کد خبر : 3712
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
-

خدری عنوان کرد؛

آغازِ عملیاتِ اجراییِ منطقه آزاد بوشهر از آذرماه

آغازِ عملیاتِ اجراییِ منطقه آزاد بوشهر از آذرماه
بوشهرنیوز: با تصویب نهایی منطقه آزاد بوشهر و تایید شورای نگهبان یکی از خواسته های دیرینه مردم که توسط مصطفی سالاری، استاندارِ دولت یازدهم به رییس جمهور و هیات دولت پیشنهاد داده و در اولین سفر روحانی به استان بوشهر به مردم وعده داده شده بود، محقق خواهد شد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ سرانجام پس از کشمکش های فراوان بین دولت و مجلس شورای اسلامی لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس اصلاح شد و گفته می شود از آذرماه سال جاری رسما وارد فاز اجرایی می شود.

لایحه منطقه آزاد بوشهر که پیشتر با ایراداتی توسط شورای نگهبان مواجه شده بود سرانجام از سوی مجلس اصلاح و روز گذشته اعلام شد که این لایحه به این شورا ارسال و به زودی مورد تایید قرار خواهد گرفت.

دیروز خدری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز به یکی از رسانه های استان بوشهر گفت که یکی از حقوقدانان شورای نگهبان که در مجلس حضور دارد از تایید شورای نگهبان خبر داده است.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر همچنین گفت که عملیات اجرایی منطقه آزاد بوشهر از آذرماه سال جاری به طور رسمی آغاز خواهد شد.

البته ایجاد منطقه آزاد بوشهر موافقین و مخالفینی دارد که برخی اعتقاد دارند موجب افزایش گرانی ها شده و فشار مضاعفی بر قشر محروم و آسیب پذیر جامعه وارد خواهد کرد.

از طرفی موافقین راه اندازی منطقه آزاد نیز عقیده دارند منطقه آزاد باعث رونق کسب و کار و اشتغالزایی شده و می تواند برخی از معضلات و مشکلات بیکاری جوانان را رفع نماید.

به هر حال؛ با تصویب نهایی منطقه آزاد بوشهر و تایید شورای نگهبان یکی از خواسته های دیرینه مردم که توسط مصطفی سالاری، استاندارِ دولت یازدهم به رییس جمهور و هیات دولت پیشنهاد داده و در اولین سفر روحانی به استان بوشهر به مردم وعده داده شده بود، محقق خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمود شنبه , 2 آذر 1398 - 15:13

همچین عنوانی در هفته های اخیر در مجلس نبوده است، مناطق با نظر مجمع تشخیص رد شده است نه شورای نگهبان، لذا منطقه ویژه اقتصادی گسترده خواهش و ربطی به منطقه آزاد ندارد.

آخرین اخبار

ایران و جهان