کد خبر : 425
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۴۰
-

رکود، بیکاری و زندگی سخت مرزنشینان بوشهری

رکود، بیکاری و زندگی سخت مرزنشینان بوشهری

به گزارش بوشهرنیوز افزایش حداقل سه برابری قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از فروشگاه های استان بوشهر که اجناس خود را از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می کردند، با مشکل شدید مواجه شوند.   استان بوشهر که از دیرباز به دلیل ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس، بازارش تحت تاثیر نوسانات ارزی

به گزارش بوشهرنیوز افزایش حداقل سه برابری قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از فروشگاه های استان بوشهر که اجناس خود را از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می کردند، با مشکل شدید مواجه شوند.

 

استان بوشهر که از دیرباز به دلیل ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج فارس، بازارش تحت تاثیر نوسانات ارزی بود این بار دچار رکود شدیدی شد به طوری که بر اساس گفته های بازاریان قدیمی تاکنون شاهد چنین نوسانات و رکودی نبوده اند.

 

افزایش قیمت اجناس خارجی در حالیست که قیمت کالاهای داخلی هم با رشد چند برابری مواجه بوده و عملا بازاریان استان بوشهر نمی توانند از کاهای داخلی نیز برای فروش استفاده کنند.

 

گفته می شود بازاریان بوشهری قیمت بسیاری اجناس را در تهران به دو الی سه برابر قیمت خریداری کرده و این موضوع اعتراض مصرف کنندگان را درپی داشته است.

 

سه برابر شدن قیمت ارز و عدم تمایل بازاریان برای واردات جنس از کشورهای حاشیه خلیج فارس از یک سو و چند برابر شدن کالاها و اجناس داخلی توسط مرکزنشینان به بهانه بالا رفتن قیمت دلار و دیگر ارزها از سوی دیگر عملا بازار استان بوشهر را با رکود جدی مواجه کرده است به طوری که بسیاری از بازاریان بر این عقیده اند در صورت تداوم این روند باید شاهد ورشکستگی بسیاری از آنان در ماه های آینده بود.

 

افزایش هزینه ها و عدم تمایل شناورداران برای سفرهای دریایی و به تبع آم بیکاری ملوانان، رکود بازار و خطراتی که معیشت بازاریان را تهدید می کند در کنار نبود آب برای کشاورزی و همچنین عدم به کارگیری نیروهای بومی در صنایع مختلف به خصوص صنایع نفت و گاز باعث شده تا مردم استان بوشهر روزهای سختی را سپری کنند.

 

باید گفت اگر دولت چاره ای جدی برای برون رفت از مشکلات کنونی نیندیشد به زودی بحران دامنه استان های جنوبی به ویژه بوشهر را خواهد گرفت و فقر و تبعات ناشی از آن بر این استان مهم و استراتژیک بیش از پیش سایه خواهد افکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان