کد خبر : 3391
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
-

با نگاهی به وضعیت تاسف بار حمل و نقل عمومی در بوشهر؛

 تاکسی ها در پارک؛ مسئولین در خواب

 تاکسی ها در پارک؛ مسئولین در خواب
بوشهرنیوز: به نظر می رسد سازمان عریض و طویل مدیریت حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بوشهر هم نظارت کافی و مناسبی بر روی این تاکسی ها نداشته و باید گفت برخی فرصت های این سازمان که می توانست در اختیار جوانان جویای کار قرار گرفته تا به مردم خدمت رسانی کنند به کسانی واگذار شده که با رها کردن خودروهایشان در کوچه و خیابان ها، عملا مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی در شهر را مضاعف کرده اند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ در حالی این روزها شهروندان بوشهری از کمبود تاکسی در این شهر رنج می برند و گاها از خودروهای شخصی استفاده می کنند که برخی تاکسی داران فقط نام تاکسی دار را یدک کشیده و خودروی خود را در کوچه ها و زمین های خالی رها کرده اند.

 

شهر بوشهر سال هاست از کمبود تاکسی رنج می برد و تعداد اندکی تاکسی هم که در شهر فعال هستند آنطور که باید سرویس دهی مناسبی به شهروندان بوشهری نداشته و اکثر مردم این شهر از وضعیت حمل و نقل عمومیِ درون شهری ناراضی هستند.

 

کافیست در خیابان های اصلی شهر بوشهر یعنی خیابان امام(ره)، شهید مطهری یا مرکز شهر بوشهر از میدان انقلاب گرفته تا دیگر نقاط این شهر بخواهید با تاکسی به جنوب بوشهر سفر کنید. آن وقت کمبود تاکسی به خوبی خود را نشان داده و شهروندان ساکن در جنوب این شهر مجبورند یا از خودروهای شخصی استفاده کرده یا به اصطلاح سر کیسه را شل کرده و از تاکسی های دربستی استفاده نمایند.

 

هرازچندگاهی هم اگرچه تاکسیرانی بوشهر با درج آگهی هایی از خودروهای شخصی درخواست می کند برای دریافت مجوزهای لازم به این سازمان مراجعه کرده تا بتوانند مانند تاکسی ها آزادانه در شهر مسافرکشی کنند اما ظاهرا استقبال چندانی از این طرح ها صورت نمی گیرد و باید گفت پس از سال ها در بر روی همان پاشنه می چرخد.

 

 

تمام این مشکلات اینک در حالیست که در برخی از کوچه پس کوچه های بوشهر مردم شاهد پارک تاکسی های فرسوده و فاقد کارایی هستند. تاکسی هایی که مالکین آن ها فقط یک مجوز را هدر داده و به جای این که به خدمات رسانی بپردازند آن ها را به حال خود رها کرده اند.

 

به نظر می رسد سازمان عریض و طویل مدیریت حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بوشهر هم نظارت کافی و مناسبی بر روی این تاکسی ها نداشته و باید گفت برخی فرصت های این سازمان که می توانست در اختیار جوانان جویای کار قرار گرفته تا به مردم خدمت رسانی کنند به کسانی واگذار شده که با رها کردن خودروهایشان در کوچه و خیابان ها، عملا مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی در شهر را مضاعف کرده اند.

 

به هر حال؛ سازمان حمل و نقل، مسافر و بار شهرداری بوشهر روزهای خوبی را سپری نمی کند و کمبود تاکسی و نارضایتی شهروندان بوشهری از یک طرف و جولان مسافربرهای شخصی و گاها مشکلاتی که برخی فرصت طلبین و مزاحمین به نوامیس برای بانوان ایجاد می کنند از سوی دیگر، همه و همه از جمله معضلاتی است که نشان می دهد شورا و شهرداری باید جدی تر از گذشته به موضوع ورود کرده و مانع از افزایش نارضایتی ها در بین مردم شوند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان