کد خبر : 3464
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
-

با نگاهی به اتفاقات این روزهای فضای مجازی؛

 عذر بدتر از گناهِ سعادت و شهریاری/کم اعتباریِ امضای نمایندگان و زیانِ استان بوشهر

 عذر بدتر از گناهِ سعادت و شهریاری/کم اعتباریِ امضای نمایندگان و زیانِ استان بوشهر
بوشهرنیوز: باید گفت چه خدری به آنان اطلاعات غلط داده باشد و چه این نمایندگان با علمِ به موضوع امضا کرده و در ابتدا خواستارِ تغییر مدیرکل ورزش و جوانان استان بوده باشند، اکنون با چنین اظهاراتی هم سعادت و هم شهریاری امضای خود را کم اعتبار کرده اند.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ اخیرا نامه ای در فضای مجازی دست به دست شد که بر اساس آن چهار نماینده استان بوشهر خواستار جایگزینی محمد نجفی، رییس هیات فوتبال استان با احمد بهروزیان فر، مدیرکل ورزش و جوانان  استان بوشهر شدند.

 

پس از انتشار این نامه در حالی که انتظار می رفت نمایندگان پای امضای خود ایستاده و از آن دفاع کنند اما به یکباره ورق برگشت و آن ها با رفتاری کاملا منفلانه توپ را به زمین خدری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم انداخته و طوری وانمود کرده اند که این نماینده به آنان دروغ گفته و نمایندگان دشتی و تنگستان و همچنین دشتستان را گمراه کرده است.

 

ظاهرا سعادت، نماینده دشتستان و شهریاری، نماینده دشتی و تنگستان اعلام کرده اند که خدری به آنان اطلاعات غلط داده و آن ها تصور کرده اند که بهروزیان فر بازنشسته یا در آستانه بازنشستگی است و به همین دلیل نامه مربوطه را امضا کرده اند.

 

بیان چنین نقطه نظراتی از دو نماینده استان بوشهر بسیار تاسف آور است.

 

این که چه اتفاقی افتاده که سعادت و شهریاری مسئولیت امضای خودر ا بعهده نمی گیرند هنوز مشخص نیست اما موضوع تاسف بار این که آنان از بازنشستگی بهروزیان فر اظهار بی اطلاعی کرده و گفته اند که نماینده بوشهر، گناوه و دیلم به آنان اطلاعات غلط داده است.

 

به طور کلی جایگاه نمایندگی مردم ایجاب می کند نمایندگان هر کاری را با اطلاع و علم به آن انجام بدهند و در صورتی که از موضوعی بی اطلاع هستند یا خود یا مشاورینشان می بایست تحقیقات لازم را بعمل آورده و سپس نماینده به اظهارنظر درمورد آن بپردازد.

 

این که شهریاری و سعادت اعلام کنند که خدری به آنان اطلاعات غلط داده است به هیچ عنوان برای مردم استان بوشهر قابل پذیرش نبوده و باید گفت از نقاط ضعف این دو نماینده محسوب می شود.

 

اکنون باید از سعادت و شهریاری پرسید آیا درخصوص دیگر لوایح و طرح های دولت نیز به همین گونه عمل کرده اند یا این که در مورد آنان از اطلاعات کافی برخوردار بوده اند؟

 

در حقیقت با اظهارنظری که سعادت و شهریاری روز گذشته در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها صورت داده اند باید پرسید نمایندگانی که به خود زحمت نداده اند در مورد موضوع بسیار ساده بازنشستگی مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر تحقیق کرده و سپس نامه ای را امضا کنند چگونه لوایح سنگینی مانند fatf و بودجه و ده ها لایحه سنگین دیگر که نیاز به روزها و هفته ها تحقیق و بررسی برای امضا و رای دارد را مطالعه کرده و آگاهانه رای داده اند؟

 

باید گفت اگرچه سعادت و شهریاری با اظهار بی اطلاعی از بازنشستگی بهروزیان فر سعی کرده اند توپ را به زمین خدری انداخته و خود را از تیغِ تیزِ انتقادات نجات بدهند اما به نظر می رسد توجیه آنان عذرِ بدتر از گناه بوده و نشان می دهد که تا چه اندازه آن ها از موضوع پیش پا افتاده ای مانند بازنشستگی یکی از مدیران استان که با یک استعلام ساده و بررسی قابل فهم است بی اطلاع بوده و امضا کرده اند.

 

نکته دوم ارزش امضای یک نماینده است که بازهم باید گفت در این زمینه شان و جایگاه آن توسط شهریاری و سعادت نادیده گرفته شده و پایین آمده است.

 

در حقیقت امضای نمایندگان مجلس به جهت حقوقی بسیار ارزشمند بوده و مردم  و مدیران، نمایندگان را دارای علمِ در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … می بینند و امضای آنان را از روی اطلاع می دانند بنابراین اظهارات روز گذشته شهریاری و سعادت نوعی بی ارزش کردن امضای نمایندگی نیز محسوب می شود.

 

به طور کلی باید گفت چه خدری به آنان اطلاعات غلط داده باشد و چه این نمایندگان با علمِ به موضوع امضا کرده و در ابتدا خواستارِ تغییر مدیرکل ورزش و جوانان استان بوده باشند، اکنون با چنین اظهاراتی هم سعادت و هم شهریاری امضای خود را کم اعتبار کرده اند.

 

به بیان دیگر نمایندگان دشتی و تنگستان و دشتستان باید به این موضوع واقف باشند که به عنوان نماینده مردم پیش از هرگونه اظهارنظر یا امضای طرح، لایحه یا حتی درخواستی ابتدا می بایست تحقیقات لازم را یا خود و یا مشاورینشان بعمل بیاورند و سپس به اظهارنظر یا امضا بپردازند و امضای بدون تحقیق و بررسیِ یک نماینده نه تنها باعث کم اعتباری نمایندگان خواهد شد بلکه موجب بی اعتمادی مردم و موکلین نیز می شود.

 

از سوی دیگر وزرا، مدیران و مسئولین نیز با مشاهده چنین اظهارنظرهایی به نطق ها و امضاهای چنین نمایندگانی اهمیت چندانی نخواهند داد و این مهم در نهایت موجب زیانِ استان بوشهر در سطوح ملی و شهرستان های حوزه انتخابیه در سطح استانی خواهد شد که به نظر می رسد این دو نماینده چه در زمان امضا و چه پس از آن به آن ها عنایت لازم را نداشته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان