کد خبر : 3836
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۲۳
-

چرا همزمان با محدودیت اینترنت در کشور، اکانت‌های معاند از دسترس خارج شدند؟

چرا همزمان با محدودیت اینترنت در کشور، اکانت‌های معاند از دسترس خارج شدند؟
بوشهرنیوز: اما نکته قابل توجه در ایام بی اینترنتی این است که همزمان با محدودیت اینترنت کشور، بسیاری از اکانت‌های غیراخلاقی و ضد انقلابی و وابسته به استکبار از دسترس خارج شدند. این مسئله این شائبه را ایجاد کرده است که این اکانت‌ها در داخل کشور بارگذاری و مدیریت می‌شود و به این معنا که خوراک گمراه مردم و جوانان از درون تامین می‌شود.؛

بوشهرنیوز- هفته گذشته ایران عزیز اسلامی با حمله آشوبگران رو‌به‌رو و مواجه شد. حمله‌ای که با سوء‌استفاده از مطالبات به حق مردم آغاز شد.

 

در پی افزایش هزینه بنزین در سرتاسر ایران، مردم به خیابان‌ها آمده و تجمع مسالمت‌آمیزی کردند تا صداس اعتراض آنها به گوش مسؤولان و مدیران مربوطه برسد.

 

برهمین اساس دشمنان فرصت را غنیمت شمرده و با ارسال پیاده‌سواران خود در جمع مردم، شروع به خرابکاری و تخریب و آشوبگری کرد.

 

با این وجود و با تصمیم شورای عالی امنیت ملی و برای جلوگیری از نفوذ و سوء‌استفاده دشمن، فضای مجازی و اینترنت کشور فیلتر و محدود شد.

 

بنا به گفته مسؤولان این تصمیم در فضای کارشناسی برای تامین امنیت ملی گرفته شده است و قطعا به زودی در سرتاسر کشور حل و رفع خواهد شد.

 

اما نکته قابل توجه در ایام بی اینترنتی این است که همزمان با محدودیت اینترنت کشور، بسیاری از اکانت‌های غیراخلاقی و ضد انقلابی و وابسته به استکبار از دسترس خارج شدند.

 

وزارت ارتباطات و همچنین وزارت اطلاعات می‌بایست این موضوع را پیگیری کنند که چرا همزمان با محدودیت اینترنت کشور، اکانت‌های معاند نیز از دسترس خارج شده است.

 

این مسئله این شائبه را ایجاد کرده است که این اکانت‌ها در داخل کشور بارگذاری و مدیریت می‌شود و به این معنا که خوراک گمراه مردم و جوانان از درون تامین می‌شود.

 

پیش‌تر نیز رسانه‌ها اعلام کردند که کانال‌های ضدانقلابی چون کلمه، فاکس‌نیوز، امتداد، مملکته، سحام‌نیوز، راسویاب، آژانس ایران خبر و جهان باستان همزمان با قطع اینترنت در ایران با اختلال مواجه و فعالیتشان در این مدت متوقف یا محدود شده است.

 

همچنین کانال‌های «عالیجناب»، «فیگارو فارسی» و «تقاطع» از دیگر کانال‌های شاخص ضدانقلاب هستند که همزمان با قطع اینترنت با اختلال مواجه شده و چند روز در دسترس نبوده‌اند و اکنون با فیلترشکن‌های ارائه‌شده مجدداً فعال گشته‌اند.

 

لازم است که وزارتخانه‌های اطلاعات و ارتباطات نسبت به پیگیری این موضوع به‌طور جدی ورود کنند.

 

گفتنی است که فضای مجازی همواره دشمنان را بر این داشته که با استفاده از آن، نقشه‌های شوم را در کشور ایجاد کنند و بر همین اساس می‌بایست مسؤولان در وهله اول پاسخگوی این خطا و در وهله دوم به دنبال راه‌اندازی اینترنت ملی باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان