کد خبر : 3839
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۳۲
-

با استعفای حجتی و استیضاح زنگنه؛

دردسرِ جدید برای رییس جمهور؛ آیا دولت روحانی از حد نصاب می افتد؟

دردسرِ جدید برای رییس جمهور؛ آیا دولت روحانی از حد نصاب می افتد؟
بوشهرنیوز: داستان خداحافظی و یا حذف به وسیله استیضاح وزرا اکنون به عدد هفت رسید، جایی که دولت را واقف خواهد کرد در انتخاب و گزینش وزرا بیشتر دقت کند و برای جلوگیری از سوء مدیریت در اداره کشور به نقش پر رنگ مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری کند.؛

بوشهرنیوز- محمود حجتی استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرد و حسن روحانی نیز با پذیرش استعفای محمود حجتی از مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، وی را به سمت «مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی» منصوب کرد.

 

با این وجود عملا دولت دوازدهم یکی از وزرای دیگر خود را از دست داد، اما نکته جالب این استعفا زمانی مشخص می‌شود که که قرار بود محمود حجتی چند روز قبل در صحن علنی مجلس شورای اسلامی استیضاح شود.

 

از طرفی دیگر استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان مجلس تقدیم شده است.

 

همچنین بر اساس شنیده‌ها استیضاح رحمانی فضلی وزیر کشور به دلیل اتفاقات رخ داده اخیر در کشور در مسیر است که این مشکلات دولت را دو چندان می‌کند.

 

با این اتفاقات و تغییرات زنگ خطر از حد نصاب افتادن دولت حسن روحانی رئیس جمهور به صدا درآمده است.

 

با رفتن محمود حجتی از وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش، سیدحسن قاضی‌زاده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد شریعتمداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی به دلیل استعفا و مسعود کرباسیان از وزارت امور اقتصادی و دارایی و علی ربیعی از وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی به دلیل استیضاح در کابینه دوازدهم و با توجه به اصل ۱۳۶ قانون اساسی که تصریح می‌کند «رئیس جمهور می‌تواند وزرا را عزل کند و در این صورت باید برای وزیر یا وزیران جدید از مجلس رای اعتماد بگیرد و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت نیمی از هیأت وزیران تغییر نماید باید مجدداً از مجلس شورای اسلامی برای هیأت وزیران تقاضای رأی اعتماد کند» اگر تغییرات ادامه یابد، روحانی با مشکل مواجه خواهد شد.

 

با این وجود تنها با سه تغییر دیگر دست دولت خالی شده و باید مجددا اعضای هیات وزیران خود را به بهارستان رسانده و رای اعتماد دیگری از خانه ملت بگیرد.

 

برخی از نمایندگان مجلس با استدلال سوء مدیریت در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین دولت را زیر ذره‌بین قرار داده و به دنبال برخورد با خاطیان هستند.

 

داستان خداحافظی و یا حذف به وسیله استیضاح وزرا اکنون به عدد هفت رسید، جایی که دولت را واقف خواهد کرد در انتخاب و گزینش وزرا بیشتر دقت کند و برای جلوگیری از سوء مدیریت در اداره کشور به نقش پر رنگ مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری کند و بدون ضابطه وزرای کهنسال و ضعیفی که از آن خارج شدند را برای سال‌های باقی مانده از دولت خود انتخاب نکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان