کد خبر : 3965
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
-

ضعفِ بزرگِ مجلسِ دهم

ضعفِ بزرگِ مجلسِ دهم
بوشهرنیوز: نکته قابل تامل در این مجلس که از آن به عنوان ضعف بزرگ می‌شود یاد کرد، مدیریت رئیس مجلس است. رئیس مجلس در این دوره نه خودش اثرگذاری چندانی در تحولات جاری کشور داشت و نه اجازه داد مجلس آنگونه که باید و شاید در رأس امور قرار بگیرد.؛

بوشهرنیوز- مجلس شورای اسلامی و نهادهایی چون او از ترکیب انفرادی و یک ترکیب جمعی برخوردار است، به این معنا که نمایندگان هم در قالب فردی و هم در قالب جمعی باید نقش خود را ایفا کنند.

 

در مجلس دهم نیز همانند دیگر ادوار مجلس، افراد انقلابی، جهادی، شریف، خدوم و توانمند حضور داشتند که نقش خود را به خوبی به نمایش گذاشتند.

 

این افراد از حقوق مردم در زمان مسوولیت خود دفاع کرده و تلاش نمودند که به لابی‌های قدرت و ثروت گره نخورند و با اتصال به آنها از دایره مردم خارج نشوند.

 

مواضع این افراد لایق در امتداد مواضع نظام، مقام معظم رهبری و مطالبات مردم بوده است، پس اگر در رابطه با مجلس دهم نقدی انجام می‌گیرد، ناظر به عملکرد و مواضع این افراد انقلابی و جهادی نیست.

 

در این مطلب فارغ از ترکیب انفرادی مجلس، به دنبال تحلیل ترکیب جمعی و گروهی هستیم، با توجه به تمام ابعاد و حوزه‌های مختلف مجلس بدون شک باید گفت که مجلس دهم یکی از ضعف‌ترین مجالس پس از انقلاب است.

 

این مجلس با توجه به مدیریت بدی که بر آن حاکم بود، مجلسی ضعیف و به دور از تراز انقلاب بود و به هیچ وجه به وظایف قانونی خود از جمله قانونگذاری و نظارت عمل نکرد.

 

از طرفی این مجلس اصلا نتوانست در برابر دولت و ناکارآمدی آن ایستادگی کند و یا در مقابل اقدامات غیرقانونی برخی از اعضای دولت مقاومت کند.

 

مجلس دهم نیز نتوانست از حقوق ملت و مستضعفان در مقابل این دولت و ناکارآمدی آن دفاع کند، بر اساس این مطالب ذکر شده و دیگر مطالب، مجلس دهم نمره قابل قبولی نمی‌گیرد.

 

نکته قابل تامل در این مجلس که از آن به عنوان ضعف بزرگ می‌شود یاد کرد، مدیریت رئیس مجلس است. رئیس مجلس در این دوره نه خودش اثرگذاری چندانی در تحولات جاری کشور داشت و نه اجازه داد مجلس آنگونه که باید و شاید در رأس امور قرار بگیرد.

 

در این دوره مجلس عملا کار جدی و چندانی را به نفع مردم انجام نداد و در حاشیه بود، بر همین اساس حتما باید روند مجلس تغییر کند و مجلس یازدهم باید بتواند قطاری را که از ریل خارج شده مجددا به ریل اصلی خودش برگرداند.

 

مجلس یازدهم هم در زمینه قانونگذاری و دفاع از حقوق مردم و هم نظارت بر دولت و مسؤولان باید به صورت جدی‌تری ورود کند، چرا که در این زمینه مسؤولیت عمده و سنگینی برعهده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان