کد خبر : 4245
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
-

به قلم سردبیر؛

برای سربازِ وطنم؛ حاج قاسمِ عزیز

برای سربازِ وطنم؛ حاج قاسمِ عزیز
بوشهرنیوز: در حقیقت تشییعِ باشکوه سردار سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت نشان داد که زحمات این مرد بزرگ در دهه های اخیر برای برقراری امنیتِ کشورمان بی ثمر و بی نتیجه نبوده و برخلافِ تمامی جوسازی ها و شانتاژهای رسانه های غربی و معاند اما مردم به درستی ارزش مجاهدت ها و تلاش های سلیمانی و سلیمانی ها را درک می کنند.؛

بوشهرنیوز- شهادتِ سردارِ دل ها؛ شهیدِ سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ نه تنها ایران بلکه جهان را در شوکی بزرگ فرو برد.

 

ترامپ که در مدت حضورش در کاخ سفید بارها و بارها نشان داد که به هیچ یک از اصول بین المللی و قوائد آن پایبند نیست در اقدامی عجیب دستور ترور محبوب ترین سردارِ ایران زمین را صادر کرد تا عنوانِ تروریستِ کت و شلواری عصرِ حاضر را به خود اختصاص دهد.

 

شهادت سپهبد سلیمانی و حضور میلیونی مردم کشورمان در مراسم تشییع این سردار بزرگ نشان داد که مردم ایران زمین قدرِ سربازان وطن را به درستی می دانند و به آنان احترام می گذارند.

 

سردار سلیمانی اگرچه سپهبد بود و بالاترین نشان های نظامی را از رهبر معظم انقلاب دریافت کرده بود اما همیشه خود را سربازِ وطن می دانست و مردم هم چه زیبا نشان دادند که قدردانِ سربازانِ وطن هستند.

 

در حقیقت تشییعِ باشکوه سردار سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت نشان داد که زحمات این مرد بزرگ در دهه های اخیر برای برقراری امنیتِ کشورمان بی ثمر و بی نتیجه نبوده و برخلافِ تمامی جوسازی ها و شانتاژهای رسانه های غربی و معاند اما مردم به درستی ارزش مجاهدت ها و تلاش های سلیمانی و سلیمانی ها را درک می کنند.

 

در این که سلیمانی سرداری بی نظیر بود و قله های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و به درجات بالای نظامی رسیده بود شکی نیست اما باید گفت این درجات نظامیِ سپهبد سلیمانی نبود که مردم ایران و کشورهای منطقه و حتی جهان را به خیابان ها کشاند بلکه منش، رفتار، ساده زیستی، مجاهدت و مبارزه با تروریست ها، آزادی خواهی و حقانیت وی بود که مردم دنیا را به تحسینش واداشت تا به احترامِ سردارِ دل ها به طور متحد و یکپارچه علیه قاتلانش شعار بدهند.

 

براستی سلیمانی سرباز وطن بود زیرا مردم فقط برای سربازانِ مخلصِ وطن اینگونه سنگ تمام می گذارند و نامش را جاودانه می کنند.

 

در این که جایگاه سپهبد سلیمانی در زمان حیات و مبارزه اش رفیع بود شکی نیست اما ترورِ ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه اش، حاج قاسم را جاودانه تر کرد و قطعا تاریخ منطقه به قبل و بعداز شهادت این فرمانده بزرگ مقاومت تقسیم خواهد شد.

 

سلیمانی همیشه خود را سربازِ وطن می دانست و هیچ گاه درجات نظامی و موقعیت سازمانی اش وی را از انسانیت، آزادگی، شجاعت، ایثار، جوانمردی و ده ها صفت و خصلتِ والایِ انسانیِ دیگر خارج نکرد و به معنای واقعی سربازِ وطن بود.

 

سلیمانی سربازِ وطن بود زیرا وی نه تنها برای امنیت کشورمان مرزها را هزاران کیلومتر جابجا کرد و داعش را در چند هزار کیلومتر آن طرف تر از مرزِ ایرانِ عزیز زمین گیر و نابود کرد بلکه در داخل کشور نیز حضوری پررنگ داشت و در زلزله و سیل و دیگر بلایای طبیعی نیز پای کار بود و سنگ صبور مردم می شد.

 

سردارِ دل ها در سیل خوزستان پابه پای مردم پیش آمد و امروز همگان به چشم دیدند که مردم همیشه در صحنه و قهرمان خوزستان چه زیبا و باشکوه به استقبال از پیکرِ مطهرش آمده و با جان و دل برایش اشک ریختند و آن را بدرقه کردند.

 

در این چند روز که از شهادت سردار سلیمانی گذشته است اکثر فیلم ها، عکس ها، مراسمات، بیانیه ها و اسنادی که درمورد سردار سلیمانی در فضای مجازی منتشر می شد را مرور کردم، باید بگویم که هیچ کلمه و جمله ای را نتوانستم در وصفِ سردارِ دل ها پیدا کنم زیرا شخصیتِ این شهید بزرگ در هیچ واژه ای نمی گنجد و به راستی فراتر از تمامی صفات و کلماتِ نیک است.

 

شاید تنها جمله کوتاه و زیبایی که بتوان درمورد این سپهبدِ شهید گفت همان “سربازِ وطن” ی است که حاج قاسمِ عزیز در زمان حیاتش علاقمند بود با آن نام شناخته شود.

 

آری؛ سلیمانی به معنای واقعی سربازِ وطن بود و ملت بزرگ ایران اسلامی چه زیبا از سربازِ وطنشان که در منطقه ای پر از باروت امنیت را برایشان به ارمغان آورده است، قدردانی کردند.

 

پس به احترامِ سربازِ وطن؛ حاج قاسم عزیز؛ تمام قد می ایستیم، کلاه از سر برمی داریم و به روح و روانش درود می فرستیم و شهادتش را تبریک می گوییم…

شهادتی که در راهِ وطن نصیبِ حاج قاسم شد و این بزرگمردِ تاریخ را به آرزویش که همان شهادت در راهِ وطن و امنیت و آسایش هموطنانش بود، رساند.

 

پس؛ ای سربازِ وطن؛ حاج قاسم عزیز؛ شهادتت مبارک…

 

سردبیر: احمد ادریسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان