کد خبر : 3540
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱:۳۵
-

با نگاهی به گفتگوی شهریاری با یکی از روزنامه های بوشهر؛

دستان خالی و فرار روبه جلوی نماینده دشتی و تنگستان/لزوم عذرخواهی شهریاری از نیروهای اصولگرا

دستان خالی و فرار روبه جلوی نماینده دشتی و تنگستان/لزوم عذرخواهی شهریاری از نیروهای اصولگرا
بوشهرنیوز: نگاهی به سخنان نماینده دشتی و تنگستان نشان می دهد که وی از صداقت لازم در گفتمان سیاسی خود نیز برخوردار نبوده و به همین دلیل باید از نیروهای اصولگرای استان بوشهر و به ویژه شهرستان های دشتی و تنگستان عذرخواهی کند.؛

بوشهرنیوز- سید کمال الدین شهریاری در گفتگویی مفصل با یکی از روزنامه های بوشهر درمورد مسایل مختلف سخنانی مطرح کرد.

 

وی در بخشی از گفتگویش با این روزنامه با بیان این که با آیت الله هاشمی و دولتمردان امروز از سال های دور تفکرات مشترک دارد، گفته بود که در دوره سوم جبهه سیاسی آن ها با جبهه آیت الله هاشمی، موحدی کرمانی، روحانی، باهنر و ناطق نوری نزدیک بود.

 

نماینده دشتی و تنگستان همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود تفکراتش را با روحانی، زنگنه و ترکان نزدیک دانست.

 

جالب این که شهریاری تلویحا جناح حاکم بر دولت را عقل گرا دانست و در بخشی از سخنانش گفت که وقتی به سن ۶۰ سالگی رسیدیم از لحاظ تجربه بهتر شده ایم و عقلانیت کمک کرده تا از هر دو جناح انسان های عقل گرا و واقع بین به هم نزدیک شوند.

 

دستان خالی شهریاری و فرار روبه جلوی نماینده دشتی و تنگستان

شهریاری در حالی تفکرات خود را به روحانی، ترکان و زنگنه نزدیک می داند که وی با حمایت اصول گرایان استان بوشهر و به ویژه شهرستان های دشتی و تنگستان به کرسی سبز مجلس دهم رسید.

 

نماینده دشتی و تنگستان اما خیلی زود دچار تغییر مسیر شد و متاسفانه راهی را رفت که امروز دودِ آن تنها به چشم مردم حوزه انتخابیه اش می رود.

 

به بیان دیگر شهریاری تصور می کرد با تاکید بر این نکته که از همفکران روحانی بوده و با بسیاری از دولتمردانِ تدبیر و امید ارتباط دوستی دارد، می تواند برای حوزه انتخابیه اش امتیازاتی بگیرد اما ظاهرا این تصورات وی نادرست  از آب درآمد و امروز دشتی و تنگستان بیش از هر زمانی از محرومیت ها در حوزه های مختلف رنج می برد.

 

نگاهی به سخنان نماینده دشتی و تنگستان نشان می دهد که وی از صداقت لازم در گفتمان سیاسی خود نیز برخوردار نبوده و به همین دلیل باید از نیروهای اصولگرای استان بوشهر و به ویژه شهرستان های دشتی و تنگستان عذرخواهی کند.

 

این که شهریاری با تفکرات اصولگرایی و با لیست اصولگرایان وارد مجلس شورای اسلامی شود اما در میانه راه اعلام کند که تفکراتش به مرحوم هاشمی، روحانی، زنگنه و ترکان نزدیک تر است یعنی با موکلان خود صادقانه رفتار نکرده است.

 

متاسفانه شهریاری تفکرات خود را به افرادی نزدیک می داند که مردم و تاریخ نگاه مثبتی به آنان ندارند. در حقیقت شهریاری که با آرای اصولگرایان و نیروهای انقلابی استان بوشهر به ویژه دشتی و تنگستان به مجلس دهم راه یافت تا با مشی انقلابی با تفکرات لیبرالیستی مقابله کرده و حامی مظلومین و مستضعفین باشد امروز تفکرات خود را نزدیک به کسانی می داند که در پرونده کرسنت به شدت مورد انتقاد بوده و عملکردشان بسیار شائبه برانگیز بوده است.

 

اکنون که نماینده دشتی و تنگستان برای توجیه گرایش خود به روحانی، ترکان و زنگنه عبور از سن ۶۰ سالگی را موجب عقل گرایی و واقع بینی می داند باید به این پرسش پاسخ دهد که آیا بسیاری از بزرگان نظام که اکنون در جبهه مقابلِ دولت بوده و به دلیل عملکرد بسیار ضعیف و انتقادبرانگیز روحانی، زنگنه، ترکان و دیگر دوستان آنان در دولت های یازدهم و دوازدهم انتقاد کرده و خواستار تغییر رویه اند، عقل گرا و واقع بین نیستند؟

 

آیا سخنان نماینده دشتی و تنگستان توهین به دلسوزان و بزرگان نظام جمهوری اسلامی نیست که هر روز نسبت به رفتارهای شائبه برانگیز دولت در مسایل مختلف از fatf  گرفته تا پالرمو  و ۲۰۳۰ و ده ها مورد دیگر تذکر می دهند؟

 

از طرفی شهریاری قطعا بدون حمایت اصولگرایان نمی توانست آرای لازم برای ورود به مجلس دهم را کسب کند. اکنون آیا سخنان شهریاری توهین به جبهه اصولگرایی و مصداق بارز نمک خوردن و نمکدان شکستن نیست؟

 

به نظر می رسد دستان خالی شهریاری و مطالبه بالای مردم باعث شده همچنان که خودِ وی اعلام کرده که تفکراتش به روحانی نزدیک است همچون رییس جمهور به دوقطبی سازی جامعه روی آورده و به جای پاسخگویی از عملکردش در حوزه انتخابیه فراری رو به جلو داشته باشد.

 

موضوعی که البته مردم انقلابی بیش از همه به آن عنایت داشته و قطعا پاسخی درخور به آن در زمان انتخابات خواهند داد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان