کد خبر : 3891
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۵۰
-

خرمشهر چگونه خرم می شود

خرمشهر چگونه خرم می شود
بوشهرنیوز: اختصاص یارانه تولید، پرداخت تسهیلات، پرداخت مطالبات واحد‌های تولیدی و حل مسئله مالیات ۴ عامل شکوفایی صنایع کوچک است که باید مورد توجه مسؤولان قرار بگیرند.؛

بوشهرنیوز- بر اساس نظر کارشناسان،  صنایع کوچک سبب به حرکت درآمدن کشور و توسعه و پویایی آن می‌شود.

 

رونق تولید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال نامگذاری شد، یکی از زمینه‌سازی‌های آن توجه ویژه به صنایع کوچک است.

 

متاسفانه با توجه به ساختارهای نادرست نسبت به صنایع کوچک کم‌توجهی می‌شود که همین کم‌توجهی و اقدامات نامناسب باعث شکست خوردن این بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

 

به اعتقاد کارشناسان و متخصصان، صنایع کوچک یکی از بهترین اقدامات برای ایجاد و افزایش اشتغال و کاهش آمار بیکاری است که بر همین اساس باید مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد.

 

در شهرک صنعتی خرمشهر حدود ۷۰ واحد صنایع کوچک داریم که اکنون ۴۰ واحد از این تعداد فعال هستند و مابقی تعطیل یا به افت رسیده‌اند.

 

صنایع موجود در خرمشهر نسبت به دیگر صنایع کوچک دیگر به سه دلیل از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

 

دلیل اول وجود خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند امتیاز بسیار بزرگی است که اگر درست و مناسب از آن بهره‌برداری شود، شاهد رونق صنایع خواهیم بود.

 

دلیل دوم وجود خرمشهر در منطقه مرزی و دسترسی به کشورهای همسایه از جمله عراق امتیاز منحصر به فرد دیگری است که می‌تواند در امر صادرات به خوبی نقش ایفا کند.

 

دلیل سوم داشتن زیرساخت‌ها سومین امتیاز به حساب می‌آید، با توجه به وجود زیرساخت‌های ارتباطی از جمله بندر، راه‌آهن و فرودگاه به صورت ویژه می‌توان بر این صنایع مانور داد و نتایج مثبتی از آن دریافت کرد.

 

بر همین اساس دولت و مجلس باید نسبت به این امتیاز طلایی توجه بیشتری داشته باشند، فرصتی که می‌تواند در بحث رونق تولید که از اصول اقتصاد مقاومتی است به خوبی نقش ایفا کند.

 

اختصاص یارانه تولید، پرداخت تسهیلات، پرداخت مطالبات واحد‌های تولیدی و حل مسئله مالیات ۴ عامل شکوفایی صنایع کوچک است که باید مورد توجه مسؤولان قرار بگیرند.

 

اگر این شهرک صنعتی در خرمشهر رونق یابد و جوانان بومی وارد امر اشتغال شوند، قطعا تغییرات ملموس و به نفع مردم در شهرستان شکل می‌گیرد.

 

مسؤولان به ویژه در خوزستان و به ویژه در خود خرمشهر باید به این امر به عنوان یک فرصت نگاه کنند و برای توسعه و خرمی خرمشهر اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان