کد خبر : 4069
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
-

امام جمعه آبادان پا به پای مردم/تخلیه آبگرفتگی منازل با همت روحانیت+عکس

امام جمعه آبادان پا به پای مردم/تخلیه آبگرفتگی منازل با همت روحانیت+عکس
بوشهرنیوز: روحانیت استان از همان ابتدا وارد عرصه کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده سطح استان شدند، آنها با حضور در مساجد و هیئات که الحق و الانصاف سنگر به تمام معنا هستند، آماده خدمت‌رسانی به مردم و مناطق آبگرفته استان شدند.؛

بوشهر‌نیوز- با توجه به پیش‌بینی هواشناسی خوزستان در هفته گذشته مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان همراه با رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، تندباد لحظه‌ای این استان شاهد حجم بی‌سابقه‌ای از بارش‌ها در استان و به خصوص شهرهای آبادان با ۱۱۳ و اهواز ۷۳/۷ میلی‌متر بودیم.

 

شدت این بارش‌ها در آبادان به اندازه‌ای بود که در دقایق ابتدایی ورود سامانه بارشی، دید افقی به ۱۰۰ متر کاهش یافت.

 

ارتفاع بالای آب در معابر و خاموشی خودروها مشکلات بسیاری را با خود به همراه آورد تا جایی که طبق اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان، بیش از ۲۵۰ عملیات امدادی و رهاسازی ۲۰۰ خودرو انجام شد.

 

همزمان با شدت یافتن بارش‌ها در آبادان، آب و فاضلاب بالا آمده به برخی منازل مسکونی وارد شد اما حجت‌الاسلام علی ابراهیم‌پور، امام جمعه این شهرستان در این شرایط بحرانی با لباسی مبدل به میان مردم آمد و در تخلیه آب وارد شده به منازل پا به پای شهروندان آبادانی از کمک‌های میدانی دریغ نورزید.

 

 

این اقدام پسندیده و شایسته حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور به سرعت فضای مجازی را درنوردید و واکنش‌های جالبی را به همراه داشت.

 

پس از این اقدام جهادی، طلاب اهوازی نیز به یاری آسیب‌دیدگان در پی باران اخیر شتافتند و با حضور کامل و جهادی خود به مردم کمک کردند.

 

طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز درس خدمت به مردم را پاس کردند و با آوردن قالی‌های مردم به حوزه که در پی آبگرفتگی آلوده شده بود، قالیشویی به پا کردند.

 

این اقدامات بار دیگر ثابت کرد که روحانیت انقلابی همواره در کنار مردم است و مردم با داشتن چنین حامیان و مددکارانی در آرامش هستند.

 

روحانیت استان از همان ابتدا وارد عرصه کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده سطح استان شدند، آنها با حضور در مساجد و هیئات که الحق و الانصاف سنگر به تمام معنا هستند، آماده خدمت‌رسانی به مردم و مناطق آبگرفته استان شدند.

 

البته روحانیت بارها و بارها حضور موثر و تکلیف دینی خود در این زمینه را ادا کرده است و یاری به مردم را اساس و اصل کار و عمل و درس و وظیفه خود می‌دانند.

 

آنها در سیل و زلزله اخیر نیز با تمام توان و همت کلاس درس را رها کرده و کلاس مدد و خدمت به مردم را با لباس جهادی به پا کردند و به همین علت است که در طول تاریخ، مردم عاشق روحانیت مردمی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان