کد خبر : 3710
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۵۴
-

ایجاد خستگی اجتماعی و فرسایش تدریجی؛ فتنه جدید دشمن

ایجاد خستگی اجتماعی و فرسایش تدریجی؛ فتنه جدید دشمن
بوشهرنیوز: تلاش برای سازمان دهی مجازی گروه های معترض به وضعیت معیشتی برای ناامن سازی زیست جاری مردم و ایجاد اختلال در ساز و کارهای خدمت رسانی که موجب افزایش نارضایتی می شود از جمله روش هایی است که در پیگیری راهبرد «ایجاد خستگی اجتماعی و فرسایش تدریجی» دنبال می شود.؛

بوشهرنیوز- پس از اعلام اصلاح قیمت بنزین در بامداد روز جمعه ۲۴ آبان ماه، به فاصله کمی رسانه‌های استکباری و وابسته به آن فعالیت مدنظر خود را آغاز کردند.

 

رسانه‌های وابسته به نظام سلطه به ویژه «بی بی سی فارسی»، «ایران اینترنشنال» و «من و تو» با گمانه زنی در خصوص آغاز اعتراضات گسترده مردمی برای مخالفت با این تصمیم، تلاش گسترده و کم سابقه ای را برای ایجاد تحریک و التهاب در فضای افکار عمومی ایران شروع کردند.

 

علاوه بر این رسانه‌های معلوم‌الحال، اکانتهای توییتری وابسته به جریان نفاق و سایر گروه های ضدانقلاب خارج نشین نیز با انتشار اخبار و گزارش های تحریک آمیز، مردم را به حضور در خیابانها، آتش زدن پمپ بنزینها و درگیری با ماموران انتظامی فراخواندند.

 

در این متن به دنبال اثرات اقتصادی و اجتماعی تصمیم اتخاذ شده در خصوص اصلاح قیمت بنزین و فواید و ضرورت و پیامدهای آن نیستم.

 

اقدامات تحریک آمیز و موج سواری ضد انقلاب از این رخداد موضوع بسیار مهمی است که هوشیاری بیشتر مردم، مسئولین و نیروهای خدوم مسئول ایجاد امنیت و نظم در کشور را طلب می‌کند.

 

چگونگی و شکل‌گیری برخی تجمعات محدود معترضین در چند شهر در استان های جنوبی که در پاره ای موارد با درگیری میان معترضین و نیروهای انتظامی همراه بود و بزرگ نمایی این رخدادها از سوی رسانه های ضدانقلاب نشان می دهد که دشمن به ایجاد بحران داخلی در ایران امید زیادی بسته است.

 

همچنین دشمن تلاش می کند با بهره‌گیری از الگوهای مشابه اعتراضات اقتصادی در لبنان و عراق، ناامنی و بی ثباتی را به کشور تحمیل نماید.

 

این نکته باید خیلی ویژه مورد بررسی قرار گیرد که دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند در کشور بحران داخلی ایجاد کند تا در حاشیه به خواسته‌های شوم خود برسد.

 

ناکامی آمریکا و متحدین غربی و منطقه‌ای این کشور در بهره گیری از سلاح تحریم های ظالمانه و پیشبرد «راهبرد فشار حداکثری»، موجب شده تا استفاده از روش های دیگری برای ایجاد خستگی اجتماعی و فرسایش تدریجی در جامعه ایران در دستور کار کاخ سفید قرار بگیرد.

 

تلاش برای سازمان دهی مجازی گروه های معترض به وضعیت معیشتی برای ناامن سازی زیست جاری مردم و ایجاد اختلال در ساز و کارهای خدمت رسانی که موجب افزایش نارضایتی می شود از جمله روش هایی است که در پیگیری راهبرد «ایجاد خستگی اجتماعی و فرسایش تدریجی» دنبال می شود.

 

کشته سازی از میان معترضین و نیروهای حافظ نظم در کشور و بهره گیری از آن برای تصاعد موج سازی رسانه ای نیز از روش هایی است که به عنوان مکمل این راهبرد برای افزایش شکاف میان حاکمیت و ملت دنبال می شود.

 

اگرچه جامعه ایران به دلیل هوشمندی مردم و تدبیر حاکمیت برآمده از اراده و خواست ملت، به هیچ وجه بستر آماده ای برای پیاده سازی این راهبرد نبوده و نخواهد بود، اما توجه کافی به ضرورت های تنظیم روابط میان حاکمیت و ملت از الزامات غیر قابل اجتناب عبور مدبرانه از چالش های اجتماعی و اقتصادی پیش رو و جلوگیری از ایجاد هرگونه روزنه برای بهره برداری دشمنان است.

 

باید دانست که دشمن بیکار ننشسته است و به هر پدیده‌ای به چشم فرصت نگاه می کند و برای هر چیزی می‌اندیشد تا آن را به یک آشوب و بحران داخلی تبدیل کند، از این جهت همه مسؤولان باید بدانند که در تصمیمات و نحوه بیانات آنها دشمن طمع ورزیده و از این جهت باید هوشیارانه اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان