کد خبر : 3497
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
-

آرام سازیِ اغتشاشاتِ عراق با دستِ قدرتمندِ مقاومت

آرام سازیِ اغتشاشاتِ عراق با دستِ قدرتمندِ مقاومت
بوشهرنیوز: فتنه عراق با دست قدرتمند مقاومت جمع خواهد شد، اما آسیبی که مردم عراق در این میان می‌بینند، به سختی جمع خواهد شد، نخبگان مومن عراقی باید با تأسی به منبع و منطق جوشان و وحدت آفرین اهل بیت علیهم السلام، جوانان عراقی را از این تنهایی درآورند.؛

بوشهرنیوز- اعتراضات معیشتی و خدماتی مردم عراق از روزهای قبل در شهرهای مختلف این کشور با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

 

البته این اعتراضات در ابتدا به صورت یک اعتراضات معمول و عادی پیش رفت اما سپس خیلی زود رنگ و بوی فتنه و اغتشاش به خود گرفت.

 

در این فتنه و اغتشاشات نقاط قوت عراق نشانه گرفته شد و نقاط ضعفش را روز به روز پررنگ‌تر و نمایان‌تر کرد.

 

در کشور عراق، شعارهای ضد ایرانی یعنی همان کشور هم‌پیمان روزهای سخت عراق شنیده و توسط رسانه‌های زاویه‌دار و غربی و عبری و عربی پررنگ شد.

 

از طرفی دیگر فرماندهان حشدالشعبی یعنی همان‌هایی که در روزهای سخت و دشوار عراق در برابر جنایتکاران تاریخ خالصانه و فداکارانه ایستادند، در معرض ترور فیزیکی و شخصیتی قرار می‌گیرند.

 

و در نهایت بسیاری از اموال و امکانات عمومی و همچنین اموال شخصی مردم مورد تخریب قرار گرفت و شایعات ضد امنیتی به سرعت منتشر می‌شود و اوضاع به شدت به سمت و سوی نابسامانی می رود.

 

دلارهای آمریکایی کف خیابان ها پخش می شود تا مردم را در خیابان نگه دارد، شبکه‌های اجتماعی مجازی و ماهواره‌ای شبانه روز در حال پمپاژ اخبار دروغ و انحراف افکار عمومی به سمت دودستگی، کینه و انتقام هستند.

 

داعشی‌ها و بعثی‌ها و گروه‌های منحرف از سوراخ‌های خود بیرون خزیده‌اند و مشغول گسترش ناامنی و مسموم کردن فضا و کشته سازی هستند.

 

مردمی که هنوز دو سال نیست از چنگ جنایت‌های داعش رها شده‌اند، به خاطر مشکلات معیشتی و مطالبات بحقشان دارند با دست خود کشور را به کفتارها می‌دهند.

 

در این شرایط نخبگان عراقی کجا هستند؟ چرا نقششان در آگاهی بخشی به جامعه‌ای که فقط تلنگری برای به خود آمدن و درست دیدن وقایع نیاز دارد، کم رنگ است؟

 

از شخصیت‌های سیاسی که به دنبال منافع قدرت طلبانه خود هستند توقعی نیست، مواضع مرجعیت اعلای عراق آیت الله سیستانی نیز که هر هفته در خطبه‌های نمازجمعه نجف قرائت می شود، گرچه قوی و تاثیرگذار است؛ اما بخاطر محدود بودن به تریبون نمازجمعه بُرد و قوت همسنگی با موج قوی تبلیغات لحظه‌ای معاندان را ندارد.

 

برخی علما مثل برخی ائمه جمعه تلاش‌هایی در جهت روشنگری و آگاهی بخشی مردم دارند، اما به گونه‌ای نیست که موازنه‌ای با تبلیغات جنگ نرم مثلث عبری عربی غربی پیدا کند.

 

مردم عراق در میان غبار فتنه تنها مانده‌اند و فتنه بر جهل مردم سواری می‌کند و خونریزی و خرابکاری به بار می‌آورد.

 

روشنگری خواص، خلاء بزرگ امروز عراق است. در شرایطی که رهبریِ مقتدر، روشنگری خواص و بصیرت مردم نباشد، فتنه توفیق می‌یابد مردم را سردرگم کند، همچون گیاهان جدا شده از ساقه‌ای در دست طوفان، هر آن به سویی پراکنده می شوند و هیچ استقراری نمی‌یابند و حتی گذشته نه چندان دور دوران صدام، اشغال نظامی آمریکا و جنایات داعش را از یاد می‌برند.

 

این سه عامل، مزیت‌های کشور عزیز ماست که باعث می‌شود فتنه عظیمی مثل فتنه ۸۸ خیلی زود از حالت مردمی خارج و کوچک شود؛ قدر این سه عامل را بدانیم و در حفظ و تقویتشان کوشا باشیم.

 

فتنه عراق با دست قدرتمند مقاومت جمع خواهد شد، اما آسیبی که مردم عراق در این میان می‌بینند، به سختی جمع خواهد شد، نخبگان مومن عراقی باید با تأسی به منبع و منطق جوشان و وحدت آفرین اهل بیت علیهم السلام، جوانان عراقی را از این تنهایی درآورند.

 

باید حقایق را آنقدر فریاد زد تا شایعات را ابطال کند. ریشه‌های فتنه، از فساد و اشکالات ساختار سیاسی تا نگاه قومیتی و نقش نفوذ در به آشوب کشیده شدن کشور حرف حقی که با شجاعت گفته شود، ده‌ها برابر باطل بُرد دارد. این سنت الهی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان