کد خبر : 3467
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۲۲
-

ویژه‌خواری خانواده آقای معاون اول و ناامیدی مردم

ویژه‌خواری خانواده آقای معاون اول و ناامیدی مردم
بوشهرنیوز: جهانگیری بارها با ژستی طلبکارانه تاکید کرده بود که نباید مردم را ناامید کرد. این در حالی است که این قبیل اقدامات تأمل برانگیز که ناشی از رفتار اشرافی گرایانه است، بیش از هر اقدام دیگری، مردم را ناامید می کند.؛

بوشهرنیوز- در روزهای گذشته خبری مبنی بر استفاده تامل‌برانگیز شخصی اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری از هواپیمای تشریفاتی مخصوص مقامات ارشد برای سفرهای کاری در فضای کشور مطرح شد.

 

طولی نکشید که این خبر تایید شد، معاون اول ریاست جمهوری برای سفر اربعین حسینی به همراه خانواده خود از هواپیمای تشریفاتی مخصوص مقامات ارشد برای سفرهای کاری استفاده کرد.

 

این اقدام خلاف قانونی و به نوعی یک سهم‌خواهی و ویژه‌خواری با واکنش منفی رسانه‌ها و افکار عمومی جامعه مواجه شد.

 

اما با این وجود بعضی از حامیان دولت، این اقدام اشتباه اسحاق جهانگیری را به نوعی توجیه کرده و به گونه‌ای رفتار کردند که انگار معاون اول کار غلطی را انجام نداده است.

 

این حامیان عنوان کردند: مزید اطلاع است که هواپیمای ایرباس مورد اشاره این خبرگزاری هواپیمایی تشریفاتی است که همه مسئولان تراز اول کشور در سفرهای خود از آن استفاده می‌کنند. در این هواپیما کابینی برای مقام ارشد حاضر تدارک دیده شده تا در سفرهای طولانی شرایط استراحت کافی داشته باشد یا بتواند جلساتی با مسئولان برگزار کند. این کابین اختصاصی است و در سفر چند ساعته اربعین خانواده آقای جهانگیری درآن مستقر شدند.

 

حامیان آقای جهانگیری با دفاعی ناشیانه تاکید کرده‌اند که چون هواپیمای تشریفاتی، برای مقام ارشد کابین اختصاصی در نظر گرفته است، به همین دلیل جهانگیری خانواده خود را در آن کابین مستقر کرده است.

 

این در حالی است که هواپیمای مذکور صرفا برای سفرهای کاری مقامات ارشد در نظر گرفته شده و در حکم بیت المال می‌باشد و استفاده خانوادگی از آن به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

 

هر چند این سفر رسمی نبوده و تنها یک سفر سیاحتی تلقی می‌شود اما طبق پروتکل‌های موجود پرواز اختصاصی و تشریفاتی صرفاً به سفرهای رسمی مقامات تعلّق می‌گیرد، نه سفرهای سیاحتی.

 

سفر خانوادگی جهانگیری با پرواز تشریفاتی و اختصاصی به عراق در شرایطی رخ داد که بسیاری از هموطنانمان با سخت ترین شرایط در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور یافتند.

 

جهانگیری بارها با ژستی طلبکارانه تاکید کرده بود که نباید مردم را ناامید کرد. این در حالی است که این قبیل اقدامات تأمل برانگیز که ناشی از رفتار اشرافی گرایانه است، بیش از هر اقدام دیگری، مردم را ناامید می کند.

 

رفتار اشرافی‌گری به تعبیر رهبر معظم انقلاب آفتی مضاعف است، از این جهت که مسؤولان با استفاده از بیت‌المال و متعلقات مردم، به نفع شخصی و حزبی خود رفتار می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان