کد خبر : 3259
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
-

پاره شدنِ نایِ کودکِ خرمشهری و مصوبه هایی که خاک می خورند

پاره شدنِ نایِ کودکِ خرمشهری و مصوبه هایی که خاک می خورند
بوشهرنیوز: خرمشهر مدت‌ها است که با این مشکل حاد و اساسی دست و پنجه نرم می‌کند، مشکلی که آسایش و آرامش را از جامعه شهری سلب کرده و نگرانی و ترس را به باور آورده است.؛

بوشهرنیوز- چندی قبل فضای مجازی شهرستان از تصاویر حمله‌ور شدن دو سگ ولگرد به یک دختر بچه ۷ ساله پر شد، صحنه‌های دلخراشی که وارد شدن آسیب جدی به این دختر بچه را حکایت می‌کرد.

 

در نهر ۶ منطقه محرزی خرمشهر، هنگامی که این دختر بچه برای خرید به یکی از مغازه‌ها می‌رود این دو سگ ولگرد به سمت و سوی این بچه حمله و آسیب جدی را به گوش و حلق وی می‌رسانند.

 

بر اثر این حادثه، نای این دختر بچه پاره و بلافاصله به بیمارستان خرمشهر منتقل می‌شود و سپس بر اساس تشخیص پزشکان برای درمان بیشتر به اهواز اعزام می گردد.

 

این حادثه پیش آمده در دل تمام خانواده‌های خرمشهری احساس نگرانی و وحشت کاشت چرا که در ایام مدارس به سر می‌بریم و خرمشهر به دلیل کم‌کاری مسؤولان مربوطه از سگ‌های ولگرد پر و فراوان شده است و از هر لحظه شب و روز می‌توان سگ‌های ولگرد فراوانی را در سطح شهر دید.

 

مصوبه‌های شورای بهداشت و سلامت مبنی بر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و عقیم سازی آنها با پشتیبانی مالی سازمان منطقه آزاد اروند، شرکت نفت و گاز اروندان، اداره بندر و دریانوردی خرمشهر و شهرداری خرمشهر در حال خاک خوردن است.

 

آیا زمان آن نرسیده است که مسوولان مقصر در این حادثه که احتمالا آخری نباشد، به مردم شریف خرمشهر پاسخ دهند؟!

 

همه کسانی که در این بحران(وجود سگ‌های ولگرد و حمله آنها به مردم) شهرستان نقش دارند باید امروز جوابگوی مردم باشند و کسی از زیرِبار مسوولیت فرار نکنند.

 

بدون شک با توجه به ویژگی‌های منطقه و عدم وجود زیرساخت‌های لازم، طرح عقیم سازی سگ‌ها قابلیت اجرا ندارد و باید گفت معطلی اجرای این طرح به دلیل اشتباه بودن آن است.

 

حقوق انسان‌ها به مراتب بالاتر از حقوق حیوانات است، برای حل این موضوع باید به دنبال بهترین و موثرترین گزینه بود.

 

خرمشهر مدت‌ها است که با این مشکل حاد و اساسی دست و پنجه نرم می‌کند، مشکلی که آسایش و آرامش را از جامعه شهری سلب کرده و نگرانی و ترس را به باور آورده است.

 

امروز دستگاه‌های متخلف باید پاسخگو کم‌کاری خود باشند و انتظار می‌رود که مدعی العموم وارد میدان شده و حق این مردم را بستاند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان