کد خبر : 3162
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
-

نگاه به درون یا برون؛ علاجِ مشکلاتِ کشور کدام است؟

نگاه به درون یا برون؛ علاجِ مشکلاتِ کشور کدام است؟
بوشهرنیوز: اما به راستی کدام یک درست است؛ راه‌حل و علاج مشکلات کشور در درون است یا در خارج، باید به کدامین تکیه کنیم به درون یا برون و دست یاری به سمت و سوی کجا دراز کنیم به خوب‌خواه یا بدخواه؟!؛

بوشهرنیوز- برای مشکلات کشور باید از دیگران(دیگر کشورها) و راسا از آمریکا کمک بخواهیم، در غیر این صورت هیچ مشکلی در کشور حل نخواهد شد و چالش‌ها افزایش روزافزون خواهند داشت.

 

این گزاره بالا را بارها و بارها از برخی از افراد که زمانی در کشور مسوول بودند یا اینکه هم‌اکنون مسؤول هستند را شنیده‌ایم.

 

اما به راستی کدام یک درست است؛ راه‌حل و علاج مشکلات کشور در درون است یا در خارج، باید به کدامین تکیه کنیم به درون یا برون و دست یاری به سمت و سوی کجا دراز کنیم به خوب‌خواه یا بدخواه؟!

 

آیا هیچ انسان خردمندی برای حل مشکلات کشور به دشمنی که همواره تمام تلاشش را برای نابودی این کشور به کار گرفته و از هیچ ددمنشی و ظلمی رویگردان نبوده است، امید می‌بندد؟

 

آیا واقعا می‌شود بر کمک دشمنی که از کودتا و ترور و پناه دادن به تروریست‌ها گرفته تا پشتیبانی از تجاوز صدام و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری و حمله به سکوهای نفتی و انواع تحریم‌ها برای زمین زدن که نه، له کردن کشور ابایی نداشته است، برای حل مشکلات کشور دل بست؟

 

اما در مقابل، آیا ملتی که از استعداد و ظرفیت و متخصصان و نیروهای باهوش و ذخایر غنی و متنوع و برخوردار از ابتکار و توان است، نمی‌تواند مشکلات و چالش‌های خود را حل و رفع کند؟

 

با اعتقاد کامل کشورهای توانمند، البته به جز کشورهایی که با غارت دیگران به ثروت رسیده‌اند، اتکا به مدیریت خود و فرهنگ صحیح به پیشرفت دست یافته‌اند و با مشاهده در واقعیت به این نکته مهم و اساسی پی می‌بریم.

 

رهبر حکیم انقلاب اسلامی در این رابطه می‌فرمایند:««علاج کارها و مشکلات گوناگون کشور دست مردم است؛ به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با این و آن نباید اتکال کرد. اشتباه نشود؛ ما نمی‌گوییم باب مراوده را با دولت‌های عالم ببندیم؛ نخیر، بنده سال‌ها رییس‌جمهوری این کشور بودم، اهل مراوده و اهل گفت‌وگو و اهل نشست و برخاست هستیم، منتها نشست‌و‌برخاست کردن یک چیز است، کارهای کشور را به نشست‌و‌برخاست با این و آن موکول‌کردن یک چیز دیگر است؛ این دومی همان چیزی است که ما آن را نهی و منع می‌کنیم. هر چه می‌توانید از امکانات دنیا استفاده کنید؛ اما بدانید علاج مشکلات در داخل کشور است، حل مشکلات به دست این مردم است. از بیگانگان، به نفع جمهوری اسلامی که راه نویی را در دنیا به وجود آورده است، نمی‌شود امید کمک داشت.»

 

به کرات از سوی متخصصان امور اقتصاد عنوان شده است که حداکثر نقش تحریم‌ها در اقتصاد کشور از ۳۰ درصد تجاوز نمی‌کند. مفهوم این جمله منطوق این است که ۷۰ درصد راه حل مسائل، داخلی است و حتی اگر بر فرض، تحریم‌ها برداشته شود اما مشکلات مدیریت اقتصادی حل نشود، بخش اعظم مشکلات کشور کماکان ادامه خواهد داشت.

 

برخی از نالایقان بدون توجه به این نکته مهم و عاقلانه به دنبال این هستند که ناکارآمدی و ذلت خود را از جیب عزت مردم بپردازند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان