کد خبر : 3751
تاریخ انتشار : شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
-

مصوبه ای که خلافِ خواست مردم است؛

انتخابات؛ شورای شهر و جیبِ مردم بوشهر

انتخابات؛ شورای شهر و جیبِ مردم بوشهر
بوشهرنیوز: این که شهرداری بوشهر باید از تیم محبوبی مانند شاهین حمایت کند هیچ بحثی نیست اما بدون رضایت اکثریت شهروندان دست در جیبِ مردم کردن و 22 میلیارد تومان پول برای تنها یک تیم ورزشی هزینه کردن به هیچ عنوان پسندیده نبوده و خارج از خواستِ شهروندان بوشهری می باشد.؛

بوشهرنیوز- رییس شورای اسلامی شهر بوشهر از تصویب ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای تیم شاهین خبر داد.

 

ابوذر دهدار با اشاره به تغییرات در کادر فنی تیم شاهین شهرداری و لزوم  جذب بازیکن در نیم فصل مسابقات لیگ برتر گفت که لایحه شهرداری در مورد بودجه تیم شاهین به تصویب شورا رسید.

 

وی همچنین عنوان کرد که سه میلیارد تومان آن مربوط به دیون و بدهی های قبل می باشد و ۱۹٫۵ میلیاردتومان هم برای ادامه مسابقات فصل جاری است.

 

دستِ شهردار و شورا در جیبِ مردم بوشهر

اگرچه حمایت از تیم های ورزشی یکی از وظایف فرهنگی اجتماعی شورا و شهرداری بوشهر بوده و کسی مخالف آن نیست اما هزینه کرد بیش از ۲۰ میلیارد تومان در شرایط کنونی در حالی که شهر بوشهر با مشکلات ریز و درشتی در زمینه های مختلف دست و پنجه نرم می کند، منطقی به نظر نمی رسد.

 

هم اکنون بسیاری از کوچه های شهر بوشهر خاکی و در نوبت آسفالت هستند و شهرداری به بهانه نبودِ بودجه از آسفالت آن ها خودداری می کند.

 

با نگاهی به خیابان های بوشهر مشاهده می شود مرکز استان از داشتن یک خیابان بدون وصله محروم بوده و آسفالت های موجود هزینه های بسیاری روی دست رانندگان خودروهای مختلف گذاشته است.

 

نگاهی به وضعیت پارک ها و شهربازی ها هم نشان می دهد شهر بوشهر به عنوان مرکز یکی از استان های متمول کشور اما از داشتن مکانی استاندارد و قابل قبول برای کودکان و نوجوانان بی بهره است.

 

در حال حاضر وضعیت مبلمان شهری بوشهر بسیار اسفناک بوده و به نظر نمی رسد تا پایان عمرِ شورای پنجم هم برنامه ای برای بهبود آن در دستور کار مدیران شهرداری و اعضای شورا باشد.

 

متاسفانه علی رغم وعده های مکرر درخصوص به کارگیری اسپانسر قوی و کارآمد برای تیم شاهین بوشهر اما به نظر می رسد مدیران بوشهر برای تحقق وعده های خود ناتوان مانده اند و بازهم روی به مردم آورده و دست در جیبِ شهروندان بوشهری کرده اند.

 

اکنون باید از اعضای شورای شهر بوشهر و شهردار این شهر پرسید آیا اکثریت شهروندان بوشهری از چنین هزینه کردهایی رضایت دارند یا این که امیری به عنوان مدیر ارشد شهرداری برای راضی نگه داشتن چند عضو شورا برای انتخابات بعدی دست به چنین اقدامی زده است؟

 

این که شهرداری بوشهر اکثر درآمدهای شهری را صرفِ هزینه های جاری از حقوق پرسنل گرفته تا نگهداری تیم شاهین در لیگ برتر کند عاقلانه و منطقی نبوده و به نظر می رسد مدیریت شهری می بایست در برنامه های کلان خود تغییراتی صورت بدهد.

 

شایسته نیست مردمی که این روزها از داشتن آسفالت استاندارد در کوچه و خیابان های خود بی بهره هستند و با مشکلات متعددی در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی و پسماند دست و پنجه نرم می کنند، شاهد هدررفت میلیاردها تومان پولی باشند که در این شرایط سخت اقتصادی به صورت عوارض در اختیار شهرداری قرار می دهند.

 

به نظر می رسد برخی اعضای شورا با نزدیک شدن به انتخابات مجلس در اواخر سال جاری و انتخابات شوراها در یک سال و اندی آینده روی به فعالیت های انتخاباتی آورده و بدون درنظر گرفتن خواسته ها و گرفتاری های مردم درصدد بهره برداری های خاصِ خود هستند.

 

این که شهرداری بوشهر باید از تیم محبوبی مانند شاهین حمایت کند هیچ بحثی نیست اما بدون رضایت اکثریت شهروندان دست در جیبِ مردم کردن و ۲۲ میلیارد تومان پول برای تنها یک تیم ورزشی هزینه کردن به هیچ عنوان پسندیده نبوده و خارج از خواستِ شهروندان بوشهری می باشد که لازم است شهرداری و شورا درخصوص آن تجدیدنظر کنند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهروند بوشهری یکشنبه , 3 آذر 1398 - 8:12

حیف از این پول بیت المال که بیخود و بی نتیجه هدر میرود.
آیا مسئولی هست که جلوی این ضایعه را بگیرد.

آخرین اخبار

ایران و جهان