگران را می‌دهد؟

 

تا چه مقدار استکبارستیزی و ایستادگی در برابر باطل را از شهدا آموخته‌ایم؟ به چه اندازه پیام شهدا را درک کرده‌ایم و به چه میزان راه آن‌ها را ادامه داده‌ایم؟

 

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست». در واقع تا چه مقدار در این مسیر گام برداشتیم یا اینکه آیا در تضاد با آن نیز رفتار کردیم؟!

 

آیا منصفانه است که برخی افراد غافل و فریب‌خورده و غرب پرست در شهرداری‌ها نفوذ کنند و به حذف عنوان مقدس «شهید» از تابلوهای شهری بپردازند؟ آیا این اقدام شنیع، با ملتی انقلابی که پای خون شهیدان خود ایستاده است، همخوانی دارد؟

 

جسارت به نام مقدس شهید مصداقی از اختلاس فرهنگی است که به مراتب از اختلاس‌های اقتصادی فاسدتر است چرا که اختلاس فرهنگی زیر بنای تمامی فسادها و تباهی‌های عرصه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان