کد خبر : 4080
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
-

امام جمعه اهواز مطرح کرد:؛

باران؛ چالش بزرگِ اهوازی ها

باران؛ چالش بزرگِ اهوازی ها
امام جمعه اهواز عنوان کرد: در کشورهایی با کانون باران‌خیز بستر مناسب برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از باران و استفاده هرچه بهتر از این نعمت الهی فراهم شده اما در استان خوزستان و به ویژه اهواز، باران به چالش بزرگی برای مردم تبدیل شده است.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز این هفته ضمن بیان اینکه مشکلات امروز اهواز محصول سوء مدیریت برخی از مدیران گذشته است اظهار کرد: بارندگی هفته گذشته سبب آبگرفتگی بسیاری از نقاط خوزستان و به خصوص اهواز شد و مشکلات و خسارات بسیاری را به بار آورد اما اکنون مدیران ارشد استان در حال تلاش برای برطرف کردن این مشکلات هستند.

 

وی افزود: چرا باید به جایی برسیم که مردم به جای دعای باران برای نباریدن آن دعا کنند؟ و این در حالی است که باران یک نعمت الهی و تولید بیشتر محصولات کشاورزی ما ناشی از این نعمت است.

 

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در کشورهایی با کانون باران‌خیز بستر مناسب برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از باران و استفاده هرچه بهتر از این نعمت الهی فراهم شده اما در استان خوزستان و به ویژه اهواز، باران به چالش بزرگی برای مردم تبدیل شده است.

 

وی افزود: در سال‌های گذشته که شاهد خشکسالی بودیم، گرد و غبار مشکلات زیادی را برای مردم خوزستان ایجاد کرد اما اکنون نیز که بارندگی‌ها فراوان شده باز هم مشکلات متعددی برای مردم به وجود آمده است.

 

موسوی‌فرد بیان کرد: تمامی این حوادث از ملزومات طبیعت است و اگر نباشد نیز مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود اما می‌توان با مدیریت صحیح از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرد.

 

وی افزود: در روزهای گذشته اتفاقاتی رخ داد که باعث شد مسئولان تراز اول کشور از وضعیت خوزستان با خبر شوند و رساندن اخبار معضلات خوزستان به گوش مقامات می تواند در شتاب بخشی به رفع مشکلات موثر باشد.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه خوزستان شریان حیاتی کشور است گفت: در شرایط کنونی با توجه به اینکه بسیاری از استان‌های کشور از امتیازات خوزستان سهم دارند باید به عنوان استان معین به کمک خوزستان آمده و در زمینه لایروبی فاضلاب و دفع آب های سطحی و زیرسطحی همکاری کنند.

 

وی افزود: در بسیاری از نقاط کشور بارندگی های بیشتری را شاهد هستیم اما چنین خسارت‌هایی به بار نمی آید چرا که سیستم فاضلاب به نوعی است که آب سطحی نهایت در ۲۴ ساعت دفع می شود.

 

موسوی‌فرد عنوان کرد: اکنون در ابتدا باید نقاط بخرانی را شناسایی کرده و سپس استان‌های معین را در کنار خود قرار دهیم و در نقاط مختلف ۵۰۰ پمپ قوی نصب کنیم.

 

وی افزود: همچنین برای آبهای زیرسطحی می‌توانیم در دو بازه زمانی کوتاه‌مدت و دراز‌مدت اقدامات موثری صورت دهیم که از مهم‌ترین آنها لایروبی منهول به منهول است تا دیگر شاهد پس زدن فاضلاب نباشیم.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در تخلیه آب‌های سطحی و کمک به مردم عنوان کرد: بیش از چهارهزار خانواده در اهواز دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و اگر به خوبی احساس مسؤولیت کنیم حتی یک خانواده نباید در خانه‌ای که آب گرفته است زندگی کند.

 

وی افزود: در رابطه با برنامه بلند‌مدت نیز این مژده را می‌دهیم که کارهای بزرگی در حال انجام است که به ساماندهی و اعتبار نیاز دارد و دولت نیز باید به این میدان ورود کرده و اعتبار ویژه‌ای را به خوزستان اختصاص دهد.

 

موسوی فرد گفت: بانک جهانی در اوایل دهه ۸۰ اعتبار کلانی را برای رفع مشکل فاضلاب اهواز و برخی نقاط کشور اختصاص داد اما متاسفانه این اعتبارات در این شهرستان اهواز هزینه نشد و باید تلاش کنیم تا اعتبارات اختصاص داده شده به درستی مدیریت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان