کد خبر : 4392
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
-

در جلسه شورای شهر؛

تنش در تصویب بودجه شهرداری بوشهر/امیری و شمشیری قهر کردند!

تنش در تصویب بودجه شهرداری بوشهر/امیری و شمشیری قهر کردند!
بوشهرنیوز: شهردار بوشهر که در طول جلسه ترجیح می‌داد نسبت به موارد مختلف سکوت کند بعد از زمان استراحت در صحن جلسه حضور نیافت، در صورتیکه فقط لایحه درآمدی دو سازمان بررسی شده بود. این حرکت شهردار با اعتراض شدید شمشیری روبرو شد. با وجود اینکه دهدار و دولابی سعی کردند شمشیری را راضی کنند تا در جلسه حضور داشته باشد اما او درخواست آن‌ها را نپذیرفت و جلسه را ترک کرد.؛

به گزارش بوشهرنیوز؛ در آخرین فرصت برای تصویب لایحه درآمدی، شورای شهر بوشهر تشکیل جلسه داد. ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بندر بوشهر اظهار داشت: جهت رفاه حال شهروندان تعرفه‌های درآمدی بعضی از عوارض و بهای خدمات بدون افزایش ثابت مانده است و در بعضی موارد تا ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

 

نورالدین امیری شهرداربوشهر نیز جنس بودجه را متفاوت از سال گذشته خواند و گفت: بودجه ۹۹ برنامه‌ای نیست و عملیاتی است و این مساله بودجه را واقعی‌تر می‌کند و در سند چشم انداز می‌توان پروژه‌ها را بهتر عملیاتی کرد.

 

مهرزادآسایش عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر از تفاوت بودجه نسبت به سال گذشته گفت و بیان داشت: نگاه ما به تعرفه درآمدی نگاه متفاوتی نسبت به گذشته بوده و شهرداری شرایط جامعه را درک کرده است. بودجه جاری در سال آینده ۲۵ درصد افزیش دارد. ۱۴۰ میلیارد بودجه جاری سال ۹۹ است و کدهای درآمدی جدیدی اضافه شده تا بتوانیم عدم افزایش بعضی بندها را جبران کنیم.

 

نرخ پایین افزایش تعرفه‌های درآمدی باعث شد تا کیوان هاشم زاده نسبت به آن موضع بگیرد. این عضو شورای شهر اظهار داشت: رقم افزایشی تعرفه‌ها ناچیز است و چه دلیلی دارد که ۱۰ درصد برای افزایش تعرفه‌ها در نظر گرفته شده است. بنده معتقدم از آنجایی که هیچ حمایتی از طرف دولت نمی‌شود و برا اساس نرخ تورم حداقل باید تعرفه‌های ادارات دولتی ۴۰ درصد افزایش یابد.

 

طاهره شمشیری منشی شورا و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در دفاع از لایحه درآمدی ۹۹ آن را منطقی خواند و گفت: وقتی کدی پیشبینی می‌شود ولی وصول نداریم فایده‌ای ندارد. مقدار زیادی از عوارض دستگاه‌های دولتی توسط ماده ۷۷ پس گرفته‌ایم اما بعضی جاها از شهرداری شکایت کردند و البته با دفاع ضعیف دوستان رأی علیه شهرداری بوده است. دستگاه‌ها دینی بر گردن خود نمی‌بینند. همچنین در بعضی موارد افزایش تعرفه‌ها باعث می‌شود تا دولت پولش را از مردم بگیرد و این مساله به مردم فشارمی آورد.

 

با توضیحات شمشیری پیشنهاد هاشم زاده در صحن شورا رأی نیاورد تا عاملی شود که هاشم زاده در سخنانی از بودجه ۹۹ برائت بجوید. او بیان داشت: سال آینده خواهیم دید که با کمبود بودجه روبرو خواهیم بود. در شرایطی که هیچ حمایتی نداریم امیدوارم برای سال آینده جوابی برای مردم داشته باشیم. من به تحقق بودجه مشکوکم، در حوزه عمرانی کاملاً ناامیدم و در حقوق و بودجه جاری احساس خطر می‌کنم.

 

به نوشته فارس، شهردار بوشهر که در طول جلسه ترجیح می‌داد نسبت به موارد مختلف سکوت کند بعد از زمان استراحت در صحن جلسه حضور نیافت، در صورتیکه فقط لایحه درآمدی دو سازمان بررسی شده بود. این حرکت شهردار با اعتراض شدید شمشیری روبرو شد. او گفت: آقای شهردار باید ماه قبلی به صحن علنی می‌آمد و بودجه را تقسیم می‌کرد. اما این کار را نکرد و ما چشم پوشیدیم. این جنازه تعرفه‌های بودجه مال ایشان است و باید باشد و توضیح دهد.

 

با وجود اینکه دهدار و دولابی سعی کردند شمشیری را راضی کنند تا در جلسه حضور داشته باشد اما او درخواست آن‌ها را نپذیرفت و جلسه را ترک کرد.

 

جلسه تصویب لایحه درآمدی تا دیر وقت ادامه پیدا کرد. علت اصرار شورای شهر بوشهر به بررسی و تصویب آن در یک روز، پایان مهلت ارائه آن به فرمانداری بود. ندا عبدالله زاده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه علت تأخیر در بستن بودجه را اینگونه تشریح کرد: ما آمادگی این را داشتیم تا هر وقت تعرفه‌های درآمدی بیاید آن را بررسی کنیم. منتظر آقای بارگاهی بودیم که نیامدند و خودمان تشکیل جلسه دادیم.

 

لایحه درآمدی سال ۹۹ در صحن شورای شهر تصویب شد و دوشنبه آخرین مهلت تحویل لایحه درآمدی به فرمانداری است و اگر فرمانداری جواب ندهد، همان تعرفه درآمدی سال ۹۸ برای سال ۹۹ تصویب می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

ایران و جهان