کد خبر : 3708
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
-

۳ نکته مهم بیانات رهبر انقلاب در رابطه با حواشی سهمیه بندی بنزین

۳ نکته مهم بیانات رهبر انقلاب در رابطه با حواشی سهمیه بندی بنزین
بوشهرنیوز: ایشان با جوانمردانی و فتوت که از امام و پدر جامعه انتظار می‌رود مسوولیت کلان تصمیمات سایر مسئولین را بر عهده گرفتند تا مسئولان امور اقتصادی و امنیتی، تحت حمایت ایشان، هر کدام به وظایف سخت خود در این روزها برسند.؛

بوشهرنیوز- صبح یکشنبه ۲۶ آبان ماه، رهبر معظم انقلاب نکات راهبردی پیرامون متن و حواشی تصمیم متأخر دولت در سهمیه بندی بنزین فرمودند.

 

پس از سخنان ایشان، در ذهن برخی نخبگان و خواص و مردم شبهاتی شکل گرفت که در اینجا به صورت کوتاه برخی از این منطق و علت بیان این اظهارات را تشریح می‌کنیم.

 

در این اظهارات، رهبر حکیم انقلاب به همه اعلام کردند که تصمیماتی که روند قانونی و کارشناسی خود را طی کرده اند( فارغ از صحت و سقم)، در صورت نیاز طی فرایند قانونی تغییر یابند نه تحت فشار اعتراض و آشوب.

 

اگر آشوب و فشار صورت بگیرد، ثبات حکومت دچار اختلال می شود و این پیام به جامعه منتقل می شود که هر تصمیمی با اعتراض خیابانی و آشوب قابل تغییر است، ثبات حکومت مخدوش شود، سیستم بی اعتبار می‌شود.

 

نکته مهم دیگر این که اگر رأس حکومت به تصمیمات مدیران کشور بی اعتنایی کند، برای سایر تصمیمات در سایر سطوح چه اعتباری باقی می‌ماند.

 

امام و رهبر عادل یک جامعه هیچگاه دستور به کاری نمی‌دهد و توقعی از مردم را مطرح نمی‌کند، مگر این که پیش از دیگران خود به آن پایبند باشد.

 

پس بر همین اساس یکی از رازهای این بیانات رهبر معظم انقلاب احترام به قانون و ساختارهای قانونی و عدم تغییر در این تصمیمات بر اثر فشار و اعتراض و آشوب است.

 

مشرب رهبر معظم انقلاب در اداره امور کشور مبتنی بر اخلاق حسنه است و این امر بارها و بارها در برهه‌های زمانی و مکانی مختلفی نمایان شده است.

 

ایشان با جوانمردانی و فتوت که از امام و پدر جامعه انتظار می‌رود مسوولیت کلان تصمیمات سایر مسئولین را بر عهده گرفتند تا مسئولان امور اقتصادی و امنیتی، تحت حمایت ایشان، هر کدام به وظایف سخت خود در این روزها برسند.

 

در واقع رهبر انقلاب به دلیل تقوایی که دارند به ملاحظه حفظ آبروی مدیران ارشد کشور، از پایگاه اجتماعی بالای خود برای مدیران کف میدان عملیات اقتصادی و امنیتی هزینه کردند.

 

بر همین اساس مشی مبتنی بر اخلاق و عطوفت و جوانمردی دومین راز این بیانات پرمحتوا بود.

 

نکته دیگر در این پیام و بیان مهم این است که مقام معظم رهبری با استفاده از واژه هایی چون: «نظر کارشناس ها مختلفه، من هم در این زمینه صاحب نظر نیستم، لکن به آقایان گفتم اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند حمایت می کنم، در زمان امام(ره) هم سران سه قوه تصمیم میگرفتند و اجرا می شد و…» ضمن جلوگیری از ایجاد اختلاف در مسئولان و شکل گیری حاکمیت دوگانه که بسیار در فتنه ها خطرناک است، با یادآوری سیره امام راحل، مسوولیت را متوجه سران قوا کردند.

 

ایشان از مسئولان خواستند هر چه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند چون اگر گرانی اضافه شود برای مردم و مستضعفین مشکلات زیادی درست می‌کند.

 

در این متن فقط به سه نکته مهم بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره شد که البته در این باره بحث و گفتنی زیاد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان