کد خبر : 3599
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
-

حذف عبارت شهید از تابلوهای معابر خرمشهر؟

حذف عبارت شهید از تابلوهای معابر خرمشهر؟
بوشهرنیوز: حذف عبارت شهید از حماسه سازان و فداکاران میهن، به منزله اختلاس فرهنگی است. افراد مغرض که عامدانه این رفتار را انجام می‌دهند باید مورد پیگری مدعی العموم قرار بگیرند.؛

بوشهرنیوز- از روز گذشته تعداد زیادی از خانواده‌های معزز و مکرم شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم نسبت به حذف عبارت شهید از تابلوهای معابر شهرستان واکنش نشان دادند.

 

همچنین در فضای مجازی تصاویری منتشر و به اشتراک گذاشته شد که به نظر می رسید لفظ شهید از تابلوهای معابر حذف شده است.

 

این موضوع باعث شد که مردم و فعالان اجتماعی به عنوان یک مطالبه با آن رفتار کنند و از مسؤولان خواستند که جوابگوی این امر باشند.

 

حذف عامدانه‌ی عبارت «شهید» از تابلوهای شهری کذب است

عزیز ساعدی در رابطه با این موضوع اظهار کرد: مطالب منتشره شده در فضای مجازی شهرستان مبنی بر حذف عامدانه‌ی عبارت «شهید» از تابلوهای شهری کذب است.

 

وی عنوان کرد: مسئله‌ حذف عبارت «شهید» به هیچ وجه از سوی شهرداری خرمشهر انجام نشده است و علت اصلی وقوع آنچه در تصاویر دیده‌ می‌شود این است که برخی عبارات در تابلو‌های موجود در تصاویر منتشر بر اثر گذشت زمان کمرنگ یا پاک شده‌اند.

 

سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: اخیراً هیچگونه تعویض تابلویی نداشته‌ایم که با توجه به این مسئله، کمرنگ یا پاک شدن برخی عبارات یک امر اجتناب ناپذیر و غیرقابل جلوگیری‌ است.

 

ساعدی افزود: پس از پیگیری‌های مردم شریف خرمشهر ترمیم و یا تعویض تعدادی از تابلوهای سطح شهر که برخی عبارات در آن کمرنگ شده است را در دستور کار قرار دادیم.

 

شاید افراد مغرضی در شهر به دنبال حذف عبارت شهید هستند

موسی مطور جزیره اظهار کرد: قطعا در شهرداری خرمشهر کسی جرئت این اقدام را ندارد و در صورت واقعیت داشتن، شدیدا برخورد خواهیم کرد.

 

وی عنوان کرد: افراد انقلابی شهر هر کجا که مشاهده کردند که کسی یا نهادی به دنبال حذف عبارت شهید یا نام شهدا است، به بنده و مسؤولان مربوطه خبر دهند.

 

رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: شاید افراد مغرضی در شهرستان وجود دارند که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، باید با خاطیان در این امر در هر مقام و لباسی باشند، برخورد شدید انجام گیرد.

 

پیش از این در چندین استان و شهرستان‌های سطح کشور عبارت شهید به صورت عامدانه از تابلوهای شهری حذف شده بود.

 

پیشتر در پایگاه خبری تحلیلی بوشهر‌نیوز عنوان کردیم که حذف عبارت شهید از حماسه سازان و فداکاران میهن، به منزله اختلاس فرهنگی است. افراد مغرض که عامدانه این رفتار را انجام می‌دهند باید مورد پیگری مدعی العموم قرار بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان