کد خبر : 3828
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
-

با نگاهی به اسامی اعلام شده توسط امیرآبادی؛

سعادت از امضاکنندگان استیضاح وزیر نفت/سکوت الماسی؛ خدری و شهریاری در استیضاح زنگنه

سعادت از امضاکنندگان استیضاح وزیر نفت/سکوت الماسی؛ خدری و شهریاری در استیضاح زنگنه
بوشهرنیوز: باید منتظر ماند و دید با نزدیک شدن به زمان استیضاح چند نماینده دیگر به لیست 71 نفره افزوده شده یا امضای خود را پس می گیرند و سرانجامِ وزارتِ پرحاشیه زنگنه بر وزارتخانه نفت چه خواهد شد؟؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ روز گذشته احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی لیست امضا کنندگان استیضاح زنگنه را منتشر کرد.

 

وی نوشت: ۷۱ نفر نمایندگان که از اعضای فراکسیون ولایی مجلس هستیم در ۹ بند تصمیم به استیضاح وزیر نفت گرفتیم و اسامی را منتشر کردیم.

 

با نگاهی به اسامی امضاکنندگان مشاهده می شود از استان بوشهر تنها محمدباقر سعادت، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی آن را امضا کرده و خبری از سه نماینده دیگر استان نیست.

 

استیضاح وزیر نفت از مدت ها قبل نقل بسیاری از محافل سیاسی و اجتماعی بوده است و بسیاری عملکرد زنگنه در وزارت نفت را ضعیف و عامل بسیاری از مشکلات در حوزه های مرتبط دانسته اند.

 

نگاهی به اسامی امضاکنندگان و غیبت سه نماینده دیگر استان بوشهر در بین آنان این سئوال در ذهن مخاطب ایجاد می شود که آیا نمایندگان استان از عملکرد وزارت نفت در سطح کلان و همچنین در سطح استان بوشهر رضایت داشته اند؟

 

 

به اعتقاد بسیاری از نخبگان سیاسی اجتماعی، وزارت نفت در دولت های یازدهم و دوازدهم بیشترین بی مهری ها را به استان بوشهر داشته و نتوانسته است به ماموریت های اجتماعی خود به درستی عمل کند.

 

متاسفانه عجیب ترین قوانین نیز در دولت روحانی و با درخواست زنگنه و تیم وی در وزارت نفت صادر و به استان بوشهر ابلاغ شدند که امروز بسیاری از شهروندان استان از جوانان بیکار گرفته تا مردم مناطق نفت و گاز خیز از آنان رنج می برند.

 

سکوت الماسی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس و همچنین یکی از نمایندگانی که حوزه انتخابیه وی کاملا با وزارت نفت دارای ارتباطی تنگاتنگ است، همراه با سکوتِ دو نماینده دیگر استان یعنی خدری و شهریاری اکنون دو علامت سئوال بزرگ را در بین شهروندان استان بوشهر ایجاد کرده است که امیدواریم پاسخ قانع کننده ای برای افکار عمومی داشته باشند.

 

اول این که آیا نمایندگان استان بوشهر از الماسی گرفته تا شهریاری و خدری، از عملکرد زنگنه در وزارت نفت به ویژه در حوزه های نفت و گازی استان بوشهر رضایت دارند یا خیر که اگر این نمایندگان از عملکرد وزارت نفت در استان بوشهر رضایت دارند باید به صورت شفاف و صریح مراتبِ رضایت خود را به مردم اعلام کنند.

 

دوم عدم رضایت نمایندگان استان بوشهر از وزارت نفت است که در اینصورت باید به مردم استان بوشهر اعلام کنند چرا علی رغم نارضایتی از عملکرد زنگنه و تیم وی در وزارت نفت در حوزه استان بوشهر اما در این مقطع حساس سکوت کرده اند؟

 

البته به نظر نمی رسد نمایندگان استان با توجه به نارضایتی هایی که از نفتی ها در مناطق مختلف استان بوشهر به دلیل برخی بی مهری های آنان در چند سال اخیر وجود دارد، در تایید عملکرد زنگنه گام بردارند که اگر چنین باشد باید بررسی شود که وزارت نفت کدام یک از منافع استان را برآورده کرده است که بغیر از سعادت، سایر نمایندگان استان نیز قانع شده اند؟

 

موضوع بعدی امضای محمدباقر سعادت پای درخواست استیضاح وزیر نفت است که انتظار می رود به عنوان تنها نماینده ای از استان بوشهر که این نامه را امضا کرده است پای امضای خود بماند و مانند برخی نمایندگان که در میانه راه پشیمان شده و امضای خود را پس می گیرند، امضایش را پس نگرفته و اعتبار امضایش را خدشه دار نکند.

 

باید منتظر ماند و دید با نزدیک شدن به زمان استیضاح چند نماینده دیگر به لیست ۷۱ نفره افزوده شده یا امضای خود را پس می گیرند و سرانجامِ وزارتِ پرحاشیه زنگنه بر وزارتخانه نفت چه خواهد شد؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان