کد خبر : 3772
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
-

آتش سوزی در بزرگترین مرکز تجاری خرمشهر/خسارت اولیه؛ ۶۰ میلیارد تومان

آتش سوزی در بزرگترین مرکز تجاری خرمشهر/خسارت اولیه؛ ۶۰ میلیارد تومان
بوشهرنیوز: برآورد اولیه از خسارت وارد شده به این مجتمع تجاری ۶۰ میلیارد تومان است که قطعا پس از بررسی کارشناسان مربوطه خسارت وارد شده افزایش خواهد یافت.؛

بوشهرنیوز- خبرها از حریق گسترده در مجمتع تجاری کنزالمال واقع در شهرستان خرمشهر خبر می‌دهد، آتش‌سوزی که بسیار وسیع گزارش شده است.

 

این حریق از انبار مرکزی مجتمع تجاری کنزالمال آغاز شده است و به سمت و سوی دیگر مغازه‌ها و شعبه‌ها کشیده شده و همین امر باعث شده است که فروشگاه‌ها در جلوی چشمان صاحبان خود آب شوند.

 

حریق آن چنان گسترده است که آتش‌نشانی خرمشهر به تنهایی برای پاسخ به این مسئله کافی نیست و بر همین اساس برای اطفای این حریق از شهرستان های مجاور چون آبادان، ماهشهر و شادگان به محل اعزام شدند.

 

بر اساس گزارش‌های به دست رسیده حدود نصف مجتمع تجاری کنزالمال دچار حریق شده است و این یعنی اینکه بازار وسیع خرمشهر دیگر قابل فعالیت نیست!

 

خوشبختانه در جریان این حریق گسترده فردی آسیب ندیده و این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته است، اما فقط یک آتش‌نشان در جریان عملیات اطفای حریق مصدوم شد و به مرکز درمانی منتقل یافت که حال عمومی او مساعد است.

 

علت این حادثه مشخص نیست، گمانه‌زنی‌ها اتصال برق را علت این حادثه می‌دانند اما باید منتظر ماند و دید که علت حادثه چیست که نیمی از بازار مرغوب و مطلوب خرمشهر را دود کرد.

 

برآورد اولیه از خسارت وارد شده به این مجتمع تجاری ۶۰ میلیارد تومان است که قطعا پس از بررسی کارشناسان مربوطه خسارت وارد شده افزایش خواهد یافت.

 

عدم کارآمدی امکانات اطفای حریق در این بازار مسئله‌ای است که مورد انتقاد کارکنان این مجتمع واقع شده است، بر اساس گفته آنها سیستم اطفای حریق مجتمع کنزالمال ناکارآمد بود و اگر فعال بود، می‌شد که جلوی در این حریق گسترده را گرفت.

 

بسیاری از فروشگاه‌های این مجتمع تجاری بیمه نیستند و این امر باعث رنج و ناراحتی بسیاری از کسبه شده است و باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

 

مجتمع تجاری کنزالمال خرمشهر از جمله بازارهای وسیع منطقه آزاد اروند و خوزستان به حساب می‌آید که معمولا از سرتاسر خوزستان و حتی استان‌های مجاور برای تهیه نیازهای خود به آن مراجعه می‌کنند.

 

برهمین اساس مجتمع کنزالمال یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر اقتصادی در خرمشهر به حساب می‌آید که این اتفاق پیش آمده، برای تمام شهرستان سخت و گران به حساب می‌آید.

 

سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسؤولان سریعا باید برای حل و رفع و آبادانی این بازار چاره‌اندیشی کنند تا بار دیگر این بازار به مانند قبل رونق بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان