کد خبر : 3173
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
-

با نگاهی به تنش های اخیر در مدیریت شهری آبپخش؛

آقایان شورا و خانم شهردار! ارزشِ صندلیِ ریاست چقدر است؟

آقایان شورا و خانم شهردار! ارزشِ صندلیِ ریاست چقدر است؟
بوشهرنیوز: باید از هر دو طرف درگیری پرسید آیا صندلیِ مدیریت ارزش این را دارد که با اعصاب و روان مردم بازی کرده و بخاطر چهار روز مدیریت بیشتر اینگونه با آبروی شهر و شهروندان و شهرداری و مدیریت شهری بازی کنید؟؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ تنش و درگیری بین شهردار و شورای اسلامی شهر آبپخش مدت هاست نقل محافل خبری بوده و هرازچندگاهی این تنش ها به رسانه ها و شبکه های مجازی هم کشیده می شود.

 

درگیری ها و تنش ها طی ماه های اخیر تا جایی پیش رفت که در نهایت هشتم مهرماه سال جاری شورای اسلامی شهر آبپخش با چهار رای موافق و یک رای ممتنع، اعظم صمصامی، شهردار این شهر را برکنار کرد و به جای وی، جعفر مهرآوران را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب نمود.

 

پس از رای شورا و برکناری صمصامی بود که شهردار معزول از مقاومت خود در برابر شورا خبر داد و با غیرقانونی خواندن برکناری اش گفت: “استیضاح بنده غیرقانونی بوده و با قدرت کارم را ادامه می‌دهم”.

 

پس از اظهارات خانم شهردار و مقاومت وی بود که در نهایت فرمانداری دشتستان هم با مغایر دانستن مصوبه شورا حکم به ابقای شهردار آبپخش داد.

 

در نامه فرمانداری دشتستان برای ابقای اعظم صمصامی آمده است: “بازگشت به نامه شماره ۱۰۳۵ مورخ ۹۸/۷/۸، پس از طرح موضوع در هیات تطبیق مصوبات شوراهای شهرستان دشتستان، به استناد ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، مغایر با قانون تشخیص داده بر اساس این نامه، اعظم صمصامی بعنوان شهردار آبپخش به کار خود ادامه خواهد داد و مصوبه شورای شهر آبپخش مبنی بر انتخاب جعفر مهرآوران بعنوان شهردار جدید این شهر غیرقانونی است.”

 

بدون این که بخواهیم وارد تنش و درگیری بین شورا و شهرداری آبپخش شویم باید اتفاقات اخیر در مدیریت شهری آبپخش را رویدادی بسیار تلخ و تاسف آور توصیف کرد که دودِ آن فقط به چشم مردم و شهروندان آن خواهد رفت.

 

مسئله موقعی دردناک است که اولا پس از عزل خانم شهردار و انتخاب سرپرست شهرداری، عملا شهرداری آبپخش دارای دو شهردار شد. به عبارتی شهرداری آبپخش حضورِ دو شهردار را توامان تجربه کرد و در نهایت مشخص نشد امضاهای کدام یک از این شهرداران در آن روزها قانونی بوده است؟

 

از این چند روز که بگذریم به ابقای شهردار توسط فرمانداری دشتستان برمی خوریم.

 

اکنون به فرضِ ماندنِ شهردار و ادامه کار وی، آیا صمصامی می تواند برنامه هایش را در شهرداری به پیش ببرد؟ آیا اعضای شورایی که رای بر استیضاح و برکناری وی داده اند اکنون حاضر به همکاری با شهردار ابقاشده توسط فرمانداری هستند؟ آیا شورایی ها در ادامه بر سرِ راهِ شهردار سنگ اندازی نخواهند کرد؟

 

آیا در زمان تصویب بودجه و صدور مصوبات و حتی اجرای آن ها شهردار با چالش های جدی در شورا مواجه نخواهد شد؟ به طور کلی باید از هر دو طرف درگیری پرسید آیا ادامه چنین روندی به نفع شهروندانِ آبپخشی است؟

 

ظاهرا از این پس پای فرماندای دشتستان هم به این موضوع کشیده شده و اعضای شورا این فرمانداری را نه به عنوان مرجع بی طرف بلکه حامیِ شهردار به شمار خواهند آورد.

 

روز گذشته هم خبرهای تاییدنشده ای در شبکه های واتس آپی منتشر شد که از حمایت استانداری از شهردار معزول خبر داده بود و در حقیقت توپ را به زمین گراوند انداخت.

 

اکنون آیا مجموعه شورای شهر آبپخش از یک طرف و شهرداری و فرمانداری دشتستان از سوی دیگر می توانند بدون حاشیه و کدورت با یکدیگر به ادامه فعالیت بپردازند؟

 

سئوال دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر آبپخش است. آیا اعضای شورا از قوانین موجود بی اطلاع بودند که کمیته انطباق فرمانداری دشتستان مصوبه عزل شهردار آنان را مغایر با قوانین دانسته است؟

 

به هر حال؛ اوضاع در مدیریت شهری آبپخش بسیار وخیم بوده و به نظر می رسد با تداوم این روند نباید منتظر خدمات ارزنده ای از مدیران شهری به مردم این شهر بود؟

 

قطعا شهردار آبپخش در ادامه مسیر با مشکلات متعددی در شورا از تخصیص بودجه گرفته تا مصوبات دیگر مواجه خواهد شد و از طرفی شورا هم بدون رضایتِ شهردارش نمی تواند خدمات مطلوبی که مدنظر است را به شهروندان ارایه دهد.

 

اکنون باید از هر دو طرف درگیری پرسید آیا صندلیِ مدیریت ارزش این را دارد که با اعصاب و روان مردم بازی کرده و بخاطر چهار روز مدیریت بیشتر اینگونه با آبروی شهر و شهروندان و شهرداری و مدیریت شهری بازی کنید؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان