کد خبر : 4313
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
-

دو دلیل مهمِ عشق و علاقه بی‌نظیر مردم به شهید سلیمانی

دو دلیل مهمِ عشق و علاقه بی‌نظیر مردم به شهید سلیمانی
بوشهرنیوز: شهید سلیمانی به هیچ دین، نژاد و ملیتی محدود نمی‌شود بلکه او متعلق به تمام بشریت است و همه حق دارند به او عشق بورزند و برای او و فقدان حضور نورانیش مویه کنند.؛

بوشهرنیوز- با وجود گذشت بیش از دو هفته از شهادت مظلومانه سپهبد قاسم سلیمانی، هنوز که هنوز است داغ غم و ماتم ایشان بر دل تمام ملت ایران و مردم محور منطقه و آزادی‌خواهان جهان سنگینی می‌کند.

 

این شهید عزیز ما بر جان‌ها و دل‌ها حکومت می‌کرد و تشییع میلیونی او بیانگر این ادعا است، او آن چنان دلبر و بی‌‌نظیر بود که مردم عراق و یمن و فلسطین و سوریه و لبنان و افغانستان و تمام آزادی‌خواهان جهان را مدهوش خود کرده است.

 

پس از ریختن خون شهید محبوب مقاومت عطر معنویت و روحانیتی کم‌سابقه‌ در فضای میهن منتشر شد و به برکت او کشور به اوج معنویت و دلبستگی به ارزش‌ها رسیده است.

 

محبوبیت بی‌حد سردار، صبر از دل‌ها ربوده و فراق تلخ و گرانش اشک‌های فراوانی از چشمان خلایق ستانده است، صحنه‌های عواطف ملت‌های جهان در فقدان این شخصیت جذاب، غیر قابل وصف است.

شهید سلیمانی به هیچ دین، نژاد و ملیتی محدود نمی‌شود بلکه او متعلق به تمام بشریت است و همه حق دارند به او عشق بورزند و برای او و فقدان حضور نورانیش مویه کنند.

 

قرآن کریم می‌فرماید: «اِنّ الّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الّصالِحاتِ سَیَجعَلُ لَهُمُ الرَّحمنُ وُدّا ؛ کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، خدای مهربان برای آنها محبتی در دل‌ها قرار خواهد داد»

 

در اینجا به دنبال توضیح این آیه به صورت مختصر و مصداق قرار دادن شهید محبوب ما بر آن خواهیم بود.

 

خداوند، ثمره ایمان و عمل صالح را محبت و مودتی می‌داند که خودش در دل‌ها قرار خواهد داد. و این، آغازِ اعجازِ خداوند ا‌ست که انسان‌های کره خاکی با فرهنگ، زبان، نژاد و مذاهب گوناگون به ناگاه در یک نقطه به هم می‌رسند و گم شده خود را در یک چیز می‌یابند.

ایمان

ایمان سردار سلیمانی در تعهد و اخلاص او تبلور داشت. او یک‌پارچه شور بود و سوز. حاج قاسم سرشار از ایمان و باورهای قلبی بود و به گونه‌ای اسطوره‌ای، نستوه و خستگی‌ناپذیر.

 

سیمای درخشان ایمان سردار در ویژگی‌های رفتاری او کاملا مشاهده می‌شد. ساده‌زیستی، مردمی بودن، دین‌مداری، شهادت‌طلبی، رشادت، اخلاص، تقوا، آرامش و اطمینان قلبی، درایت و تدبیر، عشق مفرط به خاندان عصمت و طهارت(ع)، ولایتمداری، حیای زاید‌الوصف، کتمان اعمال نیک، قیامت‌باوری، شهرت‌گریزی و دوری از ریا، همه از آثار ایمان سردار مظلوم و محبوب اسلام حاج قاسم سلیمانی است. دوستان و اطرافیان سردار، خاطرات فراوانی از جلوه ایمان و باورهای اعتقادی او به یاد دارند.

عمل صالح

عمل صالح چشمه‌ای‌ زلال است که از ایمان نشات می‌گیرد و هرچه ایمان قوی‌تر باشد این چشمه، خروشان‌ و قدرتمندتر خواهد بود. عمل صالح به مثابه نمودار و طلیعه شخصیت مومنان است که به وسیله آن شناخته و تشخیص داده می‌شوند.

 

برخی از شاخص‌های عمل صالح در سردار دل‌ها را می‌توان چنین برشمرد:

– خُلق خوش: اولین و بدیهی‌ترین ویژگی اهل ایمان، خلق خوش و مهربانی با خلایق است که حاج قاسم به حد وافری از آن بهره‌‌مند بود. مصاحبت با حاج قاسم، غنیمتی به شمار می‌آمد که به آسانی دست نمی‌داد و نیاز به توفیق خداوندی داشت.

 

او اهل مدارا، لبخند، مهر و عاطفه بود و در رفتارش سختگیری دیده نمی‌شد. سکوتش همراه با وقار بود و کلامش درس. از رفتارش امید می‌بارید و وجودش دلگرمی و قوت قلب اطرافیان بود. صفات ممتاز انسانی از او فرشته‌ای در کالبد انسان ساخته بود.

 

– خدمت: سردار سلیمانی خدوم بود و به نیاز اطرافیان توجهی کامل داشت. او رفع نیاز انسان‌ها را توفیقی می‌دانست که خداوند در سر راه وی قرار داده است. حاج قاسم چه در دوران حیات پدر و مادر خویش و چه پس از آن به زادگاه خود، روستای قنات ملک از توابع شهرستان رابر کرمان رفت و آمد داشت و به رفع حوایج مردم می‌پرداخت. با آن که زندگی او بسیار معمولی و در سطح متوسط قرار داشت اما در طول خدمت خود هیچ‌گاه از حق ماموریت استفاده نکرد.

 

خیّران بسیاری با او در ارتباط بودند و با در اختیار گذاشتن پول او را امینِ خود برای کمک به نیازمندان و مستمندان قرار می‌دادند، او هرگز برای خود چیزی نخواست و تنها به عشق مردم زیست و روح خستگی‌ناپذیر او به شکلی شگفت‌انگیز از خدمت سیراب نمی‌شد.

 

در واقعه سیل فروردین ماه ۹۸ که به ۲۰ استان کشور آسیب وارد شد، سردار، خاضعانه و مشتاقانه به کمک هموطنان شتافت. وصف خدمات ۴۰ ساله سردار چگونه در این مختصر می‌گنجد؟

– ایثار و جهاد: جهاد، حریمی ویژه است که هر کسی را در سراپرده آن بار نیست. امام علی علیه‌السلام در این باره می‌فرمایند: «اِنّ الجِهادَ باب فَتَحَهُ اللهُ لِخاصَّه اَولِیائِه؛ جهاد دری‌ست که خداوند آن را برای بندگان خاص خود گشوده است».

 

سردار شجاع اسلام سپهبد سلیمانی، مجاهدی واقعی و مبارزی نستوه بود که با تدبیر و رزم باشکوهش، جهان از فتنه گروه‌های آدمخواری چون داعش، آسوده و ایمن گردید. آن شیر بی‌باک عرصه‌های نبرد با اقتدا به مولایش امیرالمومنین علیه‌السلام پشت به دشمن نمی‌کرد و شنیدن نامش دشمنان را در رعب فرو می‌برد. استراتژی سردار آسمانی ما با سپاه تحت فرمانش: «بیا» بود و نه «برو»! و این یعنی خودش پیشتاز جبهه‌ها بود و در خط مقدم می‌جنگید.

امام علی علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند: «اُغزُوا تُورِثُوا اَبنائَکُم مَجدا؛ بجنگید تا برای فرزندانتان مجد و سرفرازی را به میراث بگذارید». سردار عزیز اسلام چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در جبهه مقاومت و در مبارزه با اسرائیل، آمریکا، داعش، طالبان و گروه‌های تروریستی منطقه، آنچنان جهادی از خود به یادگار گذاشت که آثار فراوان آن را مردم جهان دیدند و از آن بهره‌مند گردیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان