کد خبر : 3214
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

قطع امید از اروپا؛ راهِ رسیدن به عزت و پیشرفت

قطع امید از اروپا؛ راهِ رسیدن به عزت و پیشرفت
بوشهرنیوز: البته در اینکه سیاست آمریکا و اروپا یکی است هیچ شکی وجود ندارد، مسؤولان ما باید بدانند که راه رسیدن به عزت و پیشرفت، قطع امید از اروپا است.؛

بوشهرنیوز- سه کشور اروپایی یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان طی یک بیانیه کاملا وقیحانه خواستار برجام جدید از سوی ایران شدند.

 

اندکی پیش از برگزاری نشست سالانه سازمان ملل این سه کشور در بیانیه ای مشترک از تهران خواستند تا در مورد برنامه های هسته‌ای و موشکی خود و موضوعات امنیتی منطقه به مذاکره بپردازد.

 

براساس این بیانیه، «زمان آن فرا رسیده است که ایران یک چارچوب مذاکره بلند مدت برای برنامه هسته ای خود و همچنین موضوعات امنیتی منطقه ای را که شامل برنامه های موشکی آن است، بپذیرد».

 

بیانیه کشورهای اروپایی بعد از دیدار امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در نشست سالانه سازمان ملل منتشر شده بود.

 

تقارن زمانی و مکانی این بیانیه کاملا برنامه‌ریزی شده بود، دقیقا در ایام عملیاتی کردن گام سوم کاهش تعهدات برجامی و در ایام نشست عمومی سازمان ملل در نیویورک و طمع و نیاز آمریکا به مذاکره این بیانیه وقیح اعلام شد.

 

باید دانست که از ماه مه (اردیبهشت) سال ۲۰۱۸ تاکنون این سه کشور اروپایی همگام با آمریکا، بدون اجازه ارباب خود در اجرای تعهدات خود کم‌کاری کرده‌اند و عملا علنا با ایران مخالفت و با آمریکا همراهی کردند.

 

اروپا در این مدت فقط و فقط ادعای حل مشکلات را داشت اما طوطی‌وار ادعاهای پوچ آمریکا عدم ناسازگاری با برنامه جامع اقدام مشترک را فریاد می‌زدند.

 

باید این سه کشور بدانند راه حل این ناتوانی، اراده جامع برای ایجاد مسیر مستقل است. مسیری در راستای عمل به تعهدات مشترک نه تعهدات استکبار جهانی به عنوان ارباب!

 

رئیس جمهور و وزیر امور خارجه باید به صراحت در تمامی دیدارهای خود با سران کشورها اعلام کنند که هیچ گونه توافق جدیدی پیش از پایبندی به توافق کنونی وجود نخواهد داشت.

 

البته در اینکه سیاست آمریکا و اروپا یکی است هیچ شکی وجود ندارد، مسؤولان ما باید بدانند که راه رسیدن به عزت و پیشرفت، قطع امید از اروپا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان