کد خبر : 3875
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
-

با نگاهی به نامه شورای نگهبان؛

منطقه آزاد بوشهر؛ شورای نگهبان و ناکامیِ رسانه ایِ خدری

منطقه آزاد بوشهر؛ شورای نگهبان و ناکامیِ رسانه ایِ خدری
بوشهرنیوز: خدری سعی کرد پیش از تاییدِ قطعی این لایحه توسط شورای نگهبان اطلاع رسانی کند تا بتواند به اصطلاح رسانه ای ها خبرِ منطقه آزاد بوشهر را به نام خود تمام کند اما با رد آن توسط شورای نگهبان موضوع آن نشد که خدری تصور می کرد.؛

بوشهرنیوز- در حالی که عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس حدود هفته قبل از تایید لایحه منطقه آزاد بوشهر توسط شورای نگهبان خبر داده بود اما دیروز نامه ای منتشر شد که خلاف گفته های خدری را اثبات می کند.

ظاهرا نامه ای توسط شورای نگهبان به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ارسال شد که نشان می دهد این شورا هنوز اعتقاد دارد ایرادات وارده برطرف نشده و به همین دلیل از تایید مصوبه مجلس درمورد ایجاد منطقه آزاد بوشهر بار دیگر خودداری کرده است.

در گفتگویی که خدری با یکی از رسانه های استان صورت داده بود حتی وی زمانِ آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد بوشهر را پایان آذرماه اعلام کرد!

با نگاهی به نامه روز گذشته شورای نگهبان اکنون این پرسش وجود دارد که چرا نماینده بوشهر، گناوه و دیلم پیش از تایید شورای نگهبان سعی کرد پیش دستی کرده و از آغاز عملیات اجرایی آن در پایان آذرماه سال جاری خبر دهد؟

اگرچه در نامه شورای نگهبان هم بر اصلاح لایحه مناطق آزاد در مجلس صحه گذاشته شد اما به نظر می رسد در بخش دوم سخنان خدری یعنی آنجایی که وی اعلام کرده که “یکی از حقوقدانان شورای نگهبان که در مجلس حضور دارد از تایید شورای نگهبان خبر داده است.” اندکی اغراق شده است.

به نظر می رسد نماینده بوشهر درصدد بهره برداری تبلیغاتی از این لایحه پیش از آغاز نام نویسی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم بوده است.

به بیان دیگر خدری سعی کرد پیش از تایید قطعی این لایحه توسط شورای نگهبان اطلاع رسانی کند تا بتواند به اصطلاح رسانه ای ها خبرِ منطقه آزاد بوشهر را به نام خود تمام کند اما با رد آن توسط شورای نگهبان موضوع آن نشد که خدری تصور می کرد.

به هر حال؛ لایحه منطقه آزاد بوشهر که به گفته خدری ایرادات آن در مجلس رفع شده بود بازهم پشتِ سدِ شورای نگهبان ماند اما باید متذکر شد که نمایندگان استان بوشهر می بایست در مورد رسانه ای کردن مسایلی از این دست دقت نظر بیشتری به خرج دهند تا فضای عمومی دچار التهاب و تنش نشود زیرا ایجاد منطقه آزاد بوشهر به دلیل تاثیرات مثبت و منفی ای که بر مرکز استان خواهد گذاشت دارای موافقین و مخالفین متعددی بوده که با اعلام هر خبری در مورد آن به شدت بر فضای سیاسی و اجتماعی استان اثرگذار خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهزاد دوشنبه , 11 آذر 1398 - 20:37

خدری ،،،،…… از آب در اومد.دروغ منطقه آزاد دیگه تموم شد اقا خدری ،دیگه چه دروغی تو آستینتون دارید؟

احمد شنبه , 16 آذر 1398 - 1:56

خدری ……ترین نماینده تاریخ استان بوشهر است.آقای خدری شما تمام کسانی را که دست شما را گرفته و بر اساس وعده و وعیدهائی که ظاهری عام المنفعه هم داشت به مجلس رفتی لکن همگی را رها کردید و با برخی خواص به نشست و برخاست پرداختید و بسیاری از پتانسیل های توانمند بومی مدیریتی را نیز سوزاندید.آیا هنوز هم امید دارید به شما اعتماد گردد؟متاسفانه تمام گفته های شما از اساس کذب درآمد.

آخرین اخبار

ایران و جهان