کد خبر : 3470
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۲۹
-

انفصال ۵ قاضی و تلاشِ دستگاهِ قضا برای ریشه کنیِ زمینه های فساد

انفصال ۵ قاضی و تلاشِ دستگاهِ قضا برای ریشه کنیِ زمینه های فساد
بوشهرنیوز: این برخورد با قضات مفسد، زمینه و راه بروز فساد را می‌بندد و بر همین اساس قوه قضاییه در این زمینه گام بسیار بلند و موثری را برداشت که قطعا آثار و برکات خود را در آینده نشان خواهد داد.؛

بوشهرنیوز- دیروز دادستان کل کشور خبر امیدبخشی را به اطلاع عموم مردم رساند که قطعا برای عامه مردم نوید‌بخش است.

 

حجت‌الاسلام منتظری دادستان کشور دیروز طی مصاحبه‌ای عنوان کرد: به پرونده تخلفات پنج تا شش قاضی ظرف ۱۵ روز گذشته رسیدگی شده و این افراد از دستگاه قضایی منفصل شده‌اند.

 

وی همچنین ادامه داد: حدود هفت الی ده پرونده دیگر آماده رسیدگی در دادگاه عالی است.

 

دادستان کشور تاکید کرد: با صدای بلند اعلام می‌کنیم که با قاضی فاسد برخورد خواهیم کرد.

 

این اقدام قوه‌قضائیه بسیار مهم و موثر است، از این جهت که اگر در بدنه قوه قضائیه تحولی انجام نگیرد، طبعیتا تحول واقعی در این قوه و در دیگر بدنه‌های کشور شاهد نخواهیم بود.

 

همچنین این اقدام بار دیگر ثابت کرد که شخص آیت‌الله رئیسی و در کل بدنه جدید قوه‌قضائیه به دنبال برخوردهای جناحی، گروهی و حزبی نیست بلکه مبارزه با فساد در دستور کار است.

 

برخی افراد زخم دیده در مدت اخیر سعی داشتند که اقدامات مثبت و نوید‌بخش در رابطه با مبارزه با فساد قوه‌قضائیه را به حاشیه و انزوا بکشند و انگ برخورد جناحی و حزبی را به قوه عدلیه می‌زدند.

 

اما این اقدام قوه‌قضائیه و همچنین اقدامات سابق، تمام این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد و ثابت کرد که مبارزه با فساد و ویژه‌خواری و تخلف اصل است و هر کس تخلف کند چه از دولت باشد چه از مجلس باشد و چه از قوه‌قضائیه باشد، چه متعلق به حزب و چه چپ باشد، سزاوار برخورد قاطعانه است.

 

این برخورد با قضات مفسد، زمینه و راه بروز فساد را می‌بندد و بر همین اساس قوه قضاییه در این زمینه گام بسیار بلند و موثری را برداشت که قطعا آثار و برکات خود را در آینده نشان خواهد داد.

 

حقیقتا مردم امیدشان نسبت به قوه‌قضائیه در گذشته مرده بود اما با ورود رئیس انقلابی و جهادی، امید از دست رفته و تبدیل شده به یأس، بازگشت.

 

مردم امروز با دیدن مبارزه واقعی و جدی و قاطعانه با مفسدان بر این باور شدند که می‌توان درد خود را به جایی برد و دوا گرفت، می‌شود مظلومیت خود را به جایی برد و احقاق حق کرد، جایی که واقعا با مفسد مبارزه و برخورد می‌شود.

 

البته این تازه اول راه است و قوه قضاییه باید بدانند علارغم اینکه مردم امروز از او راضی هستند، اما بار و وظیفه او روز به روز برای احقاق حقوق عامه بیشتر پ بیشتر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان