کد خبر : 3375
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۳۶
-

غول هفت سر در خوزستان؛

عمل به قانون؛ راه حل کاهشِِ فساد اداری

عمل به قانون؛ راه حل کاهشِِ فساد اداری
بوشهرنیوز: عمل به قانون راهگشا است، اگر به قانون عمل شود و قانون جوری بسته شود که راه فرار از آن نباشد، قطعا فساد به صورت ملموس کاهش می‌یابد و دیگر اثری از این غول هفت سر نخواهد بود.؛

بوشهر‌نیوز- فساد اداری پای خود را بر روی گلوی استان خوزستان به محکمی قرار داده و اجازه نفس کشیدن به این استان و مردم نجیبش را نمی دهد.غول هفت سری که باید در مقابل او هزاران رستم قرار بگیرند و به جدالش بروند تا شاید و البته شاید بتوانند او را از پای دربیاورند و مردم را از آن خلاص کنند.

 

مبارزه با فساد اداری و مالی و ناهنجاری‌ها به صورت مقطعی و تکی و موردی دردی را دوا نمی‌کند و گره‌ای را باز نمی‌کند و در نهایت به نفع جامعه نیست.

 

مبارزه با مفاسد ادارای باید به صورت فراگیر و جامع باشد تا شاهد کاهش این سم مهلک در خوزستان باشیم، در غیر این صورت مبارزه با فساد بیشتر شبیه یک شوخی و یا یک شوی سیاسی خواهد بود.

 

بدون شک زیرپا گذاشتن قانون به عنوان فصل‌الخطاب و بی‌تفاوتی نسبت به آن از عوامل فساد اداری است که معمولا این عدم رعایت قانون در برخی دستگاه‌ها و ادارات موج می‌زند.

 

وقتی قانون به هر بهانه و توجیه‌ای نادیده گرفته شود و رابطه به جای ضابطه بنشیند، فساد متولد می‌شود و با آمدن فساد، زندگی تیره و تار می شود.

 

بر همین اساس باید به دنبال مجریان و مسئولان و کارگزاران پایبند به قانون بود و از طرفی دیگر قانون به مردم آموزش داده شود و به آنها فهماند که قانون به نفع همه است و در سایه قانون تمام مشکلات و موانعی حل و ریشه‌های فساد از بین می‌رود.

 

متاسفانه در ادارات مختلف استان خوزستان شاهد بی‌نظمی اداری و فساد هستیم، فسادی که دردهای مردم را روز به روز افزایش داده و شهرهای خوزستان را خسته و خسته‌تر کرده است.

 

غول هفت سر فساد در برخی از ادارات خوزستانی جا خوش کرده و بنای رفتن ندارد، شایسته است که مسؤولان نظارتی و قوه قضاییه نسبت به این فسادها و بی نظمی‌ها ورود جدی داشته باشند تا دیگر شهرهای جنگ دیده خوزستان، رنج نبینند.

 

عمل به قانون راهگشا است، اگر به قانون عمل شود و قانون جوری بسته شود که راه فرار از آن نباشد، قطعا فساد به صورت ملموس کاهش می‌یابد و دیگر اثری از این غول هفت سر نخواهد بود اما اگر نسبت به قانون بی‌تفاوت بود و کارگزارانی که خود باید عامل اول به قانون باشند، بی‌قانونی کنند، قطعا این بی‌قانونی منجر به فساد گسترده خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان