کد خبر : 3813
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
-

مسئولین پیگیری کنند؛

وجودِ بوی کپک در نان بوشهر/نانواها: کیفیت آرد بد است/اصرار اداره غله برای خریدِ آرد از بوشهر

وجودِ بوی کپک در نان بوشهر/نانواها: کیفیت آرد بد است/اصرار اداره غله برای خریدِ آرد از بوشهر
بوشهرنیوز: مسئولین باید عنایت داشته باشند که مردم نباید در نانوایی های آزادپز هم پول بیشتری پرداخت کنند و هم نان بی کیفیت تری را با خود به منازلشان ببرند، بنابراین باید چاره ای اندیشی کرده و مانع از تضییع حقوق شهروندان بوشهری توسط دستگاه های مربوطه شوند.؛

به گزرش بوشهرنیوز؛ کیفیت نان در بوشهر اگرچه از قبل هم تعریفی نداشت اما مدتی است برخی شهروندان بوشهری از وجود بویی نامطبوع در نان به شدت گلایه مند هستند.

 

برخی شهروندان بوشهری اعتقاد دارند نان هایی که این روزها در سطح نانوایی های بوشهر پخت می شود علاوه بر این که رنگشان تیره تر از گذشته می باشد دارای بویی نامطبوع مانند بوی کپک نیز هستند.

 

همین موضوع باعث شد تا با برخی از نانوایی های بوشهر به گفتگو نشسته و صحت و سقم این ادعا را بررسی کنیم.

 

در بررسی ها و تحقیقات از نانوایی های بوشهر مشخص شد اداره غله سازمان جهاد کشاورزی بوشهر نانوایی های بوشهر حتی آزادپزها را وادار کرده است که آرد مورد نیاز خود را از بوشهر تهیه کنند.

 

نانوایی های بوشهر به خبرنگار “بوشهرنیوز” گفتند: در حالی که پیشتر برخی نانوایی ها به ویژه نانوایی های آزادپز آرد مورد نیاز را از استان های همجوار مانند فارس تهیه کرده و نان مرغوب تری را در اختیار شهروندان بوشهری قرار می دادند اما اکنون با اصرار اداره غله بوشهر مجبورند این آردها را از درون استان تهیه نمایند.

 

آنان با بیان این که در استان بوشهر چهار سیلوی ذخیره برای این کار وجود دارد، شرایط نگهداری آرد در این سیلوها را مناسب ندانسته و گفته اند که بوی موجود در نان به دلیل شرایط نامناسب نگهداری می باشد.

 

در پیگیری یکی از شهروندان بوشهری از اداره بهداشت بوشهر نیز مشخص شد که بهداشت فقط وظیفه بررسی میزان جوش شیرین و دیگر مواد افزودنی به نان را داشته و نمی تواند درمورد نوع آرد و کیفیت آن ورود کند.

 

یکی از نانوایی های آزادپز نیز به خبرنگار “بوشهرنیوز” گفت: کیفیت آردی که اکنون به اجبار در اختیار ما قرار می گیرد پایین تر از آردهایی است که در گذشته از استان های همجوار وارد می کردیم و نانوایی ها اکنون مقصر نیستند.

 

مشخص نیست دلیل اصرار اداره غله استان بوشهر و ملزم کردن نانوایی های به تهیه آرد از درون استان در حالی که هم کیفیت آدرها پایین تر بوده و هم شرایط نگهداری آن ها مناسب نیست، چه می باشد؟

 

به نظر می رسد مسئولین ارشد استان باید عنایت ویژه ای روی نان داشته و با ورود به موضوع یا آرد باکیفیت تری را وارد استان کرده و در اختیار نانوایی ها قرار بدهند یا این که مانند گذشته به نانوایی ها به ویژه آزادپزها اجاره بدهند آرد مرغوب تری از خارج از استان وارد کنند.

 

مسئولین باید عنایت داشته باشند که مردم نباید در نانوایی های آزادپز هم پول بیشتری پرداخت کنند و هم نان بی کیفیت تری را با خود به منازلشان ببرند، بنابراین باید چاره ای اندیشی کرده و مانع از تضییع حقوق شهروندان بوشهری توسط دستگاه های مربوطه شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان