کد خبر : 3769
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
-

قیمت گوجه بازهم رکورد زد؛

سیلیِ سرخِ گوجه فرنگی بر صورت مردم و مسئولین

سیلیِ سرخِ گوجه فرنگی بر صورت مردم و مسئولین
بوشهرنیوز: گوجه فرنگی بازهم گران شد و در این بین اقشار کم درآمدی که دستشان از رسیدن به آن کوتاه مانده با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند اما مسئولین و مدیرانی که هرازچندگاهی به دلیل سوء مدیریت نمی توانند شرایط باثباتی برای آن در بازار ایجاد کنند سرخگون، جولانِ دلالان و واسطه گران در بازار را نظاره می کنند!؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ قیمت گوجه فرنگی در استان بوشهر همزمان با افزایش قیمت این محصول در سراسر کشور از ۱۰ هزار تومان گذشت.

 

قیمت گوجه فرنگی که گفته می شود به دلیل صادرات به کشور پاکستان روند افزایشی پیدا کرده، هم اکنون در بازار استان بوشهر به ویژه در مرکز استان به کیلویی بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده است.

 

در حال حاضر گوجه فرنگی در میوه فروشی ها و مراکز عرضه میوه و تره بار بوشهر از نه تا ۱۳ هزار تومان به فروش می رسد.

 

البته قیمت گوجه فرنگی مدتی قبل هم به سبب صادرات این محصول به کشور عراق تا مرز ۱۷ هزار تومان هم رسیده بود.

 

همین موضوع سبب گردید تا قیمت رب گوجه در روندی جهشی از هفت هشت هزار تومان به بیش از ۲۰ هزار تومان هم برسد، اگرچه پس از کاهش قیمت گوجه کارخانه های تولید رب به کاهش قیمت روی خوشی نشان ندادند و در نهایت قیمت رب گوجه فرنگی بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان ثابت ماند.

 

پس از افزایش نجومی قیمت گوجه فرنگی اما مدتی این محصول با کاهش قیمت مواجه شد و نرخ آن برای چند ماهی نسبتا ثابت ماند اما این روزها بازهم خبرهای نگران کننده ای از بازار گوجه فرنگی به گوش می رسد.

 

هم اکنون گفته می شود قیمت گوجه فرنگی در سراسر کشور بالا رفته و به تبع آن استان بوشهر نیز شاهد افزایش نرخ آن بوده است.

 

اگرچه مردم انتظار دارند در استان بوشهر به عنوان یکی از قطب های تولید گوجه فرنگیِ کشور به ویژه در فصل پاییز و زمستان شاهد جهش قیمت آن نباشند اما به نظر می رسد گوشِ دلالان و واسطه گران خیلی به چنین حرف هایی بدهکار نیست و ظاهرا کسی توجهی به تهدیدات برخی مسئولین هم ندارد.

 

قیمت گوجه فرنگی بازهم از مرز ۱۰ هزار تومان در بوشهر عبور کرد و اگرچه مسئولین از استاندار گرفته تا مسئولین صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه های نظارتی اعلام می کنند که با گران فروشی مقابله خواهند کرد اما ظاهرا بازار گوجه فرنگی بدون توجه به تهدیدات مسئولین روند افزایشی خود را به شدت ادامه داده و در این بین دستِ برخی شهروندان بوشهری به ویژه اقشار کم درآمد از رسیدن به آن کوتاه مانده است.

 

به نظر می رسد مسئولین به جای تهدید خرده فروشان و میوه فروشان می بایست به سراغ سرمنشا گرانی ها یعنی دلالان و واسطه گران رفته و با آنان برخورد نمایند زیرا نرخ خرده فروشان تابع قیمت هایی است که میدان های میوه و تره بار در اختیار آنان قرار می دهند، بنابراین تعدادی خرده فروش را در این بین قربانی کردن دردی از کسی درمان نمی کند.

 

به هر حال؛ بازهم مسئولین نشان دادند از مدیریت صحیح و اصولی به ویژه مدیریت بر نرخ محصولات مهم و حساس کشاورزی مانند سیب زمینی، پیاز، خیار، گوجه فرنگی و دیگر اقلام موردنیاز ناتوان بوده و متاسفانه دلالان و واسطه گران بدون هیچ ترس و واهمه ای هر طور که بخواهند این بازار را مدیریت کرده و مسئولین هم با تهدیدِ چند خرده فروش و احتمالا جریمه آن ها بدون دستیابی به نتایج موردنظر به ارایه گزارش و عملکرد به مردم و مسئولین مافوق می پردازند.

 

به نظر می رسد مسئولین ارشد دولت چه در مرکز و چه استان ها می بایست مدل جدیدتر و کارآمدتری از نحوه نظارت بر بازار را ارایه بدهند تا مردم هرازچندگاهی شاهد افزایش ناگهانی و نجومی قیمت ها به ویژه در نیازهای روزمره خود نباشند.

 

گوجه فرنگی بازهم گران شد و در این بین اقشار کم درآمدی که دستشان از رسیدن به آن کوتاه مانده با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند اما مسئولین و مدیرانی که هرازچندگاهی به دلیل سوء مدیریت نمی توانند شرایط باثباتی برای آن در بازار ایجاد کنند سرخگون، جولانِ دلالان و واسطه گران در بازار را نظاره می کنند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان