کد خبر : 3482
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
-

ناتوانی در تعامل با دنیا؛ بزرگ ترین ضعفِ روحانی

ناتوانی در تعامل با دنیا؛ بزرگ ترین ضعفِ روحانی
بوشهرنیوز: یکی از بزرگترین ضعف‌های آقای روحانی ناتوانی در تعامل با جهان و محدود کردن دیپلماسی کشور به رابطه با چند کشوری است که بیشترین مشکلات را برای کشور داشته و کمترین منفعت را.؛

بوشهرنیوز- برخی افراد را باید در امر دو قطبی‌سازی استاد دانست، امری که بعضا کاذبانه در مجامع عمومی مطرح می‌شود و مردم را به واسطه آن فریب می‌خورند.

 

آقای رئیس جمهور بارها و بارها سخنان دو قطبی‌سازی را در فضای جامعه و در قبل و بعد انتخابات جاری و ساری کرده است که گاها باعث رنج دلسوزان انقلابی شده است.

 

بر اساس نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت روحانی در طی شش سال گذشته به پایین‌ترین حد خود رسیده است، علت آن را می‌توان وعده‌های به نتیجه نرسیده، دانست.

 

از طرفی اکنون حسین فریدون برادر آقای رئیس جمهور حکم فساد مالی او قطعی و اجرا شد و وارد فصل انتخابات نیز شدیم، تکلیف و برنامه دولت در این برهه زمانی چیست؟

 

ظاهرا راهنمایی مشاوران که متأسفانه با ذائقه خود رئیس جمهور نیز سازگار است فرافکنی و حاشیه سازی و ایجاد دوقطبی‌های غیرواقعی است.

 

اگر طی دو سه هفته اخیر مجددا شاهد اظهارنظر‌های حاشیه ساز آقای روحانی هستیم علتش را در موارد فوق باید جستجو کرد.

 

یکی از عجیب‌ترین اظهارنظرهای آقای روحانی در هفته گذشته این بود: ۴١ سال در کشور ما هنوز به جواب روشن و قاطع در این زمینه نرسیده‌ایم. یک عده می‌گویند تعامل سازنده و گروهی می‌گویند تقابل مستمر و دائم با دنیا داشته باشیم.»

 

در حالی رئیس جمهور این سخنان را بر زبان آورد که با همین شعار از مردم رای گرفت و با همین شعار بی سابقه ترین اختیارات را از رهبری نظام دریافت کرد، با همین شعار چندین سال فرصت های گران بها و غیرقابل جبران کشور را هدر داد و امروز که دست ایشان از تعامل نه با دنیا که با آمریکا و چند کشور اروپایی خالی تر از همیشه است یاد یک سوال چهل و یک ساله افتاده‌اند!

 

آیا واقعا آقای روحانی بارها و بارها تاکید رهبر حکیم انقلاب اسلامی را بر تعامل سازنده با دنیا نشنیده‌اند یا اینکه مطلب دیگری در میان است؟

 

آیا رئیس جمهور مراسم تنفیذ حکم خود در ۱۲ مرداد ۹۶ را فراموش کرده است که در آن مقام معظم رهبری به صراحت کامل بر ارتباط با دنیا تاکید نمودند.

 

رهبر حکیم انقلاب فرمودند: جهت‌گیری دوّم، تعامل گسترده‌ با دنیا است؛ این توصیه‌ همیشگی ما است که این درست نقطه‌ مقابل آن چیزی است که دشمنان ما و سلطه‌گران عالم دنبالش هستند. ما می‌توانیم با دنیا ارتباطات وسیع و گسترده‌ای داشته باشیم، هم به ملّتها و دولتهای دیگر کمک کنیم، هم از کمک آنها بهره‌مند بشویم؛ حیات اجتماعی بشریّت این‌جور پیش می‌رود: همکاری، همدلی، همراهی، تعامل با دنیا؛ اقلیم ما، جغرافیای ما، امکانات فراوان ما، این را برای ما آسان می‌کند.

 

مگر رهبری در دیدار با دولت در شهریورماه سال ۹۶ «گشودن چتر دیپلماسی بر همه‌ جهان» و «تمرکز نکردن بر روابط با چند کشور محدود» را در زمینه‌ سیاست خارجی بیان نکردند؟

 

اتفاقا یکی از بزرگترین ضعف‌های آقای روحانی ناتوانی در تعامل با جهان و محدود کردن دیپلماسی کشور به رابطه با چند کشوری است که بیشترین مشکلات را برای کشور داشته و کمترین منفعت را.

 

خوب است فقط به سقوط جایگاه گذرنامه ایرانی که وعده روحانی ارتقای آن بود و حتی تحریم وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در آمریکا توجه کنید و میزان توفیق تعامل خود با آمریکا و چند کشور اروپایی را ارزیابی کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان