کد خبر : 3614
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
-

جای خالی «تهرانی‌مقدم‌ها» در اقتصاد

جای خالی «تهرانی‌مقدم‌ها» در اقتصاد
بوشهرنیوز: مطمئنا اگر امروز در اقتصاد کشور هم امثال تهرانی مقدم‌ها به جای پیرمردهای لیبرال حضور ‌داشتند، اقتصاد کشور هم مثل قدرت موشکی‌ اقتدار آفرین می‌بود.؛

بوشهرنیوز- در ایام سالگرد شهادت پدر موشکی ایران قرار داریم، شهیدی که روز به روز ارزش اقدامات او برای همه جهان تشیع نمایان و واضح‌تر می‌شود.

 

شهیدی که دلبسته به ولایت بود و برای رسیدن به خواسته‌ها و آرمان‌های خود هیچگاه خسته نشد و در آخر مزد شیرین خود که همان شهادت بود را دریافت کرد.

 

شهید حسن تهرانی مقدم، پر از صفا و معنویت بود، شهیدی که اراده او زمین و زمان را متحیر کرده بود و اقدامی را آغاز کرد که تاکنون دشمنان ما از نام و نشان او به لرزه درمی‌آیند.

 

تهرانی مقدم، همیشه جلوتر از بقیه بود، شهیدی که چند سال جلوتر را نگاه می‌کرد و برای آینده تدبیر و اندیشه به خرج می داد، شهیدی که بدون شک یکی از بانیان و مسببان امنیت کنونی ملت ایران است.

 

شهید حسن تهرانی مقدم در یک جمله بسیار کوتاه اما بلند، پرده از قوت خود برمی‌دارد و قصد داریم این مسئله را به درستی تبیین کنیم.

 

این شهید والامقام می‌فرماید: «فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند». به اعتقاد تهرانی‌مقدم، انسان‌های ضعیف چون اراده برای کار ندارند، اگرچه امکانات داشته باشند اما باز هم امورات آنها به سرانجام نمی‌رسد.

 

اما عکس آن، یعنی انسان‌های قوی الاراده اگرچه ممکن است از لحاظ امکانات و سرمایه فقیر باشند، اما چون قوی هستند قطعا با روحیه جهادی و تفکر انقلابی امر را به سرانجام می‌رسانند و تا هدف اصلی تحقق نیابد، دست از کار نمی‌کشند.

 

این روحیه بالا بسیار ارزشمند و معتبر است روحیه‌ای که واقعا تحول آفرین و پیشرفت‌آور خواهد بود که با وجود آن دیگر مشکلات و نگرانی‌ها معنا نخواهد داشت.

 

مطمئنا اگر امروز در اقتصاد کشور هم امثال تهرانی مقدم‌ها به جای پیرمردهای لیبرال حضور ‌داشتند، اقتصاد کشور هم مثل قدرت موشکی‌ اقتدار آفرین می‌بود.

 

تهرانی مقدم هیچگاه به سوی غرب و شرق دست دراز نکرد بلکه با همان امکانات کم و کاست، بیشترین دستاورد را برای کشور و میهن کسب کرد و اعتقاد به اعتماد به درون و داخل داشت.

اگر این فکر در میان سیاسیون ما ایجاد شود، قطعا تمام مشکلات حل خواهد شد چرا که ما بن‌بست نداریم و با توجه به استعدادهای درونی و قابلیت‌های بالا و بی‌نظیر، همه مشکلات با داشتن این روحیه و تفکر حل می‌شود.

 

امروز واقعا جای تهرانی‌مقدم‌ها خالی است، چه کسی می‌تواند ادعا کند که شبیه این افتخارآفرینان بی‌ادعا است و اینچنین روحیه و تفکری را در خود دارد.

امروز وظیفه همه مسؤولان اجرایی و غیر اجرایی این است که از این شهدا الگو گیری کنند چرا که قطعا با این الگو تمام مشکلات فرو می‌ریزد و پیشرفت و اقتدار و توسعه به ارمغان می‌آید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان