کد خبر : 3494
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
-

حیف و میلِ استعدادهای ملت با اشرافی گری مسئولان

حیف و میلِ استعدادهای ملت با اشرافی گری مسئولان
بوشهرنیوز: اگر میل و گرایش اشرافی‌گری در درون ملت و مردم باشد، حیف و میل آنها به عهده خودشان است چرا که از مال خود اشرافی‌گری و یکه تازی می‌کنند اما اگر کارگزاران و مسئولان و مدیران اشرافی‌گری کنند، در این صورت از مال مردم و سرمایه و ظرفیت کشور خرج می‌کنند و استعدادهای ملت را حیف و میل می‌کنند.؛

بوشهرنیوز- برخی مشکلات و معضلات را نمی‌توان با قانون و دادگاه و بازجویی و مانند اینها حل و رفع و از صفحه عمومی کشور محو کرد.

 

به جای دادگاه، باید فضای عمومی کشور و احساسات پاک و خواست مردم و به تعبیر بهتر فرهنگ عمومی مردم آن را دفع کند تا علاج شود چرا که قدرت این برخی‌ها بسیار بالا است و با دادگاه و قانون گردن کلفت، آنها شکسته نمی‌شود بلکه باید چیزی به میان آید که از بن و ریشه در مقابل او قرار گیرد و آن را نابود کند.

 

اشرافی‌گری و میل و گرایش به آن از جمله مباحث و مقولاتی است که با قانون و دادگاه نمی‌توان با آن برخورد و مبارزه کرد بلکه فقط و فقط همان فرهنگ عمومی است که می‌تواند در مقابل آن قرار گیرد.

 

به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اشرافی‌گری برای یک کشور و ملت آفت است. ملتی که به دنبال اشرافی‌گری و خودنمایی باشد و گرایشات نسبت به آن را خریدار باشد قطعا رشد و پیشرفت او به سرانجام نخواهد رسید.

 

حال اکنون اگر این اشرافی‌گری از ناحیه مسؤولان و مدیران و کارگزاران باشد، در این صورت امر خیلی سخت می‌شود که رهبری اشرافی‌گری مسئولان را آفت مضاعف برای کشور می‌دانند.

 

چرا مقام معظم رهبری اشرافی‌گری مسئولان را آفت مضاعف می‌دانند و چه عاملی است که جنس اشرافی‌گری را اینچنین بد جلوه می‌دهد؟

 

اگر میل و گرایش اشرافی‌گری در درون ملت و مردم باشد، حیف و میل آنها به عهده خودشان است چرا که از مال خود اشرافی‌گری و یکه تازی می‌کنند اما اگر کارگزاران و مسئولان و مدیران اشرافی‌گری کنند، در این صورت از مال مردم و سرمایه و ظرفیت کشور خرج می‌کنند و استعدادهای ملت را حیف و میل می‌کنند.

 

این امر باعث می‌شود که اشرافی‌گری و میل و گرایش به آن از سوی مسئولان با آفت مضاعف عجین شود چرا که این سرمایه متعلق به مردم و مستضعفان است که مسئولان با آن یکه‌تازی می‌کنند.

 

اشرافیگری، با احساس عمومی مردم، با نوشتن، با گفتن و با ترویج این فکر، درست خواهد شد و از صفحه تاریک خارج می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان